Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpgjacobs
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-10-2024
Hallo,

na veel speurwerk via internet, o.a. dit forum heb ik besloten niet langer mijn frustratie op te kroppen, maar het hier te vragen in de hoop geholpen te worden :)

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een Dune Smart HD D1 gekocht en wil mijn netwerk benaderen. OS is windows 7 en heb deze tips gevolgd:

http://www.hdsupplies.nl/...-windows7-bestandsdeling/

SMB

Als ik nu op de Dune naar "Bronnen" --> "Netwerkverkenner" ga dan zie ik bij SMB netjes mijn gesharede pc staatn, inclusief de mappen. Als ik een map wil openen krijg ik echter de volgende melding:

Netwerkonderdeel is niet toegankelijk, misschien een probleem met de toegangsrechten

Ik heb guest account aangemaakt, wachtwoord beveiliging bij delen uitgeschakeld, maar zonder resultaat.

Ik zie bij mijn netwerkverbindingen de Dune staan, bij de media streaming opties voor computers en apparaten staat media programma's op deze pc en remote connections" en mijn laptop, maar niet de Dune

UpnP

Als ik naar op de Dune naar "Bronnen" --> "Netwerkverkenner" ga en ik kies voor UpnP zie ik daar weer netjes mijn gedeelde pc staan, maar zie ik bij mappen alleen de standaard mappen van windows zoals "muziek", "foto's"etc.

Maar dit wil ik natuurlijk niet, is dit te wijzijgen?

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Mijn dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpgjacobs
Sorry, nog wat vergeten:

Bij delen van map aangegeven dat er gedeeld moet worden met de "thuisgroep"met lees/schrijfrechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-07 12:37
De netwerkverkenner blijft bij mij ook gewoon leeg via SMB. Volgens mij is dit bij meer mensen het geval.
Via UPNP krijg je inderdaad wel dat te zien maar ik hou niet van UPNP.

Ik heb gewoon favorieten gemaakt van de shares waar die ik wil gebruiken op de Dune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-07 14:05

job

Heb je wellicht de windows live assistant geinstalleerd? Dat is een bekend probleem icm samba, assistent deinstalleren is de oplossing.
Andere mogelijke oorzaak is de 128 encryptie op de file sharing welke je met een simpele klik 56bit kan zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 08-10-2011 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpgjacobs
Ik ben eruit! Als je shared moet je per map aangeven dat de guest account ook toegang heeft en dan kun je de mappen vanaf de Dune benaderen.

Dank voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpgjacobs
Ben er toch niet uit, heb nu een nieuw vreemd probleem :(

Het probleem is dat ik de de pc en dus shares niet zie als ik naar Bronnen --> Netwerk --> Smb, ik zie wel de Dune.

Bij UpnP zie ik de pc wel, maar dat is niet de bedoeling :)

Het vreemde is echter dat ik sommige shares wel zie bij "Bronnen" die ik eerder heb aangemaakt via een netwerkmap koppeling maken op de Dune en deze ook kan benaderen.

Dune losgekoppeld van stroom, even wachten en daarna zag ik ze even.

Nu dus niet meer en trucje van loskoppelen werkt ook niet meer :(

Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Dank en groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:25
Kan je niet gebruik maken van nfs?
Pagina: 1