1 van de 3 schermen draaien in Eyefinity

Pagina: 1
Acties:

• Mythx
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-02 11:42
Beste mensen,

ik heb even hier gezocht, maar kon er niets over vinden. Via Google vond ik ook niets wat mij nu hielp, dus stel ik de vraag hier.

Ik heb drie schermen die ik in portrait mode heb hangen. Nu wil ik echter om kijkhoektechnische redenen een scherm omgekeerd ophangen. Echter heb ik dan een probleem, ik kan wel het geheel omdraaien, maar niet een scherm. Althans, niet in Eyefinity. Als ik gewoon een extended desktop doe dan kan ik ze wel individueel draaien, maar nu niet.
De schermen hangen dus als volgt: [OB][OB][BO], hier staat de O voor onderkant en de B voor bovenkant.
Om het nog iets duidelijker te illustreren heb ik een...illustratie!
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6176/6220473677_1359f61db4.jpg

Als iemand iets weet om het op te lossen dan is het helemaal geweldig. Als iemand zeker is dat het niet op te lossen is dan draai ik het scherm weer om.

EDIT@sjaakwortel:
*facepalm*
Ok, wel alvast bedankt voor het antwoord.
Haha, netjes die Photoshop :P

[ Voor 22% gewijzigd door Mythx op 07-10-2011 20:52 ]

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 17:15
Photoshop: Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2ic65vk.jpg

Volgens mij kan dit niet, je kan namelijk niets individueels instellen voor de monitoren in eyefinity. Mischien kun je het op de monitor zelf aanpassen.

[ Voor 63% gewijzigd door sjaakwortel op 07-10-2011 20:48 ]

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Mythx schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:34:
Nu wil ik echter om kijkhoektechnische redenen een scherm omgekeerd ophangen [...]
Dit moet je toch een beetje verder uitleggen..

Trouwens, top die houding die je aanneemt tegenover iemand die je toch probeert te helpen, goed bezig! d:)b

[ Voor 18% gewijzigd door Fid3lity op 07-10-2011 20:46 ]

• Mythx
Blijkbaar wordt het scherm heel erg donker als ik van "onderaf" (lees: links naar het scherm kijk). Door het scherm 180 graden te draaien los ik dit op.

EDIT@Blue-Tiger:
Je snapt toch wel dat de facepalm bedoeld was voor het paintplaatje?

[ Voor 22% gewijzigd door Mythx op 07-10-2011 20:47 ]

Verwijderd

Heb je al onder "Common Display Tasks" gekeken?

Common Display Tasks > Rotate Desktop.
Of kijk onder "Desktop Management"

• sjaakwortel
dat werkt niet onder eyefinity omdat hij het als een monitor behandeld

• Mythx
Inderdaad, voordat ik een Eyefinity opstelling maak kan ik de schermen individueel draaien. Nu echter niet meer. :(

EDIT: Eerst omdraaien en vervolgens Eyefinity opzetten werkt ook niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Mythx op 07-10-2011 21:03 ]

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:33
Zijn die 2 zwarte randen dwars over het scherm niet erg storend? Twee stroken plakband over mijn tv zou ik ook niet echt fijn vinden.

Verwijderd

Het Fantoom schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 23:12:
Zijn die 2 zwarte randen dwars over het scherm niet erg storend? Twee stroken plakband over mijn tv zou ik ook niet echt fijn vinden.
Verschil is natuurlijk wel dat je op je TV dan gewoon een deel van het beeld mist omdat er plakband op zit :P. Het lijkt mij persoonlijk ook niet fijn maar begrijp dat er genoeg mensen zijn die er een problemen mee hebben.

• sjaakwortel
ik heb zelf ook een eyefinity opstelling hier staan, en ik moet zeggen dat de randen me niet echt storen. Een heel scherm zou nog mooier zijn, maar niet echt haalbaar binnen budget.

• Mythx
Vooral niet aangezien dit ongeveer een 42" beeld is met een resolutie van bijna 4k bij 2k (3600x1920). Daarnaast moet je hier geen films op kijken, maar om te gamen is het echt wel leuk.
En ChicaneBT, ik heb bezel correction aanstaan, dan is het juist alsof er twee stroken plakband overheen zijn geplakt. Dat oogt natuurlijker dan wanneer het niet doorloopt.

[ Voor 7% gewijzigd door Mythx op 08-10-2011 02:20 ]

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06-2025
sjaakwortel schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:41:
Volgens mij kan dit niet, je kan namelijk niets individueels instellen voor de monitoren in eyefinity. Mischien kun je het op de monitor zelf aanpassen.
Heb je dit nog niet zien ontkrachten, dus misschien handig om te vermelden als je dit reeds geprobeerd hebt. Sommige monitoren hebben inderdaad een OSD optie om het scherm te spiegelen of om het op de kop te zetten.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

het rechter scherm wil je omdraaien
als je nu alle schermen kantelt: dus linker scherm wordt rechter scherm op de kop,
rechter scherm wordt linker scherm, zoals je het wilt
en middelste draai je 180 graden

Nu kantel je de gehele resolutie om weer normaal beeld te krijgen.

d:)b :henk d:)b

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:04
Dan krijg je toch exact het zelfde probleem maar dan met het linker scherm ipv het rechter scherm of ligt het nou aan mij?
Pagina: 1