problemen met PC (een beetje getweakt :D)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julianbtje
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-05-2024
nou mijn comp die ik heb aangepast etc start niet meer goed op
ik had een pc op mijn kamer staan maar daarmee speelde ik minecraft een game met weinig graphics op low met 11fps nou had ik nog een pc staan die wat beter was dus ik dacht als ik die betere nou eens ff upgrade en die andere gwn strip kom ik beter uit dus wat ik heb gedan is dit:

eerst de harde schijf uit de slechte gehaald en in de andere gedaan nadeel was dat ik niet alletwee de schijven kon aansluiten maar dat terzijde ik heb die harde schijf aangesloten met sata aan me mobo en met stroomding aan me voeding ok ging allemaal goed

daarna heb ik 2 ramstiscks erbij gedaan van: in totaal 2GB ik wet niet welke DDR het was die andere waren samen volgens mij ook 2gb en ddr2-533 mischien ligt het dus aan verschillende ram sticks (andere DDR) maar ik heb het getest met alle ramsticks en niks werkte.

ik had ook een andere koeler op mijn cpu gezet maar die heb ik later weer weggelegd en de stock er maar weer op gezet want hij gaf tijdens opstarten een CPU fan error ofzo

dat waren de dingen die ik heb aangepast nu wat er letterlijk gebeurd:

hij start niet goed op 1x kwam hij tot de blauwe achtergrond van windows 7 dat ie aan het starten was met zon blauw draai dingetje ervoor dat ie laad en toen viel ie uit

soms start ik op gaan de fans draaien en hij valt uit soms haalt hij het 1e scherm met click de for setup en click tab for bios screen ofzoiets xD nu hoop ik dat jullie mischin weten wat er aan de hand is anders kan ik alles weer gaan terugzetten en kijken of ie het dan wel doet :(

PS: ik krijg een gamePC rond mijn verjaardag (16 december) dit is voor tijdelijk maar zou het niet fijn vinden als ik niet op me computer kan in mijn kamer ofzo :(

GR. Julian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ok, je geeft totaal geen technische info over hoe het systeem is samengesteld en je verhaal klinkt een beetje alsof je ongehinderd door enige kennis van zaken met stekkers en onderdelen aan de slag bent gegaan.

En nu heb je het gesloopt en moeten wij gaan raden wat het probleem is?

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-10-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dit je enige uitleg is, dan vrees ik dat er ook maar 1 antwoord is: Zoek iemand met kennis van pc's en laat diegene er naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ramsticks, stroomding, dit soort benamingen gebruiken we hier op Tweakers liever niet en is ook voor anderen ontzettend onduidelijk allemaal. En net zoals HTT-Thalan al schrijft staat er veel tekst maar kan niemand er iets mee als je geeneens weet of het DDR, DDR2 of DDR3 dimms zijn om als voorbeeld te noemen.

Kortom ga eerst eens goed lezen hier op Tweakers in het forum en ga eerst eens leren hoe je een pc moet bouwen en waar je zoal op moet letten. En inderdaad beter iemand vragen die er verstand van heeft voor je nog meer gaat slopen en zomaar lukraak vanalles in mekaar gaat steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 20:49
En als je niet weet wat het is, zoek het dan op (doosje? label?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb je verhaal nog eens goed gelezen, en als volgt moet je het gaan doen.

Stap 1a: maak je verhaal eens wat duidelijker.
Stap 1b: Maak de PC weer zoals hij origineel was.
Stap 2: Vergelijk het ram-geheugen van de oude PC met dat van de nieuwe PC. Is het beide DDR2, dan kunnen ze er samen in, mits je moederbord dit ondersteunt.
Stap 3: Vergeet die extra harde schijf. Dat zal je van zijn lang zal ze leven geen enkele extra FPS opleveren.
Stap 4: Blijf alsjeblieft uit de binnenkant van je GamePC zodra je hem krijgt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julianbtje
HTT-Thalan schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:46:
Ok, je geeft totaal geen technische info over hoe het systeem is samengesteld en je verhaal klinkt een beetje alsof je ongehinderd door enige kennis van zaken met stekkers en onderdelen aan de slag bent gegaan.

