Eerste indruk: Rage

Pagina: 1
Acties:

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-02 18:54

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Zelfs op het minst krachtige platform waarop de game verschijnt, de Xbox 360
Euh, pardon? Waar haalt meneer Hulsebosch deze wijsheid vandaan? Dat ik dergelijke statements in de reacties lees is tot daaraantoe, maar dergelijke ongeïnformeerde opmerkingen die mogelijk interpreteerbaar zijn als troll horen in een artikel niet thuis imho.

En voordat men refereert aan de opmerking van Carmack, dat ging over de CPU, niet over de consoles in het geheel.

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 07-10-2011 13:08 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:06

Cyphax

Moderator LNX
Als het gaat tussen de PS3 en de Xbox 360, is dan technisch gezien de Xbox niet de minst snelle van de 2?
PC als platform is nauwelijks te definiëren...

[ Voor 188% gewijzigd door Cyphax op 07-10-2011 13:27 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Euhm, dit gaat over Rage, niet over Fifa 12
Als het gaat tussen de PS3 en de Xbox 360, is dan technisch gezien de Xbox niet de minst snelle van de 2?
Wel als het om de CPU gaat, niet als het om de GPU gaat. Op welke van de twee een game dan beter zal draaien hangt af van wat die game allemaal uitspookt.

[ Voor 76% gewijzigd door .oisyn op 07-10-2011 13:30 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:06

Cyphax

Moderator LNX
Ja ja ik heb het al geëdit. :+ Kleine verwarring aan deze kant. :P
.oisyn schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:27:

Wel als het om de CPU gaat, niet als het om de GPU gaat. Op welke van de twee een game dan beter zal draaien hangt af van wat die game allemaal uitspookt.
Ja en ik denk dat je daar ook gelijk de mooiste conclusie kan trekken: de hardware kan nog zo snel zijn, een slechte poort van het ene platform naar het andere doet dat voordeel makkelijk teniet. :)

Ik ben het overigens ook wel met je eens dat een willekeurige console als minst krachtige bestempelen weinig zin heeft als je de Xbox 360 en de PS3 vergelijkt. Die doen uiteindelijk eigenlijk gewoon niet voor elkaar onder en de graphics zijn op beide platforms meestal zo goed als gelijkwaardig voor zover ik weet. Als ie nou op de Wii uitgekomen was... ;)

[ Voor 86% gewijzigd door Cyphax op 07-10-2011 14:52 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Fijn dat hier weer tijdig op is gereageerd...

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 16:12

Jan Laros

Aerschtuner

Ik denk dat Paul hier vrijdagmiddag niet meer aan toegekomen is. Ik wijs hem vandaag op je topic.

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-12-2025
Toegegeven, het is wat kort door de bocht :-) Maar verder best een gangbare mening, lijkt me. Maar laat ik ook wat inhoudelijker reageren. De cpu van de Xbox 360 is beduidend minder krachtig dan die van de PlayStation 3, daar is iedereen het wel over eens, lijkt me. Wat de gpu betreft, daar is het verschil nog niet zo duidelijk, zijn de verschillen niet zo groot en hangt het verschil in prestatie sterk af van het gebruik van het beschikbare geheugen/bandbreedte. Maar door de eigenschappen van de gpu, gecombineerd met die van cpu en ram leek het mij gerechtvaardigd om te stellen dat uit de PlayStation in zijn algemeenheid meer te persen is dan uit de Xbox 360. Al hangt dat uiteraard sterk af van de implementatie.

De opmerking was overigens bedoeld als lof voor id Software, die juist erg veel uit de Xbox 360 hebben weten te persen.

En verder was in het weekend zowaar eens ouderwets weekend aan het vieren, vandaar mijn late reactie. Excuses daarvoor...
Pagina: 1