2e Videokaart niet gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:35
Greetings!

Sinds gister heb ik een 2e videokaart erbij, een Gigabyte GTX460 1GB om naast mijn Palit GTX 460 1GB te draaien..

Echter windows herkend de kaart niet die in het 2e (of 3e) slot zit.

Wat ik heb geprobeerd:

Slot 1 : Palit
Slot 2 : Gigabyte
en omgekeerd

Slot1 : Gigabyte
Slot 3 : Palit
en omgekeerd

Alleen Slot1 : Palit - werkt
Alleen Slot1 : Gigabyte - werkt

Bios reset(zit trouwens F12 op)

Alleen een kaart in Slot 2 / Slot 3 : PC start gewoon op, zonder beeld, na 5 minuten nogsteeds geen beeld

Mijn moederbord ondersteund tot 3 videokaarten. Echter snap ik niet waarom hij niet gedetecteerd wordt in windows. Voor de volledigheid : Scan hardware werkt ook niet.

Op de voeding zitten standaard 2 6pins. De 2e videokaart heb ik aangesloten met behulp van 2 molex->6pin connectors die op een andere rail zitten. De fans draaien dan ook gewoon.

Zelf ben ik al eigenlijk sinds 7.30 hier mee bezig.. Verschillende configuraties geprobeerd, gezocht op moederbord opties/instellingen (zijn er alleen niet voor dit mobo voor SLI), gezocht naar andere mensen met het probleem, maar nergens staat een oplossing bij..

Dus bij deze de vraag naar de tweaker-kennisdatabase ;)

Edit: Faal, had de inventaris link nog in copy/paste staan -_- bij deze -> inventaris: GamePC

[ Voor 15% gewijzigd door Rann op 08-10-2011 11:13 . Reden: Faal + Updated topic aan de hand van comments ]

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-02 13:12
Vraag 1 zal zijn: welk moederbord heb je?

Sorry, vraag 1 zal zijn: goedemorgen, ik ga even wakker worden, is dat goed? ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Macchill op 08-10-2011 11:07 . Reden: oeps... ]

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Verwijderd

En wat gebeurt er als je alleen een videokaart in het tweede/derde slot hebt zonder iets in het eerste slot?
Al eens een bios reset gedaan?

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-02 11:20

yzx

En werken beide kaarten wel op hun eigen?

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• Rann
@The_mask
PC boot gewoon, zonder beeld weer te geven...

@yzx
Werkt allebei op hunzelf, zal de startpost updaten

Verwijderd

Rann schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 11:11:
@The_mask
PC boot gewoon, zonder beeld weer te geven...
Dus je hoort het bios beepje dan wel en ook het Windows start geluid en de PC kan ook weer netjes worden afgesloten?

• Rann
Hij start helemaal netjes door, automatisch wordt Trillian opgestart en dat geluid is wel herkenbaar..

Verwijderd

Rann schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 11:13:
Hij start helemaal netjes door, automatisch wordt Trillian opgestart en dat geluid is wel herkenbaar..
Vreemd en dit:
Nieuwste bios al geflashed?

• Roggel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
De kaarten moeten sowieso in slot 1 en 2. Heb je de nieuwste drivers ook geïnstalleerd?

Verwijderd

RogNL schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 11:15:
De kaarten moeten sowieso in slot 1 en 2. Heb je de nieuwste drivers ook geïnstalleerd?
Het is niet Windows/driver gerelateerd.

• Rann
Nieuwste drivers van Nvidia stonden er al op(Beta), heb de WHQL ook geprobeerd, geen resultaat.

Van dit moederbord is F12 de nieuwste niet-beta..

Verwijderd

Rann schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 11:18:
Nieuwste drivers van Nvidia stonden er al op(Beta), heb de WHQL ook geprobeerd, geen resultaat.
Kan onmogelijk iets met drivers of Windows hebben. Bios en Windows/drivers staan los van elkaar.
Van dit moederbord is F12 de nieuwste niet-beta..
En bios reset?

• Rann
Bios reset al een keer geprobeerd... Ga het nu nog eens doen

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:34

NoFearCreations

3DPrint the world!