En nu heb je het gesloopt.
het klopt dat er weinig technische info bij zit dit komt omdat deze pc niet echt nieuw is en ik geen specs kan bekijken via de pc zelf wat ik normaal doe via run en dan DXdiag maar ik kan er een foto van maken en proberen te vertellen wat ik weet sorry als het te weinig info is:

Voeding: Enlight 350Watt

Moederbord: eentje van Asus ik zie met grote letters staan: PSL02 SE

CPU: Intel Core2Duo met stockcooler

RAM: wat er al in zat: dit staat erop: DWC-select 512MB (die 512MB zag ik net staan geen 2GB dus) DDR2-533 PC4200 wat ik er bij deed: ik zie op een sticker 1GB staan hij is van HP en ik denk dat ie DDR3 is wat ik nergens zie staan overigens maar dat is mijn vermoeden.

grafische kaart: ook en van asus met een hele kleine koeler erop

en tot slot De harde schijf: SeaGate 230GB met windows 7

en ja ik heb wel wat verstand van computers Sorry voor Stroomdingetje en Ramsticks het spijt me voor de mensen van T.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julianbtje
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:59:
Ik heb je verhaal nog eens goed gelezen, en als volgt moet je het gaan doen.

Stap 1a: maak je verhaal eens wat duidelijker.
Stap 1b: Maak de PC weer zoals hij origineel was.
Stap 2: Vergelijk het ram-geheugen van de oude PC met dat van de nieuwe PC. Is het beide DDR2, dan kunnen ze er samen in, mits je moederbord dit ondersteunt.
Stap 3: Vergeet die extra harde schijf. Dat zal je van zijn lang zal ze leven geen enkele extra FPS opleveren.
Stap 4: Blijf alsjeblieft uit de binnenkant van je GamePC zodra je hem krijgt....
xD stap 4 ik ga hem samen met iemand die het onegveer iedere dag doet bouwen en stap 3 dat begrijp ik wel maar 232GB is een beetje weinig vind je niet

en de rest ik ga die stappen volgen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julianbtje schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:00:
[...]

het klopt dat er weinig technische info bij zit dit komt omdat deze pc niet echt nieuw is en ik geen specs kan bekijken via de pc zelf wat ik normaal doe via run en dan DXdiag maar ik kan er een foto van maken en proberen te vertellen wat ik weet sorry als het te weinig info is:

RAM: wat er al in zat: dit staat erop: DWC-select 512MB (die 512MB zag ik net staan geen 2GB dus) DDR2-533 PC4200 wat ik er bij deed: ik zie op een sticker 1GB staan hij is van HP en ik denk dat ie DDR3 is wat ik nergens zie staan overigens maar dat is mijn vermoeden.

en ja ik heb wel wat verstand van computers Sorry voor Stroomdingetje en Ramsticks het spijt me voor de mensen van T.net
Aha, dan zijn we weer een stapje verder.

Kun je eens van beide geheugenstrips precies hier noteren wat er op het stikkertje staat?

Leg ze daarnaast eens op elkaar als je ze uit de PC hebt: in de aansluitkant van de geheugenstrips zit een uitsparing zodat hij maar op 1 manier in de PC past. Zitten deze op dezelfde plek, dan zijn ze met 99% zekerheid ook van hetzelfde type.

Over je moederbord gesproken: daar zal bij wat beter lezen P5LD2 staan.

Toevoeging:

het is overigens echt belangrijk dat je begint met de PC weer maken zoals hij origineel was. Daarna stap voor stap "upgraden" en na elke stap even compleet opstarten en kijken of alles werkt. Op deze manier kan je in ieder geval duidelijk merken bij welke stap het fout gaat, en doelgericht oplossen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:04:
[...]

