Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Acer Aspire S3 Ultra notebook komt in November

Pagina: 1
Acties:

• Major 7
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09-2024
Aangezien ik al enige tijd rondloop met het idee voor een nieuwe laptop en de laptop-bouwers maar steeds blijven denken dat meer pixels in de breedte beter is dan pixels in de hoogte is mijn aandacht verschoven naar de ultra portables. Want als ik tóch alleen maar 768 x 1366 krijg, dan moet ik maar misschien afstappen van het idee van een laptop waarmee ik makkelijk even een scherm kan overnemen etc.

Maar waarom zou ik dan nog een zware alleskunner willen?
Die resolutie is ook te krijgen in een klein pakketje.
En dat kleine pakketje lijkt er nu aan te komen: De Acer Aspire S3 Ultrabook.
Natuurlijk heb ik de Air gezien, en er zélfs nog over getwijfeld om er een ander OS op te gaan zetten enne...nee dus.

De S3 ziet er erg mooi uit, zo op dit plaatje in de C't van november (pag. 12) en ook de prijs van 800 tot 1000 euro valt precies waar ik die voor mezelf had gepland.
Graag zou ik hier eens een review van zien of, nog beter, een BBG over dit soort notebooks. (In de comments van de laatste BBG gingen er ook al stemmen op hiervoor.)

Even snel wat spec's voor diegenen die de C't niet bij de hand hebben:
Start op uit (gewone) slaapstand in 1,5 seconde, uit diepe slaapstand in 6 seconden.
Dunne lichtmetalen behuizing van 1,3 cm dik en minder dan 1,4 Kg.
7 uur accu-werktijd maximaal (Dat had wel wat meer gemogen, maar ik denk dat als die zó snel uit de slaapstand komt, dat je 'm ook veel eerder in de slaapstand laat gaan dan voorheen.)
13.3 " 1366x768 scherm (ik hoop dat het helder genoeg is.)
Ultra-low-voltage Core i5 / i7, 240 GB SSD of 320 of 500 GB Hybride-HDD

Nog even snel gegoogled naar een review:
http://www.slashgear.com/...-hands-on-video-02176636/
(met video impressie).

edit: typo's as always

review met meer plaatjes:
http://thisismynext.com/2...s3-joins-ultrabook-ranks/

UNFAQ --- Unfrequently Answered Question

Verwijderd

Major 7 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:00:
Aangezien ik al enige tijd rondloop met het idee voor een nieuwe laptop en de laptop-bouwers maar steeds blijven denken dat meer pixels in de breedte beter is dan pixels in de hoogte is mijn aandacht verschoven naar de ultra portables. Want als ik tóch alleen maar 768 x 1366 krijg, dan moet ik maar misschien afstappen van het idee van een laptop waarmee ik makkelijk even een scherm kan overnemen etc.
Al vanaf €662 heb je een xps 15 met 1080p? :?
13.3 " 1366x768 scherm (ik hoop dat het helder genoeg is.)
1% kans op een goed scherm gok ik. Als je een goed scherm wilt moet je uitwijken naar de asus 13". Doe heeft 900p. Of dat een goed scherm is is nog onbekend.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Als ze er het scherm in stoppen wat ze ook op de IFA beurs erin hadden zitten dan is het bedroevend slecht. Niet alleen de helderheid was laag maar de kleuren enorm flets en de kijkhoek dusdanig brak dat je er gewoon niet normaal op kunt werken.. Even het brakke touchpad daar gelaten overigens :P