Kan het zijn dat je ook niet iets moet aan zetten in de bios? Heb geen ervaring met SLi, maar CF moet dat volgens mij ook.

---RAWE CEEK!!!---

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Probeer ook eens een andere (zwaardere) voeding om die als dwarsligger uit te kunnen sluiten.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Een 2e videokaart zal geen beeld tonen tijdens het booten, deze zal pas beeld tonen op het moment dat windows weet dat er een tweede videokaart aanwezig is.

Welke windowsversie gaat het hier om?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

SLI brug geinstalleerd?

• 3dfx
  • Niet online
Rob schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 11:33:
Een 2e videokaart zal geen beeld tonen tijdens het booten, deze zal pas beeld tonen op het moment dat windows weet dat er een tweede videokaart aanwezig is.
Maar TS geeft aan dat de kaart totaal niet gedetecteerd/herkend wordt, dus het probleem is juist dat Windows dat nooit te weten kan komen ;)

• 3dfx
  • Niet online
SLI-brug is niet nodig om de 2e kaart te laten herkennen in Windows, alleen als je SLI wilt aanzetten (duh :P)

• Rann
Update!

Een vriend van me zei net omdat ik geen piepjes hoorde, of ik de mobo speaker wel aangesloten had... Nee dus 8)7

Alleen een kaart in de 2e slot geeft 1 lange piep met 2 korte... (gaat nu googlen wat het is)

Bios is doorgespit, enige PCI express/sli gerelateerde instelling is welke als 1e aan moet... Als hij die niet vind gaat hij automatisch naar de 2e..

[ Voor 25% gewijzigd door Rann op 08-10-2011 11:44 ]

Verwijderd

Rann schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 11:42:
Update!

Een vriend van me zei net omdat ik geen piepjes hoorde, of ik de mobo speaker wel aangesloten had... Nee dus 8)7
Ik vroeg het nog...
Alleen een kaart in de 2e slot geeft 1 lange piep met 2 korte... (gaat nu googlen wat het is)
Geen videokaart gedetecteerd of videokaart stuk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2011 11:47 ]

• Rann
@The_Mask

Naar mijn weten piepte hij altijd bij het opstarten... Kennelijk is het me niet opgevallen dat hij niet piepte...Ik geef het maar de schuld aan de vroegte, excuses

Lijkt er bijna op dat slot 2 + slot 3 niet actief zijn of iets dergelijks

Verwijderd

Er lijkt idd iets mis met de andere twee PCI-e sloten en als ander bios of bios reset niet helpt dan zou je denken dat het mobo stuk is. Of er zit wat troep in je PCI-e slot, maar in beide is sowieso vreemd.

• Rann
Nog even een test gedaan, allebei de videokaarten in slot 1+2, monitor alleen aangesloten op slot 2, boot netjes, windows geluid en alles, maar geen beeld.

Op het moment dat ik mijn monitor op de 1e slot aansluit hoor ik netjes 'tidum' en er is weer beeld..

• Rob
  • Niet online

Rob

Rann schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:01:
Nog even een test gedaan, allebei de videokaarten in slot 1+2, monitor alleen aangesloten op slot 2, boot netjes, windows geluid en alles, maar geen beeld.

Op het moment dat ik mijn monitor op de 1e slot aansluit hoor ik netjes 'tidum' en er is weer beeld..
Dus dan boot hij via de kaart in slot1
Kijk daar nu eens in de beeldschermeigenschappen, waarschijnlijk is het daar toch echt nu een vinkje aanzetten

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Rob
  • Niet online

Rob

Iva_Bigone schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 11:34:
[...]

Maar TS geeft aan dat de kaart totaal niet gedetecteerd/herkend wordt, dus het probleem is juist dat Windows dat nooit te weten kan komen ;)
Windows is ook de enige die het detecteert, de BIOS zal het een worst wezen hoeveel videokaarten er in zitten, die pakt de eerste (afhankelijk van een BIOS instelling)

• Rann
Dus dan boot hij via de kaart in slot1
Kijk daar nu eens in de beeldschermeigenschappen, waarschijnlijk is het daar toch echt nu een vinkje aanzetten
Nou nee... Wordt niet herkend via windows, via gpuz, via cpuid, via apperaatbeheer of wat dan ook..

