Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd zelf uit te zoeken maar kan het niet vinden.

Als Android ICS komt, werkt deze dan ook voor relatief oudere toestellen zoals de HTC Sensation of Galaxy S2? Of alleen voor de nieuwe toestellen als de Nexus Prime die speciaal ontwikkeld zijn voor ICS?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

En waarom zou 't niet werken? Als de community ICS ROM's gaat ontwikkelen zal het heus wel mogelijk zijn..
Als je naar oudere toestellen gaat kijken zie je vaak natuurlijk mindere CPU's / RAM, dat kan nadelig zijn als je het zo bedoelde... Zo werken Gingerbread ROM's bijvoorbeeld niet lekker op de eerste Motorola Milestone, te weinig RAM. Hoe het precies met ICS zit is voor zo ver ik weet niet op voorhand te zeggen.. Iemand anders?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11 13:38
Ik begreep dat ICS hardware acceleration met zich mee bracht.

Dat zegt mij een ding: Oude toestellen gaan een performance boost krijgen :D

En even ter informatie, mijn oude htc legend kreeg nooit officieel de GB update, maar binnen een anderhalve week na het vrijgeven van de sourcecode was de eerste Gingerbread rom beschikbaar voor mijn telefoontje :)

Ik ga er zelf van uit dat samsung en htc de galaxy s II en de sensation binnen 3 - 4 maanden ICS officieel uit zullen brengen voor deze toestellen!

[ Voor 56% gewijzigd door Cobesz op 07-10-2011 21:16 ]

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:06

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik hoop wel dat de S1 nog een update krijgt, ziet er erg mooi uit. Desnoods een custom rom erop (geen fan van)
Ik denk dat de nexus enzo wel upgrade zullen krijgen...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Verwijderd

F.West98 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 21:15:
Ik hoop wel dat de S1 nog een update krijgt, ziet er erg mooi uit. Desnoods een custom rom erop (geen fan van)
Ik denk dat de nexus enzo wel upgrade zullen krijgen...
Ik kan je nu al bijna garanderen dat Samsung nooit officieel nog een update gaat bakken voor de Galaxy S, hetzelfde geldt ook voor de Desire van HTC kamp. Immers waarom zal een fabrikant na twee major upgrades nog moeite stoppen in het ontwikkelen en bijhouden van hun toestellen als het de verkoop van nieuwe toestellen remmen?
Of het allemaal wel kan dat ga ik van uit wel ja, het is echter wachten op een custom rom. En ik ga vanuit dat de ICS gewoon voor de Nexus S uitkomt en later heel misschien ook voor de One. Maar we zullen het wel zien in de toekomst, eerst 27 oktober :).

• fifarunnerr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-11 19:18
Ik ben inderdaad wel benieuwd op hoe oude toestellen het nog goed werkt. Gingerbread werkt in principe nog wel op elk toestel, maar ICS is toch een stuk zwaarder.
Op Desire zal het wel goed draaien via custom ROM, maar Legend twijfel ik aan, en wildfire denk ik niet. Heb zelf een wildfire, dus hoop er wel op, maar ik verwacht er niet te veel van.

• Cobesz
Wat betekent hardware acceleration dan precies? Als de GPU opeens werk gaat leveren (en dat is wat ik denk dat het is) dan lijkt het mij dat oudere toestelletjes juist wat rapper gaan lopen.

Verwijderd

gpu wordt gebruikt voor de ui ipv nu nog de cpu. iOS gebruikt bijvoorbeeld ook gpu.

• fifarunnerr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-11 19:18
Cobesz schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:23:
Wat betekent hardware acceleration dan precies? Als de GPU opeens werk gaat leveren (en dat is wat ik denk dat het is) dan lijkt het mij dat oudere toestelletjes juist wat rapper gaan lopen.
Dat klopt, maar oudere toestellen hebben een slechtere GPU, en aangezien ICS grafisch een stuk zwaarder is, is het nog steeds de vraag of het echt lekker werkt. En de wildfire en SGSpica hebben niet eens een GPU.

• Cobesz
orly, daar zit wat in >.> Anyway, we zullen zien :)

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:33
Ik ben allang blij als de nieuwste generatie telefoon zoals de Sensation en de S2 officiële updates krijgen. Ik vind het zelfs zo belangrijk dat ik dat ga laten meewegen bij het kopen bij mijn volgende telefoon in de toekomst.

