[lion] Lion geeft verwijderde schijfruimte niet terug

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:29

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Topicstarter
Ik heb een raar probleem.

Ik wil mijn oude filevault uitschakelen om een goede timemachine backup te maken voordat ik aan een clean install begin. Echter loop ik tegen het probleem aan dat hij aangeeft dat mijn 128gb Macbook air begin '11 te weinig schijfruimte heeft. Ik mijn itunes libary van 20gb weg gekopieerd en vervolgens verwijderd. Reboot gedaan maar die 20gb komt niet meer terug. net zoals de 8gb van een dl dvd en mijn aperture libraries. Heeft iemand een idee waar dit in kan zitten? mijn prullenbak is al leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-10 09:39
*even uit het hoofd*

Klik eens op het Apple icoontje linksboven -> Over deze Mac -> Meer info -> Storage

Wat staat daar precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Topicstarter
ik snap er nu niets meer van. ik dacht al dat ik de 64gb versie heb. maar mijn finder toont het volgende:

Home folder 118gb

Over deze mac toont het volgende:

59,18gb waarvan ruim 44 gb aan overige bestanden.

zojuist een schijfcontrole gedaan en de bevoegdheden hersteld, maar dit heeft geen invloed.

[ Voor 18% gewijzigd door Meulugar op 07-10-2011 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 00:08
Makkelijkste is het gebruiken van iets als diskinventoryX of grand perspective, dat zijn apps die je grafisch tonen waar al je data staat (in blokjes), scheelt je weer zoeken.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Topicstarter
blouweKip schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:22:
Makkelijkste is het gebruiken van iets als diskinventoryX of grand perspective, dat zijn apps die je grafisch tonen waar al je data staat (in blokjes), scheelt je weer zoeken.
Het probleem is dat ik wel weet waar de data moet staan (in mijn user folder) maar ik vermoed dat deze in hidden folders staan en ik van osx (nog) niet weet welke bestanden er cruciaal zijn voor het os.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Topicstarter
probleem gevonden.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36697340

dit uitgevoerd en een reboot gedaan en nu werkt het weer. Ik had al zo'n vermoeden. Alsnog bedankt en sorry dat ik niet goed genoeg gezocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-10 09:39
Mooi zo, fijn dat het is opgelost!

Je moet het ook maar net tegenkomen en weten hoe je het probleem goed formuleert
Pagina: 1