• Rob
  • Niet online

Rob

Het klinkt in ieder geval wel als een Windows probeem (welke Windows versie?)
Je zou eens een Ubuntu live cd in kunnen stoppen en kijken wat hij herkent

Verwijderd

Het is niet Windows/driver gerelateerd, bios staat los van Windows/drivers.

• Rann
Update : Nog een keer alles opnieuw erin gezet..

PSU uit de kast gehaald, dan kan ik het 3e slot ook gewoon gebruiken... Deze werkt wel! (past er alleen niet 100% goed in i.v.m. dat ik eigenlijk 1 slot te weinig heb.

Nu draaiend, in slot 1+3!

Lijkt erop dat slot 2 kaduuk is :/

• Rob
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:33:
Het is niet Windows/driver gerelateerd, bios staat los van Windows/drivers.
Waarom denk jij dat het met de BIOS te maken heeft? Zoals ik al zei weet een BIOS niets van meerdere videokaarten

Rann: heb je het mobo boekje doorgekeken, misschien is het 2e slot niet geschikt (ze verzinnen de raarste dingen)

Verwijderd

En geen troep in het slot dan?
Rob schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:45:
[...]

Waarom denk jij dat het met de BIOS te maken heeft? Zoals ik al zei weet een BIOS niets van meerdere videokaarten
Het hoeft niet perse bios te zijn, maar het heeft 0,0 met Windows of drivers nodig. Is hardware of bios gerelateerd.
Rann: heb je het mobo boekje doorgekeken, misschien is het 2e slot niet geschikt (ze verzinnen de raarste dingen)
Wat zou je dan met dat slot moeten doen, of hoe moet je dan CrossFire/Sli gebruiken? Eerste en laatste slot? Dat ligt te ver uit elkaar voor veel CrossFire/Sli bridges.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2011 12:47 ]

• Rob
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:45:
En geen troep in het slot dan?

[...]
Het hoeft niet perse bios te zijn, maar het heeft 0,0 met Windows of drivers nodig. Is hardware of bios gerelateerd.
Oneens, ook al is het in dit geval wel een hardwarematig'probleem'
Het zou net zo goed een missende mobo-chipsetdriver kunnen zijn, waardoor Windows geen benul heeft hoe hij de videokaart juist moet ontdekken.
Wat zou je dan met dat slot moeten doen, of hoe moet je dan CrossFire/Sli gebruiken? Eerste en laatste slot? Dat ligt te ver uit elkaar voor veel CrossFire/Sli bridges.
Ik heb even zitten googlen. 1 en 3 zitten inderdaad wel erg ver uit elkaar

Verwijderd

Rob schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 13:04:
[...]

Oneens, ook al is het in dit geval wel een hardwarematig'probleem'
Het zou net zo goed een missende mobo-chipsetdriver kunnen zijn, waardoor Windows geen benul heeft hoe hij de videokaart juist moet ontdekken.
Dat laatste heb ik nog nooit gezien en geloof ik sowieso niet, maar het is sowieso niet van toepassing. Als hij alleen het tweede PCI-e slot gebruikt herkend zijn mobo videokaart. Dit heeft dus helemaal niks met Windows of drivers nodig, het kan er zelfs niks mee te maken hebben. Als je geen HD aansluit zal je precies hetzelfde zien omdat het gewoon 0,0 met elkaar nodig heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2011 13:19 ]

• Rann
Stofzuiger op het 2e slot gezet, geen resultaat. Net even op de fiets rondgeweest voor een flexibele SLI bridge, helaas :( Net te kort...

Ben nu aan het kijken of ik de 3 way die er bij zit kan 'modden' ;)

Verwijderd

Stofzuiger. :X Doet je mobo het nu nog wel? Gewoon kijken of er wat in zit.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2011 13:44 ]

• Rann
Stofzuiger ja.. ;) Zat niets in, (We hebben een stofzuiger met variabele stand, op z'n zachts gezet, goed genoeg voor stofjes/haren e.d. ;)

Engiste punt na reboot, hij herkend hem weer niet :?

