Toon posts:

Datarecovery op een UDPcast disk image?*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met linux via UDP-send een dump van mn gecrashte laptop HD gemaakt.Via UDP-Sender vanaf m'n Windows 7 PC heb ik de dump terug gezet, maar Windows is dusdanig beschadigd dat de laptop niet meer opstart. Helaas moest ik vanaf de recovery partititie een nieuwe install doen en nu wil ik de gebruikersbestanden uit de dump halen.

Mijn vraag is nu: is dit mogelijk en zo ja, hoe?

Alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 11:33
Maar de recovery partitie staat op dezelfde HDD dus qua hardware heb je geen probleem? Waarom hang je de HDD dan niet even in een ander systeem en kopieer je dan de bestanden er vanaf?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De recovery partitie is hidden, en bovendien gaat het om een laptop HD, die kan ik niet zo aan een ander systeem hangen. Ik heb ook al geprobeerd met Active@Undelete de gewiste mappen terug te halen, maar de gevonden partities zijn bad tot very bad omdat ik Vista opnieuw heb geinstalleerd. Mijns inziens is het openen van de UDP dump de enige optie om mn bestanden terug te halen alleen weet ik niet hoe. Heb al gegoogled op UDP Send, Receive, Extract from UDPDump enz enz, maar niks concreets gevonden.

De partitie waar Vista op staat heeft een bad sector opgelopen toen ik de laptop uitzette terwijl ie aan het afsluiten was na een update. Na het opstarten bleef ie in een "loop" hangen en deze bad sector is dus mee gekopieerd in de dump....

Misschien is er een bootdisk of iets dergelijks met netwerkondersteuning (niet Linux) ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-09 15:13
die dump op een schijf zetten en dan met runtime getdataback proberen.
en ja die laptopschijf is zo aan een pc te hangen tenzij de laptop ouder is dan 2006
schijf eruit en die hang je zo aan je pc.

edit zit nog te bedenken in zeldzame gevallen kan het een zif schijf zijn oid. die zitten vaak in hele kleine en dure laptops.

[ Voor 25% gewijzigd door bastian433 op 07-10-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://www.udpcast.linux.lu/hints.html

Ik move je topic naar NOS toe omdat ik verwacht dat je daar meer relevantere antwoorden kan verwachten , al kan ik uit de bovenstaande link opmaken dat je dan wel nog wat meer zal moeten aangeven met welke params je die dump uberhaupt hebt gemaakt.
Het is namelijk een sectorbased image van je disk, als ik het zo even gauw inschat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost. Ik heb de dump teruggezet met UDP send vanaf mn Win7 PC met UDP receive van Linux op de laptop. Vervolgens heb ik een USB behuizingvoor de 2,5" schijf gekocht, deze aan mn pc gehangen en de gebruikersbestanden teruggezet.

Problem solved !
Pagina: 1