Goede goedkope secure host

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserfreak
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 22:04
Hallo,

Momenteel host ik mijn site bij one.com en maak gebruik van de php en My SQL mogelijkheden. Ik ben echter steeds meer bezig met sites waar ingelogd kan worden en de data begint gevoeliger te worden. Graag zou ik dus overstappen op een hostingplan waarbij ik de verbinding over https kan laten werken en misschien toch iets stabieler dan one.com

Echter is het probleem mijn budget, ik zou liever niet meer dan €50 per jaar voor de .com domeinnaam en de hosting willen betalen. Wat moet de host hebben:
- MySQL
- SSL (voor de https dus)
- PHP 5.x
- ik heb al genoeg met 500Mb schijfruimte
- zo veel mogelijk bandbreedte

Er is zodanig veel keuze dat ik door het bos de bomen niet meer zie. Wat raden jullie mij aan?

Liefhebber van embedded hardware en software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een woord: VPS
Met shared webhosting heb je nauwlijks ssl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserfreak
Ik heb nog nooit met een VPS gewerkt. Ik veronderstel dat je dan gewoon zelf, via een linux terminal of zo, een apache server, php server en mysql server installeert en zo kan doen wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, heb zelf nooit shared webhosting gezien met ssl, er zijn trouwens ook bedrijven die de setup van de vps voor je doen.
Maar een vps kom je ongeveer op €160 per maand uit, dus dat past niet in je budget!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 22:53

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Er zijn vele hosts waar dit mogelijk is. Zolang je een eigen IP-adres kunt krijgen en het SSL-certificaat kunt instellen (of laten instellen), moet elke host geschikt zijn.

Houd overigens wel rekening met de kosten van een SSL-certificaat en een eigen IP-adres, dit komt (vaak) bovenop de kosten voor je hostingpakket en domeinnaam.

In het verleden heb ik goede ervaringen gehad met Everhost, volgens mij moet jij met het middelste pakket wel uit de voeten kunnen (500MB, 10GB, € 36 p/j). Dan moet je nog een .com-domein hebben (€ 10 p/j), een eigen IP-adres (geen idee wat dat kost) en een SSL-certificaat (vanaf € 12 p/j).

Je kunt natuurlijk altijd even contact opnemen met de host, het lijkt me dat ze je goed kunnen adviseren en helpen.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Startssl is gratis http://www.startssl.com/
Versio is 50ct per maand http://www.versio.nl/hosting.php (moet je effe vragen of ssl mogelijk is!)
Je hebt namelijk ook nog toegang tot de config van apache nodig voor certificaten

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserfreak
Bedankt voor de vele informatie, deze startssl certificaten zijn echt wel interessant. Zelf in stellen is overigens geen probleem. Ik kan goed uit de voeten met de bash shell. Ik zal eens de verschillende opties overlopen en ook eens kijken of een PIV hier laten draaien (50/5 Mbit) verbinding niet goedkoper uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
vps 160 per maand is wel erg overdreven. mss bedoel je per jaar?

Zelf heb ik ervaring met http://weservit.nl/ en www.xlshosting.nl voor vps
Beide doen het prima overigens.

maar 50/jaar ga je niet redden.

(en een pentium 4 24/7 laten draaien is absoluut duurder! dan een vps, wegens stroomverbruik. een intel atom is mogelijk vergelijkbaar, maar dan nog zou ik liever voor de betrouwbaarheid gaan van een VPS)

[ Voor 33% gewijzigd door defusion op 07-10-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 09:58
Ik heb ook een eigen hostingbedrijf, bij ons betaal je 11,45 ex btw per maand voor hosting, mail, eigen ip en ssl mogelijkheid.. Voor 50 euro per jaar kun je eigenlijk niks verwachten als ik eerlijk ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserfreak
Ik heb al door dat €50 per jaar te weinig is. Omdat ik bij hosting vast zit met een contract zal ik eerst kijken hoe de site draait op een eigen servertje. Dan kan ik nog steeds kiezen voor een duurder VPS abonnement.
Bedankt iedereen voor de inbreng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defusion schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:51:
vps 160 per maand is wel erg overdreven. mss bedoel je per jaar?

Zelf heb ik ervaring met http://weservit.nl/ en www.xlshosting.nl voor vps
Beide doen het prima overigens.

maar 50/jaar ga je niet redden.

(en een pentium 4 24/7 laten draaien is absoluut duurder! dan een vps, wegens stroomverbruik. een intel atom is mogelijk vergelijkbaar, maar dan nog zou ik liever voor de betrouwbaarheid gaan van een VPS)
Bedoelde inderdaad per jaar, zit zelf trouwens bij soleus dit kost €10 per maand voor 512mb ram en 50gb diskspace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserfreak
de pentium 4 is zeker niet de definitieve oplossing, maar een testoplossing voor een maand of 2 om te kijken of de site loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
laserfreak schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 11:35:
Ik heb al door dat €50 per jaar te weinig is. Omdat ik bij hosting vast zit met een contract zal ik eerst kijken hoe de site draait op een eigen servertje. Dan kan ik nog steeds kiezen voor een duurder VPS abonnement.
Bedankt iedereen voor de inbreng.
Meestal is de hosting gewoon per maand betaald, zit dus geen jaar vast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:23
Gewoon een VPS nemen voor +/- 10,- per maand. Kan je zelf instellen en bepalen hoe veilig je hem maakt. Uiteraard komt er nog wel een SSL certificaat overheen dus totale kosten zullen wel hoger liggen dan 50,- per jaar (Alleen certificaat is al duurder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk je dan ook even aan het feit dat de software up-to-date moet worden gehouden, dat er het best automatische off-site backups gemaakt kunnen worden en dat het prettig is als in de gaten gehouden wordt of de server nog in de lucht is?

Dat is zeg maar het verschil tussen el cheapo zelf hosting regelen, en het laten regelen door experts. Iedereen denkt dit wel even zelf te kunnen, maar de hosting business is een echt vakgebied. Maar net als in de webdevelopment wereld kom je ook in de hostingwereld een hoop cowboys en zolderkamerfiguren tegen.
Pagina: 1