DNS forwarden Windows 2003 server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij hebben een klant wat intranet van ons afneemt. De klant had normaal het systeem van het intranet lokaal draaien op een webserver daar op kantoor. Dit gaat nu naar een afgeschermd deel van onze server.

Nu is het punt dat zij daar gewend zijn "intra" in te typen in de webbrowser dat deze de webserver pakt. Nu moet "intra" geforward worden naar onze server (een los IP).

Waar kan dit in Windows 2003 server ingesteld worden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:49
In de dns server ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:38

Tijntje

Hello?!

gewoon een host record?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ikzelf ben geen systeembeheerder en de systeembeheerder daar heeft geen flauw idee waar hij moet kijken dus ik probeer een stappenplan voor hem te maken.

Ik heb een screenshot gekregen van dnsmgmt en ik zie daar een lijst met IP adressen, pointers en data. Ik vraag me alleen af of ik daar zo gemakkelijk "Intra" kan plaatsen met een extern IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

http://www.simongibson.com/intranet/dns2003/ vanaf stap 7.

http://technet.microsoft....rary/cc779029(WS.10).aspx ook informatie

intra zou dan gewoon moeten werken.

het ip-adres aan jouw kant moet dan wel de naam kennen om de juiste website voor te schotelen....

[ Voor 17% gewijzigd door Oid op 07-10-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:45:
Waar kan dit in Windows 2003 server ingesteld worden?
Wat moet er exact ingesteld worden?

Als de website in de nieuwe situatie enkel luistert op een specifieke "host header name" (ipv de default web site), dan zal deze volledige naam door de gebruikers ingetoestst moeten gaan worden. Enkel "intranet" intoetsen gaat dan niet meer werken. Je geeft immers aan dat de website op een "gedeelte" van jullie eigen server gehost wordt, ik begin dan een beetje te vermoeden dat er dan ook meerdere websites op deze server draaien.

Geef dus even duidelijk aan hoe eea nu geconfigureerd is. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:09
Maak gewoon een c-name record aan die intra heet en verwijst naar jullie ip-adres.
Op jullie webserver zal je dan met host-headers moeten gaan werken om intra af te vangen en naar de juiste website te leiden.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Remco schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:10:
Maak gewoon een c-name record aan die intra heet en verwijst naar jullie ip-adres.
Hoe bedoel je? Een cname is een verwijzing naar bestaand A-record en niet naar een ip-adres.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:09
Question Mark schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:51:
[...]
Hoe bedoel je? Een cname is een verwijzing naar bestaand A-record en niet naar een ip-adres.
Als hij nu een cname maakt die intra heet en die laat verwijzen naar intra.onzeserver.nl dan is hij toch klaar ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:49
Intra staat al in de DNS server. Die record moet hij gewoon aanpassen.

Login op de windows 2003 server --> start --> administrative tools --> DNS --> menu aan de rechter kant uit klappen todat je dit ongeveer ziet:

Afbeeldingslocatie: http://screenshotuploader.com/i/RFLaedQcGI7.png

(server.local zal bij jullie anders heten)

Druk op server.local en zoek aan de rechter kant "intra" op. Veranderd deze naar het nieuwe IP adres.

Zo zou het moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Of een regel naar het hosts bestand pushen:
xxx.xxx.xxx.xxx intra
Ip adres van je server ofcourse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bartjezz schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:18:
Of een regel naar het hosts bestand pushen:
xxx.xxx.xxx.xxx intra
Ip adres van je server ofcourse...
Ga het ff allemaal nog ingewikkelder maken voor die kul , gewoon lekker in DNS aanpassen , zoals hierboven gezegd word , is maar 1(bestaande) entry aanpassen

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Remco schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 01:18:
[...]

Als hij nu een cname maakt die intra heet en die laat verwijzen naar intra.onzeserver.nl dan is hij toch klaar ?
Als "intra.onzeserver.nl" op een andere dns-omgeving gehost wordt is dit niet mogelijk. Zoals ik de TS begrijp gaat het om twee verschillende omgevingen: een klantomgeving met eigen (dns) infrastructuur en de omgeving van de TS met een eigen (dns) infra-structuur waar nu de website gehost wordt. Je kunt een c-name vanuit omgeving A niet laten verwijzen naar een A-record op omgeving B.
hhoekstra schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:15:
Intra staat al in de DNS server. Die record moet hij gewoon aanpassen.
Waar wordt verteld dat "intra" al in een dns-server bestaat? Volgens mij is dat een aanname die je nu doet. Voor hetzelfde geld wordt "intra" via Netbios/Wins geresolved.

TS moet in mijn ogen eerst maar eens duidelijk uit gaan leggen hoe eea nu geconfigureerd is. :)

Pagina: 1