Kun je eens van beide geheugenstrips precies hier noteren wat er op het stikkertje staat?

Leg ze daarnaast eens op elkaar als je ze uit de PC hebt: in de aansluitkant van de geheugenstrips zit een uitsparing zodat hij maar op 1 manier in de PC past. Zitten deze op dezelfde plek, dan zijn ze met 99% zekerheid ook van hetzelfde type.

Toevoeging:

het is overigens echt belangrijk dat je begint met de PC weer maken zoals hij origineel was. Daarna stap voor stap "upgraden" en na elke stap even compleet opstarten en kijken of alles werkt. Op deze manier kan je in ieder geval duidelijk merken bij welke stap het fout gaat, en doelgericht oplossen.
Overigens acht ik de kans klein dat hij zowel DDR2 en DDR3 in de pc heeft zitten en dat de fysieke schijf 230gb groot is... :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
julianbtje schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:00:

Ik betwijfel of je echt zoveel verstand van pc's hebt want binnen nog geen halve minuut had ik alle info van bv je moederboard en het ook een kwestie is van eigen inzet tonen.

http://www.asus.nl/Motherboards/Intel_Socket_775/P5LD2_SE/

Zo op die manier zal het ook zijn met je grafische kaart en er vast wel ergens een stickertje met een typenummer op geplakt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julianbtje
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:04:
[...]

bij de strip die ik er in wou zetten: HYS64T128020EU-2.5-B2 Y1D82437002
Assembled in China
1GB 2RX8 PC2-6400U-666-12-E0
'andere kant'
(HP logo) SecurityIDSecurityIDsecurityID

(Streepjescode)

CT: R96214LTLW7X61 PN: 404574 - 888

De strip die er al in zat: A10891 (streepjescode)
Geheugen
DWC-select 512MB DDR2 - 533 PC4200 (2 jaar
Garantie)

vraag2: gedaan ze zitten op dezelfde plek dus waarschijnlijk alebei DDR2

en ja ik heb even goed gekeken en ja dat staat er echt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:18

Mavamaarten

Omdat het kan!

Kijk eens of je moederbord DDR2 666 ondersteunt, de kloksnelheid van je nieuwe RAM is namelijk sneller.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julianbtje
Mavamaarten schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:17:
Kijk eens of je moederbord DDR2 666 ondersteunt, de kloksnelheid van je nieuwe RAM is namelijk sneller.
nee zie ik op de site van roel1996 wel 667 xD dus dat gaat niet werken

ik heb hier site van graka na onderzoek van de hele kaart :P

http://www.asus.com/Graph...eries/EN7300GSHTD_Series/

[ Voor 9% gewijzigd door julianbtje op 07-10-2011 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julianbtje
Update :p

ik heb net alles wer naar begin gezet en dit was wat er gebeurde alles deed normaal hij starte op en hij kwam bij het scherm van windows is onverwachts afgesloten etc etc ik druk enter bij windows normaal starten en toen heel eve nog mijn fans gehoord en toen viel de PC weer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs B
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:12
Hoe zit het met je thermal paste. Als je je cpu fan hebt verwijderd en opnieuw hebt geplaatst kan het best zijn dat dat niet helemaal goed meer zit waardoor je cpu te warm wordt en zichzelf uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julianbtje
Matthijs B schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:33:
Hoe zit het met je thermal paste. Als je je cpu fan hebt verwijderd en opnieuw hebt geplaatst kan het best zijn dat dat niet helemaal goed meer zit waardoor je cpu te warm wordt en zichzelf uitschakelt.
kan zo zijn ik zie het nog wel op de koeler en de CPU maar kan een cpu zo snel heet worden ik begrijp dat ie heet word maar zo snel :P ik zal wel een foto maken van thermal past op cpu en op koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:24
Ik denk dat het het beste is als je gewoon geduldig wacht tot 16 december en je een nieuwe gamepc krijgt.

