Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zekerheid over probleem laptop voor aanschaf nieuwe hardware

Pagina: 1
Acties:

• Mrcheckviller
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-06-2024
Beste tweakers,

Mijn anderhalf jaar oude Acer Aspire 5536g vertoond kuren: Als ik hem aanzet, krijg ik de BIOS splash, en daarna word het scherm zwart, meestal nog voordat de loading bar op dat Bios scherm vol is. Fan blijft blazen, lampjes blijvan knipperen, enz. Na wat gegoogle en het volgen van wat flowcharts, kwam ik tot de conclusie dat het aan de harddisk zou liggen. Nu is die volgens mij makkelijk vervangbaar.

Dus mijn vragen:
- Klopt het dat het aan de HD ligt?
- Zo ja, kan die gewoon vervangen met elke willekeurige 2,5 inch SATA schijf?

B.V.D. Voor een antwoord. Ik kan me trouwens best voorstellen dat het aan de HD ligt, heel vaak uit luiheid gewoon de knop ingedrukt houden ipv netjes afsluiten etc etc...

Eerste post, kijk al tijden op deze site maar nooit een acc aangemaakt.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:30

D4NG3R

kiwi

:)

Ik zou eerst de HDD er eens uithalen en kijken of hij dan teminste nog een NO BOOT DISK error (Of vergelijkbaar) krijgt. Zo niet zou het wel eens aan wat anders kunnen liggen.

De schijf kan je inderdaad vervangen voor elke willekeurige 2.5" SATA schijf.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mrcheckviller schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:44:
Na wat gegoogle en het volgen van wat flowcharts, kwam ik tot de conclusie dat het aan de harddisk zou liggen. Nu is die volgens mij makkelijk vervangbaar.
Zolang je niet precies verteld wat je gedaan hebt, zal niemand dit kunnen bevestigen of ontkennen. Heb je al een live CD geprobeerd om eerst zeker te weten dat het een hardware-probleem is ipv een software probleem?
Dus mijn vragen:
- Klopt het dat het aan de HD ligt?
Misschien, misschien niet.
- Zo ja, kan die gewoon vervangen met elke willekeurige 2,5 inch SATA schijf?
Ja. Maar dat kan een zinloze oefening zijn.

Geef nauwkeurige informatie en ga echt testen, ipv wat te gissen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Mrcheckviller
Ik weet niet wat een Live cd is, en wat ik bedoelde met bijv. de flowchart,is bijvoorbeeld dit http://www.daileyint.com/hmdpc/hard.htm doorlopen , en daar kwam uiteindelijk harddisk failure uit.

Heb net me laptop zonder hd opgestart, en nu kreeg ik na de biossplash inderdaad een error: operating system not found

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan zoek je dat toch op? Zoek maar eens op Knoppix en BartPE :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Mrcheckviller
Ja die laptop was me enige vorm van computer dus als ik wat wil opzoeken heb ik alleen me smartphone, waar ik nu ook op zit. Soms beetje omslachtig dus maar ik ga ff kijken

Verwijderd

Ubuntu Live CD/ USB heb ikzelf goede ervaringen mee: http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download

• Mrcheckviller
Oke, bedankt de reacties! Kan dat helaas vandaag niet proberen omdat ik nu geen computer heb.
Pagina: 1