Vooralsnog blijft het gokken hoe goed Ice Cream Sandwich gaat draaien op oudere hardware.
Maar ik verwacht dat het voor een hele boel apparaten zelfs
beter wordt i.p.v. slechter
Vanaf Android 3.0 is er een hardware acceleratie optie toegevoegd waarin de GUI grotendeels wordt gerenderd wordt door de GPU waardoor de CPU ontlast wordt. (T/m Android 2.3 werd de GPU eigenlijk alleen gebruikt games en video acceleratie) (Alhoewel sommige leveranciers (Samsung) toch bepaalde applicaties hebben aangepast om gebruik te maken van de GPU, maar dit werkt maar bij een paar applicaties)
Ook heeft Google (min of meer) aangegeven dat de hardware requirements (bijna?) niet zullen worden opgeschroefd. Sterker nog, ze zijn zelfs spoeler geworden omdat er geen eisen meer worden gesteld aan de "knoppen" voor telefoons.
Veel mensen verwachten dat Android zwaarder word omdat het zowel tablets, telefoons en tv's ondersteunt, ik denk dat het wel mee zal vallen omdat de resolutie "keuze" waarschijnlijk voor het compileren van de software al moet zijn gemaakt. (Android kan dan dus niet "magisch" wisselen tussen tablet of telefoon uiterlijk

)
Ik verwacht dat de previous generation telefoons heel goed zullen werken met ICS. Alleen denk ik niet dat ze officieel een update krijgen.
Mijn verwachtingen voor updates (prev gen)
HTC Desire: absoluut niet (Android 2.3 is met heel veel pijn en moeite gekomen)
Samsung Galaxy S1: Misschien (Lijkt volgens mij redelijk veel op de S2, dus misschien willen ze er nog wat tijd in steken)
Mij maakt het niet uit wat de fabrikant doet, ik gebruik wel een custom rom (ik haat de bloatware waarmee de meeste telefoons tegenwoordig worden uitgerust
)