Dit verhaal is te onsamenhangend om op te reageren. Daarbij toon je geen enkele eigen inzet. Een typenummer googlen kan iedereen, jij dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
julianbtje schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:35:
kan zo zijn ik zie het nog wel op de koeler en de CPU maar kan een cpu zo snel heet worden ik begrijp dat ie heet word maar zo snel :P ik zal wel een foto maken van thermal past op cpu en op koeler
Het is basiskennis dat je op het moment jij de koeler van je cpu af haalt dat je ten alle tijden de oude pasta eraf moet halen, zowel cpu als het koeloppervlak van je koeler goed schoonmaken ( met alcohol ), nieuwe pasta erop en dan een heel dun laagje en daarna pas weer monteren.

Dit wat jij doet vraagt gewoon om problemen en ik denk ook dat je veel beter er vanaf kan blijven en wachten totdat je je nieuwe pc krijgt, of dat je iemand vraagt die wel verstand van pc's heeft en het samen met diegene doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julianbtje
Ok ik zal wel wachten :( zit nu wel zonder pc mja ik zal wel kijken of ik wat eerder money krijg :D sorry voor de tijd/moeite die jullie erin hebben gestoken zal nog wel ff kijken voor koelpasta ofzo mischien werkt dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Kan je anders eens wat foto's maken van hoe alles er langs de binnenkant uitziet? En zet je computer alsjeblieft niet meer aan tot je door hebt wat er juist mis is, de kans is groot dat je alleen maar meer schade berokkent aan de (nu nog) werkende componenten. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Petervanakelyen op 07-10-2011 21:21 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Knap voor een (bijna) 12 jarige dat je al aan pc's knutselt... Maar doe dit alsjeblieft met iemand die er verstand van heeft. Ik wil je niet afschilderen als een kind dat nergens wat vanaf weet, maar een pc kun je veel makkelijker slopen dan dat je em repareert!

Ohja, Hoofdletters, komma's en punten zijn een wondermiddel wil je fatsoenlijk de aandacht krijgen van iedereen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julianbtje
Ik zal een paar foto's maken.

GR Julian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julianbtje
ik heb hier 1 foto rest maak ik morgen met een echte camera heb deze met laptop gemakt

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/19086696/Foto%20op%2007-10-11%20om%2020.32%20%232.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navi24
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 21:05
Probeer eerst met 1 RAM, als die functioneert probeer je de andere. Als beide het werkt, gefeliciteerd. Zo niet, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs B
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:12
Kijk eerst naar die thermal paste. Een CPU wordt heel erg snel al te warm om fatsoenlijk te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julianbtje
Ik zal vandaag naar de winkel gaan voor wat thermal paste en uitproberen, volgens mij is dat het probleem. (wat jullie al zeiden natuurlijk :D)

GR julian

[ Voor 20% gewijzigd door julianbtje op 08-10-2011 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julianbtje schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 09:01:
Ik zal vandaag naar de winkel gaan voor wat thermal paste en uitproberen, volgens mij is dat het probleem. (wat jullie al zeiden natuurlijk :D)

GR julian
Goedzo. Kost maar een paar euro.

Gezien je er nog niet zo veel ervaring mee hebt; ga als volgt te werk.
Leg de PC op zijn zijkant, dat werkt als een stuk makkelijker. Maak zowel de koeler als de CPU volledig schoon met bv een wc papiertje, je wilt geen verschillende soorten koelpasta door elkaar gebruiken.
Leg een bolletje koelpasta ter grote van een erwt op de CPU, en check of de pootje van je koeler goed zitten (je moet ze draaien om ze eruit te krijgen als de koeler vast zit, en voor dat je hem weer terugzet dus even terugdraaien). Zet de koeler nu op de CPU en druk hem kruislings aan. (linksboven-rechtsonder-rechtsboven-linksonder)

