Toon posts:

welke processor

Pagina: 1
Acties:
  • 456 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb een Msi K9N6PGM2-V2 moederbord. momenteel heb ik er een Athlon 7750 x2 am2+ processor inzitten, maar ik wil sneller.
nu heb ik gelezen dat er ook een phenom II x4 en een athlon II x4 in kan.
((http://reviews.cnet.com/m...4507-3049_7-33871131.html))
bijde processor zijn snel. maar welke is nu eigenlijk beter? inverband met het spelen van spellen.

nog 1 vraag.
is een 4gb ram in dual channel beter?
er is momenteel 1 reep van 2 kapot. zat er daarom aan te denken om misschien een dual channel ram geheugen aan te schaffen.

mvg melvin

Amd Athlon 7750 x2 am2+
msi K9N6PGM2-V2 am2+ (am3 ready)
ATI Radeon hd5770 1gb
Kingston 2x 2gb 6400 (single channel)
Samsung 1TB

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Eerst eens moeite gaan doen en op het forum gaan zoeken voor dat je er extra een topic voor opent want dit soort vragen zijn eigenlijk geeneens meer toegestaan.

Verwijderd

Het beste is altijd om de website van de fabrikant te raadplegen. In dit geval MSI want derde websites zoals CNET zijn onvoldoende betrouwbaar. De fabrikant kan http://www.msi.com/produc...-EUP-.html#/?div=Overview je precies laten zien welke processoren geschikt zijn voor jouw moederbord.

Je klikt dan door naar support > CPU support list. Zoals je ziet kun je zowel een Phenom X4 955 als Athlon X4 640 erop zetten. Een 955 levert betere prestaties en is momenteel nog maar 10 euro duurder, de keuze lijkt me dus niet moeilijk: pricewatch: AMD Phenom II X4 955 Black Edition.

Ik zie nu dat er twee verschillende verhalen worden verteld. Op de CPU support list wordt de 125 Watt Phenom X4 955 ondersteunt maar op de specificaties pagina staat dat er enkel processoren van 95 Watt worden ondersteunt. Je kunt het beste even contact opnemen met MSI zelf voor de zekerheid ;).

Geheugen zou met 2x2GB altijd in dual channel modus moeten werken. Kingston levert volgens mij levenslange garantie, probeer dus eerst eens garantie te claimen.

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-02 21:42

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 23:33:
Ik zie nu dat er twee verschillende verhalen worden verteld. Op de CPU support list wordt de 125 Watt Phenom X4 955 ondersteunt maar op de specificaties pagina staat dat er enkel processoren van 95 Watt worden ondersteunt. Je kunt het beste even contact opnemen met MSI zelf voor de zekerheid ;).
dit mobo moet gewoon 125 watt kunnen trekken hoor. ;)
Please refer to CPU Support for compatible CPU; the above description is for reference only.
Misschien heb je wat meer last van vdrops, maar zonder oc-en moet het gewoon stabiel werken. Als het in de QVL staat betekend het dat MSI hem heeft getest. Bovendien is het alleen met C3 stepping, stroomverbruik is daarin veel lager geworden ten opzichte van de vorige stepping. TDP is gewoon een theoretische max, het zou mij niets verbazen als een 955 in de praktijk max 90 watt verbruikt. Daarbij heb je nog een marge in je vrm's van je mobo.

Moet dus gewoon werken. :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nu dat er twee verschillende verhalen worden verteld. Op de CPU support list wordt de 125 Watt Phenom X4 955 ondersteunt maar op de specificaties pagina staat dat er enkel processoren van 95 Watt worden ondersteunt.
dit zag ik ook inderdaad. maar als het goed is moet het werken.
ik gah het binnekort gewoon bestellen en proberen, werkt het niet kan het altijd weer retour.
ik ben in iedergeval uit mijn keuze, en ga zeker voor de Phenom. voor een low budget goede scores.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 23:33:
Het beste is altijd om de website van de fabrikant te raadplegen. In dit geval MSI want derde websites zoals CNET zijn onvoldoende betrouwbaar. De fabrikant kan http://www.msi.com/produc...-EUP-.html#/?div=Overview je precies laten zien welke processoren geschikt zijn voor jouw moederbord.

Je klikt dan door naar support > CPU support list. Zoals je ziet kun je zowel een Phenom X4 955 als Athlon X4 640 erop zetten. Een 955 levert betere prestaties en is momenteel nog maar 10 euro duurder, de keuze lijkt me dus niet moeilijk: pricewatch: AMD Phenom II X4 955 Black Edition.

Geheugen zou met 2x2GB altijd in dual channel modus moeten werken. Kingston levert volgens mij levenslange garantie, probeer dus eerst eens garantie te claimen.
^^
Dit dus.

Dit is bovendien allemaal info wat je zelf op kunt zoeken op de site van de fabrikant (mbt compatibele CPUs) en in reviews mbt relatieve prestaties van de CPUs.

Dat hoort bij de eigen inzet die we van je verwachten voordat je op GoT een topic opent. Als je daar niet uitkomt mag je rustig een topic openen, maar geef dan exact aan waar je vastloopt. We willen je geen vis geven, we willen je helpen leren vissen ;)

Zie trouwens ook:
*LET OP* - Wat moet ik kopen

Tenslotte waarderen veel mensen het als je je posts wat beter verzorgt. Dat getuigt ook van eigen inzet, wat helpt bij het open houden van je topics...

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 09-10-2011 15:52 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.