Toon posts:

Vraag over autotune vraag bij aanzetten samsung tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb een vraag over mijn samsung tv. Elke keer als ik hem aanzet krijg ik een melding of hij moet zoeken naar kanalen... het autotunen. Nu hoeft dat niet van mij want ik werk via een decoder en al mijn apparaten hebben hun ingang op de versterker... er loopt dus 1 hdmi kabel van mijn versterker naar mijn tv waar alles opzit. Kanalen vinden gaat mijn tv dus never nooit lukken... vraag is dus... hoe zet ik die vraag uit? google kon me helaas niet helpen en kan me niet voorstellen dat ik de enige met dat probleem ben.

Mocht ik trouwens kunnen instellen dat hij standaard hdmi1 als standaard kanaal pakt dan ben ik helemaal happy... alvast bedankt !

Verwijderd

Vreemd. Mijn Samsung schakelt tijdens het aanzetten automatisch naar de laatst gebruikte bron. Welke samsung heb je?

Verwijderd

Topicstarter
ue46d5000

Verwijderd

Je zegt dat het zoeken naar kanalen nooit gaat lukken. Maar heb je de tv wel eens laten zoeken of heb je gewoon op cancel gedrukt ofzo? Misschien dat het zender zoeken deel uitmaakt van het setup process, en als je dat eenmaal gedaan hebt dat de tv je er daarna niet meer mee lastigvalt.

Verwijderd

Topicstarter
jup done it... niks gevonden en dan vraagt hij het als ik hem de volgende keer aanzet weer... switchen duurt echt 3 seconden maar het irriteert me gewoon haha

Verwijderd

Misschien tijdelijk even je kabel of een DVB-T antennetje op je TV aansluiten en de TV een paar zenders laten vinden en dan hopen dat de TV je daarna niet meer lastigvalt, anders zou ik het ook niet zo weten...

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-02 11:39

mr.paaJ

generatie cmd+z

Mischien dat je in een hotel/ service mode wat kunt, maar bij ons springen ook alle Samsungs standaard gewoon op de laatst gebruikte HDMI ingang.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

of stel even handmatig een zender in, C36 is sowieso wel hanidg om ingesteld te hebben voor een eventuele videorecorder via COAX. Op die wijze staat er toch wat in het geheugen van de tv, zodat ie (hopelijk) ophoudt met miepen :D

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1