• Cobesz
Dat gaat ook gebeuren, Google heeft een agreement gesloten met bijna alle grote fabrikanten dat elk toestel minimaal 1 jaar lang voorzien word van updates. Samsung en HTC zijn hier een van :)

edit: Quote van official google blog "The founding partners are Verizon, HTC, Samsung, Sprint, Sony Ericsson, LG, T-Mobile, Vodafone, Motorola and AT&T, and we welcome others to join us."

[ Voor 33% gewijzigd door Cobesz op 09-10-2011 19:50 ]

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-11 15:23
Zou erg fijn zijn als Samsung de update naar de Galaxy S2 brengt. Niet dat ik 'm dan op m'n telefoon geïnstalleerd krijg, omdat Kies me vooral hoofdpijn bezorgt, maar toch fijn :P

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

fifarunnerr schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:40:
[...]

Dat klopt, maar oudere toestellen hebben een slechtere GPU, en aangezien ICS grafisch een stuk zwaarder is, is het nog steeds de vraag of het echt lekker werkt. En de wildfire en SGSpica hebben niet eens een GPU.
De Spica heeft wel degelijk een prima GPU, er zijn alleen nooit drivers voor geschreven, laat staan goede drivers. Zelfde geld voor multitouch terwijl de hardware er wel geschikt voor is. nieuws: Tweaker maakt multitouch mogelijk op Android-toestel Samsung Spica

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:33
Cobesz schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 19:48:
Dat gaat ook gebeuren, Google heeft een agreement gesloten met bijna alle grote fabrikanten dat elk toestel minimaal 1 jaar lang voorzien word van updates. Samsung en HTC zijn hier een van :)

edit: Quote van official google blog "The founding partners are Verizon, HTC, Samsung, Sprint, Sony Ericsson, LG, T-Mobile, Vodafone, Motorola and AT&T, and we welcome others to join us."
Ah kijk. Dit is goed nieuws :D Vond dit altijd wel een tegenvallend aspect van Android telefoons. Maar zo een afspraak maakt veel goed!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11 12:55

Kwastie

Awesomeness

Vooralsnog blijft het gokken hoe goed Ice Cream Sandwich gaat draaien op oudere hardware.
Maar ik verwacht dat het voor een hele boel apparaten zelfs beter wordt i.p.v. slechter ;)

Vanaf Android 3.0 is er een hardware acceleratie optie toegevoegd waarin de GUI grotendeels wordt gerenderd wordt door de GPU waardoor de CPU ontlast wordt. (T/m Android 2.3 werd de GPU eigenlijk alleen gebruikt games en video acceleratie) (Alhoewel sommige leveranciers (Samsung) toch bepaalde applicaties hebben aangepast om gebruik te maken van de GPU, maar dit werkt maar bij een paar applicaties)

Ook heeft Google (min of meer) aangegeven dat de hardware requirements (bijna?) niet zullen worden opgeschroefd. Sterker nog, ze zijn zelfs spoeler geworden omdat er geen eisen meer worden gesteld aan de "knoppen" voor telefoons.

Veel mensen verwachten dat Android zwaarder word omdat het zowel tablets, telefoons en tv's ondersteunt, ik denk dat het wel mee zal vallen omdat de resolutie "keuze" waarschijnlijk voor het compileren van de software al moet zijn gemaakt. (Android kan dan dus niet "magisch" wisselen tussen tablet of telefoon uiterlijk :P )

Ik verwacht dat de previous generation telefoons heel goed zullen werken met ICS. Alleen denk ik niet dat ze officieel een update krijgen.

Mijn verwachtingen voor updates (prev gen)
HTC Desire: absoluut niet (Android 2.3 is met heel veel pijn en moeite gekomen)
Samsung Galaxy S1: Misschien (Lijkt volgens mij redelijk veel op de S2, dus misschien willen ze er nog wat tijd in steken)

Mij maakt het niet uit wat de fabrikant doet, ik gebruik wel een custom rom (ik haat de bloatware waarmee de meeste telefoons tegenwoordig worden uitgerust 8)7 )

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• Cobesz
Hardwarematig lijkt de S1 totaal niet op de S2, totaal andere chipset.

Aan de andere kant, de Nexus S is wel gebaseerd op de S1. Deze update gaat er zeker komen, dus qua update heeft de Galaxy lijn de meeste kansen :)
Pagina: 1