Toon posts:

MSI 7n SLI Platinum kortsluiting voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag een 'nieuw' moederbordje. Het betreft een MSI 7n SLI Platinum.
Echter, krijg ik het systeem niet up en running door een mogelijke kortsluiting. Als ik de pc aan zet valt het direct weer uit, zonder enig beeld.
Na een hoop proberen, is gebleken dat als ik de JPWR2 stekker (CPU voeding) niet aansluit dit niet voorkomt en het geheel gewoon opstart.
Zelfs bij het aansluiten van een 6pins stekker in het betreffende 8pins contact, start het -uiteraard zonder beeld- op.
Ik vroeg mij af of ik nu kan concluderen dat de 8 pins stekker van de voeding niet deugt en zorgt voor kortsluiting?(antec 650W) Of kan het het moederbord zijn die niet helemaal 100 is?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als eerste is het belangrijk dat je je systeemspecs erbij zet en dan duidelijk en niet los in de tekst ergens erbij zetten want dat is voor anderen gewoon te zeer zoekwerk.

Dan wat je probleem betreft moet je wel even goed opletten of je niet per ongeluk de PCI-E stroomstekker gebruikt hebt, en je die dus niet zomaar kan verwissellen met o.a. die 6 pins stekker wat je geprobeerd hebt. Normaal gesproken zou dit ook niet mogen passen en moet je toch wel geweld gaan gebruiken wil je die in de cpu powerconnetor kunnen duwen.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

De afstandshouders tussen mobo en kast zijn goed gemonteerd?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:52:
Na een hoop proberen, is gebleken dat als ik de JPWR2 stekker (CPU voeding) niet aansluit dit niet voorkomt en het geheel gewoon opstart.
PC kan niet opstarten zonder dat die stekker is aangesloten, dus iets klopt hier niet.
Zelfs bij het aansluiten van een 6pins stekker in het betreffende 8pins contact, start het -uiteraard zonder beeld- op.
6 pins in de 8 pins van het mobo? En de PC viel niet uit? Dan is je mobo geroosterd. Dit past in principe ook alleen maar met geweld. Pinout van een 6 pins PCI-e stekker en 8 pins EPS stekker is totaal anders dus je hebt normaal gesproken nu je mobo gesloopt.

Verwijderd

Topicstarter
Roel1966 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:36:
Als eerste is het belangrijk dat je je systeemspecs erbij zet
Specs:
MSI 7N SLI Platinum
E8400 @ 3.00
1066 MHZ OCE DDR2 4gig
ATI radeon 5770
Antec 650W
De afstandshouders tussen mobo en kast zijn goed gemonteerd?
Ja zeker, heb het zelfs op een kartonnen doos geprobeerd
Roel1966 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:36:

Dan wat je probleem betreft moet je wel even goed opletten of je niet per ongeluk de PCI-E stroomstekker gebruikt hebt, en je die dus niet zomaar kan verwissellen met o.a. die 6 pins stekker wat je geprobeerd hebt. Normaal gesproken zou dit ook niet mogen passen en moet je toch wel geweld gaan gebruiken wil je die in de cpu powerconnetor kunnen duwen.
Ik heb op geen moment geweld gebruikt. Op het moederbord zit het klipje waar het stekkertje zich mee vastzet, aasymetrisch links op het contact in plaats van in het midden, alsof het bedoeld is voor een 6pins.
Het was niet de PCI-E, die past inderdaad niet.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:42:
[...]
PC kan niet opstarten zonder dat die stekker is aangesloten, dus iets klopt hier niet.
[...]
6 pins in de 8 pins van het mobo? En de PC viel niet uit? Dan is je mobo geroosterd. Dit past in principe ook alleen maar met geweld. Pinout van een 6 pins PCI-e stekker en 8 pins EPS stekker is totaal anders dus je hebt normaal gesproken nu je mobo gesloopt.
Let wel, de situatie was al in niet werkende staat met de betreffende stekker er niet in. Ik heb op geen moment beeld gezien. Toen de 8 pins er niet in zat, startte het moederbord wel op maar gaf op geen manier beeld, zoals aangegeven. Met de 8 pins er wel in, bleef het bij gemiddeld een half rondje van de Fans.

Bedankt voor het meedenken allen!

Verwijderd

Maar dat betekend meestal dat of er kortsluiting is of je mobo stuk is, dat lijkt mij geen reden om het mobo verder te slopen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat is ook niet bepaald mijn intentie geweest.

Een extra gegeven is wel dat mijn vorige mobo vervangen moest worden door deze MSI in verband met geen beeld meer geven. Echter, was hier geen sprake van uitvallen door kortsluiting.

Is het nu een kwestie van een nieuw mobo kopen en wellicht iets beschaafder handelen, of moet ik de voeding na laten kijken?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 11:40:
Nee, dat is ook niet bepaald mijn intentie geweest.

Een extra gegeven is wel dat mijn vorige mobo vervangen moest worden door deze MSI in verband met geen beeld meer geven. Echter, was hier geen sprake van uitvallen door kortsluiting.

Is het nu een kwestie van een nieuw mobo kopen en wellicht iets beschaafder handelen, of moet ik de voeding na laten kijken?
Als ik het zo lees raad ik je in elk geval aan om sowieso eens met een andere voeding te proberen want het begint er toch wel erg op te lijken dat je voeding foute waardes uit stuurt.
Pagina: 1