Zo zou alles goed moeten gaan :) Je zou voor de zekerheid nog even het programma SpeedFan kunnen installeren zodra de PC weer draait, om te controleren wat de temperatuur van de processor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julianbtje
Ik zal je instructies volgen vanmiddag, :P ik zeg wel hoe het gaat na de koelpasta etc. misschien koop ik nog wel een andere CPU koeler de Scythe Mugen Rev 2 B als ik genoeg geld in me spaarpotje heb xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
De Mugen 2 is een hell om te monteren, laten we het maar even bij de stock koeler houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:02
Maar die standaard koeler heeft weer zo'n brakke pushpin bevestiging, dus misschien even een tip aan ts om eerst even een guide te bekijken hoe je deze op de juiste manier los- en vastmaakt, aangezien voor een goede koeling alle vier de punten goed moeten klemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julianbtje schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 09:50:
Ik zal je instructies volgen vanmiddag, :P ik zeg wel hoe het gaat na de koelpasta etc. misschien koop ik nog wel een andere CPU koeler de Scythe Mugen Rev 2 B als ik genoeg geld in me spaarpotje heb xD
Of vraag je lokale computerboer de Mugen even voor je te monteren. Lijkt me alleen erg zonde van je geld, de pc is maar voor tijdelijk en niet echt potentie voor een overklok die een mugen nodig heeft. Je kan dan beter van je spaargeld naar een leuk videokaartje kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julianbtje
ja maar die stock cooler zit niet lekker op de CPU volgens mij, tenminste als ik er even aan wiebel (iknow is niet echt top om te doen) dan heeft ie toch een speling van rond de 3-4 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Dan is hij wellicht niet goed geïnstalleerd. Push pins zijn inderdaad soms lastig, maar een Mugen II is ook geen gemakkelijke koeler om te installeren en volgens mij behoorlijk overkill voor het systeem dat je hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:11

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Dan weet ik niet hoe hard jij wiebelt, maar hij zou er toch aardig vlak op moeten zitten, zonder speling.

ps. zou je eens willen proberen of je shift-knop en "." werken?

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julianbtje
FreezeXJ schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 10:22:
Dan weet ik niet hoe hard jij wiebelt, maar hij zou er toch aardig vlak op moeten zitten, zonder speling.

ps. zou je eens willen proberen of je shift-knop en "." werken?
Jep ze werken.

ontopic:
Welke CPU koeler zouden jullie dan aanraden, als ik die Scythe Mugen neem dan gebruik ik hem ook voor mijn game-systeem die ik ga krijgen daarom was het een mogelijk optie :P.
Ik kan mischien ook de Cooler Master Hyper 212 nemen die is ook niet zo duur moet wel ff kijken of ze hem hebben in de PC-winkel als jullie een goede zien op deze site.: http://dewitcomputers.nl/item.asp?p=thumb&id=21&sid=12

Kijk AUB of ie op voorraad is in IJsselstein dan kan ik hem vandaag nog halen :D.

GR julian

[ Voor 41% gewijzigd door julianbtje op 08-10-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julianbtje
Ik ga nu naar de Winkel.