Verwijderd

Je zou niet de eerste zijn welke zijn mobo sloopt door de statisch elektriciteit van een stofzuiger.
Engiste punt na reboot, hij herkend hem weer niet :?
Je mobo lijkt niet helemaal 100%, dus dan zie je vaak rare problemen.

• Rann
Ow... Is goed gegaan ^^

Ik heb nu het metalen pinnetje van 1 gtx iets verbogen, dat hij wel goed erin past. Werkt nu naar behoren!

Alleen nu de SLI bridge nog.. ;)

Verwijderd

Rann schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 14:03:
Ik heb nu het metalen pinnetje van 1 gtx iets verbogen, dat hij wel goed erin past. Werkt nu naar behoren!
Wat bedoel je? Foto misschien?

• Rann
http://imageshack.us/photo/my-images/20/unled1rhr.jpg/

Dit pinnetje ;)

Daarnaast hangt mijn voeding er nu uit... Hopelijk tijdelijke oplossing totdat ik maandag (hopelijk) het moederbord RMA kan doen..

• Rob
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 13:17:
[...]

Dat laatste heb ik nog nooit gezien en geloof ik sowieso niet, maar het is sowieso niet van toepassing. Als hij alleen het tweede PCI-e slot gebruikt herkend zijn mobo videokaart. Dit heeft dus helemaal niks met Windows of drivers nodig, het kan er zelfs niks mee te maken hebben. Als je geen HD aansluit zal je precies hetzelfde zien omdat het gewoon 0,0 met elkaar nodig heeft.
Moet je voor de grap eens een (extra) HD uitzetten in je BIOS, grote kans dat Windows 'm wel ziet

• Rann
Er hangt maar 1 hd in... Jammer Rob

• Rann
Ok....Vraag me niet hoe...

Zojuist even een tijdje wat anders gedaan, RMA gegevens opgezocht.. Denk probeer het nog 1x, standaard setup, Slot 2 ...

En het werkt -_- WTF!

2e kaart in Slot 3 gedaan met bridge... WERKT! WTF

Kaart 1 krijgt alleen nog niet genoeg lucht, maar dat is een ander probleem ;)
Voor nu.. Werkt het dus ineens weer ?..

Edit : Kaarten naar Slot 1 en 2 verplaatst... Werkt niet meer -_-

[ Voor 18% gewijzigd door Rann op 08-10-2011 17:51 . Reden: Correctie ]

• Rann
Update weer... Lijkt erop dat alleen 1+2 (2x pci 16) niet werkt... 2+3 werkt als een trein..

Wazig ?

Is dit nou toch een gevalletje RMA of zou het met de PSU te maken kunnen hebben...Volgens de calculators heb ik zo'n 550 nodig (heb een 600)

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-02 20:38
Rann schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 18:28:
Update weer... Lijkt erop dat alleen 1+2 (2x pci 16) niet werkt... 2+3 werkt als een trein..

Wazig ?

Is dit nou toch een gevalletje RMA of zou het met de PSU te maken kunnen hebben...Volgens de calculators heb ik zo'n 550 nodig (heb een 600)
Welke calculator heb je gebruikt? Ik heb er laatst één gebruikt die zei dat mijn systeem 900+ watt nodig had. Reviews van CF5870's zeggen dat een 700 watt PSU nodig is maar mijn Antec TP650 trekt het allemaal prima.

• PeterThePirate
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-08-2024
Ik maak uit je post op dat de kaarten werken in sli als ze in slot 2 en 3 zitten. Dan zal dit niet aan het vermogen van je voeding liggen. Bij mijn weten gebruiken ze in 1+2 evenveel prik als in 2+3

• Rann
Een vriend van me zegt dat het misschien de controller is, die geen 2e videokaart herkend als ze dezelfde gebruiken (2x 16x)... Je zou het bijna zeggen.. Of het onder RMA valt..

Nu met deze setup (met de voeding buiten de kast en een extra fan op de videokaart, waarom hebben ze daar niet rekening mee gehouden -_-) een stresstestje gedaan, SOMS valt de pc ineens uit.. -_- Stress gebruikt natuurlijk wel meer watt dan gewoon gebruik

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Zou toch overwegen om een RMA aan te vragen, apart geval dit :9
Pagina: 1