Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Deze vraag zal wel al een paar keer gesteld zijn.
Ik heb deze vraag ook elders gesteld maar die verwezen mij naar dit forum dus vandaar.

Ik heb een vraagje met betrekking tot mijn videokaart.
Ik wil graag mijn laptop aansluiten op mijn tv als 2e monitor.
Maar voor dat ik daar aan begin wil ik graag weten of mijn videokaart daar geschikt voor is.

Ik heb een Nvidea geforce 8900.
Weet iemand hoe ik dit kan achterhalen, of iemand met parate kennis die mij dit zo kan vertellen.

Mocht mijn videokaart geschikt zijn.
Is het dan beter om een DVI-D naar HDMI adapter te kopen en dan een HDMI kabel.
Of gewoon een DVI-D naar HDMI kabel.
Of maakt dat niks uit?
En hoe drastisch gaat de kwaliteit dan achteruit?

Alvast bedankt.

Niek

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je moet kijken naar de aansluitingen die je hebt. Omzetten van DVI naar HDMI geeft in principe geen verlies, omdat het signaal hetzelfde blijft, je hoeft niets te converteren, je verandert enkel de vorm van de connector bij wijze van spreken (en je hebt geen geluid etc etc, maar voor beeld maakt het geen verschil).

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:26:
Hallo beste mensen,

Deze vraag zal wel al een paar keer gesteld zijn.
Ik heb deze vraag ook elders gesteld maar die verwezen mij naar dit forum dus vandaar.

Ik heb een vraagje met betrekking tot mijn videokaart.
Ik wil graag mijn laptop aansluiten op mijn tv als 2e monitor.
Maar voor dat ik daar aan begin wil ik graag weten of mijn videokaart daar geschikt voor is.

Ik heb een Nvidea geforce 8900.
Weet iemand hoe ik dit kan achterhalen, of iemand met parate kennis die mij dit zo kan vertellen.

Mocht mijn videokaart geschikt zijn.
Is het dan beter om een DVI-D naar HDMI adapter te kopen en dan een HDMI kabel.
Of gewoon een DVI-D naar HDMI kabel.
Of maakt dat niks uit?
En hoe drastisch gaat de kwaliteit dan achteruit?

Alvast bedankt.

Niek
Ik neem aan dat je het over een moderne tv hebt, die HDMI input heeft?
Heeft de Geforce 8900 op de laptop HDMI out? Of alleen DVI?

Er wordt wel van iemand verwacht dat hij kan achterhalen wat voor hardware hij zelf heeft en je noemt niet eens het merk en type laptop...

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-02 14:03

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik denk dat je sowieso het meeste 'beeld kwaliteit verlies' gaat krijgen door de lagere pixel pitch resolutie van tv's ten opzichte van je laptop monitor.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:52

FeaR

In GoT we trust

Op GoT verwachten we wat meer inzet dan alleen een vraag posten. Met wat eigen inzet had hier bijvoorbeeld ook het type van de laptop bij kunnen staan en welke aansluitingen deze heeft. Want al herken je deze zelf niet, de handleiding of internet geeft altijd meer dan genoeg specificaties. Ook het verhaal van HDMI naar DVI of in één kabel is met gemak te vinden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.