GR julian

[ Voor 35% gewijzigd door julianbtje op 08-10-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Succes Julian maar wat er niet bij stond bij het verwijderen van de koelpasta is niet alleen een wc papiertje maar ook alcohol gebruiken en zorgen dat je weer een bijna spiegelend oppervlak krijgt. Neem daar echt even de tijd voor en zorg voor een helemaal cleane cpu waardoor je des te betere koelprestaties gaat krijgen. En o ja denk eraan dat koelpasta giftig spul is en was dus je handen heel goed en kom er niet teveel aan met de vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Alcohol heb ik er nog nooit op losgelaten, ik ben een beetje te bang voor druppels op m'n socket ;) Goed schoonvegen is meestal aardig genoeg, alleen in rotgevallen kan alcohol van pas komen (GEEN ACETON/nagellakremover svp :P )
't blijft wel rotspul, that's true. Helaas ook noodzakelijk.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julianbtje
Ik heb daar een goede koeler uitgekozen ondersteund bijna alle sockets, maar moet volgens mij met een backplate en ik heb niet veel zin om mijn hele MoBo te demonteren, dus ik laat het daar doen de koeler heet trouwens Cooler Master TX3.
Voor als jullie nog ff willen kijken of het een backplate is of niet kan het zelf niet vinden, anders installeer ik hem wel zelf :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Die heeft gewoon pushpins voor zover ik kan zien, dus als je het ding in elkaar gezet hebt kun je hem er netjes opdrukken. 't is geen wereldwondertje, maar voor 15 euro kun je je er geen grote buil aan vallen.
Zorg wel dat ie er goed op zit, en daarna: testen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julianbtje
Yaay ok thanks winkels zijn nu weer dicht en morgen ook dus maandag haal ik hem.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
FreezeXJ schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:30:
Alcohol heb ik er nog nooit op losgelaten, ik ben een beetje te bang voor druppels op m'n socket ;) Goed schoonvegen is meestal aardig genoeg, alleen in rotgevallen kan alcohol van pas komen (GEEN ACETON/nagellakremover svp :P )
't blijft wel rotspul, that's true. Helaas ook noodzakelijk.
Altijd even schoonmaken met alcohol want met alleen een papiertje blijft er een laagje achter op je cpu en krijg je nooit echt optimaal contact met de koeler. Je moet je ook erbij bedenken dat alcohol heel snel vervliegt en niet reageerd met metaal dus zelfs beter dat je je dat wel gaat aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-08 11:38

jopitan

It's just a fact

CPU Fan Error krijg je alleen wanneer òf de CPU fan niet kan draaien òf de CPU fan niet op de goeie powerheader is aangesloten òf je moederbord geen signaal doorkrijgt dat er een CPU koeler op zit.

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julianbtje
jopitan schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:15:
CPU Fan Error krijg je alleen wanneer òf de CPU fan niet kan draaien òf de CPU fan niet op de goeie powerheader is aangesloten òf je moederbord geen signaal doorkrijgt dat er een CPU koeler op zit.
Die error kreeg ik als ik een ander CPU koeler op de chip zette zonder fan:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/19086696/Foto%20op%2008-10-11%20om%2020.10.jpg

Ik begreep dus al waarom ik die error kreeg :P de koeler die er normaal opzit (nu ook).
Is deze (stock cooler van Core2Duo):
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/19086696/Foto%20op%2008-10-11%20om%2020.13%20%233.jpg

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julianbtje
Als iemand nog snel een tip wil geven over CPU koeler die zowel Am3(+) als Intel socket 775 ondersteund, ben ik blij en zal ik morgen ochtend nog even de reacties nakijken. Als je zegt dat die TX3 goed genoeg is voor mij (gamer waarschijnlijk een OC) vermeld dat ook even ik doe niet graag een miskoop :P.

Gr.

[ Voor 0% gewijzigd door julianbtje op 08-10-2011 23:03 . Reden: Typefout :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:26

epic_gram

undercover moderator

kan je niet gewoon ff iemand laten kijken wat er met je stock koeler aan de hand is? Het is zonde om voor 2 maandjes 15 euro aan een koeler uit te geven. Bovendien moet de stock koeler ruim voldoende koelen; mits je niet overclockt.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julianbtje
epic_gram schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:42:
kan je niet gewoon ff iemand laten kijken wat er met je stock koeler aan de hand is? Het is zonde om voor 2 maandjes 15 euro aan een koeler uit te geven. Bovendien moet de stock koeler ruim voldoende koelen; mits je niet overclockt.
Dat was ik al van plan en als het dan echt aan die koeler/thermal-paste lag zou ik die kopen :P

Gr.
Pagina: 1