Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• AFCAjax
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18-10 13:11
Goedemorgen Tweakers,

Ik had dit ook al in het iPhone topic geplaatst en omdat ik daar geen antwoord krijg, maar ik er maar een topic voor aan;

Nu de nieuwe iPhone is aangekondigd en ik over 5 maanden mag verlengen wil ik graag wat advies vragen. Ik heb nu een HTC Desire, en ik vind het een prachtig toestel. Er zit alleen voor mij 1 nadeel aan; Het flashen van costum ROMs. Ik blijf maar aan de gang met veranderen van ROM en nu heb ik eigenlijk de perfecte ROM voor mijn Desire, MIUI. En zit nu te denken om dus een iPhone aan te schaffen, ten eerste omdat ik niet kan veranderen van ROM met dit toestel en MIUI toch een beetje de iPhone feeling heeft. Daarbij is mijn iPod ook nog gestolen een paar maanden terug en ik dacht bij mezelf; Ik kan wel een nieuwe iTouch kopen voor 250 euro, maar dan kan ik net zo goed 150 euro bijbetalen bij mijn mobiele abonnement voor een iPhone. Graag wat advies over welke iPhone (4S/4). Is het echt een groot verschil met de 4? Aangezien iOS5 ook gewoon op de iPhone 4 kan draaien. Het enige waarvoor ik hem dan zou moeten nemen is voor nóg sneller en de betere camera/antenne. Brand los!

Alvast bedankt!

• alwaysleft
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-04 11:43
Ik sta voor dezelfde beslissing. Ik ga voor de Nexus Prime straks. Allereerste HD telefoon, en Android 4.0 vanilla.
Beter qua specs ivm iphone 4s

• Grootstyr
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 05-09 06:58
Specs zijn ook niet alles.
Uwer experience is belangrijker, imo dan.

• alwaysleft
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-04 11:43
quote:
Grootstyr schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 08:50:
Specs zijn ook niet alles.
Uwer experience is belangrijker, imo dan.
Heb de s2 en de iphone 4 op dit moment. Gebruik de s2 veel meer, waarom? Stuk sneller

• Deef_K
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 15:03
Moet zeggen dat de galaxy en S2 beide mooie toestellen zijn. De S2 vind ik overigens persoonlijk aan de grote kant en plastic maar de grote kant kan ook als een voordeel gezien worden voor sommige mensen. Toestel is inderdaad erg snel.

Zelf heb ik een imac, ipad en appletv thuis dus een iphone 4s zou voor mij een betere beslissing zijn. Ik heb al ervaring met de 3G en heb nu een BB (had ik nooit moeten doen) voor mij is het dus een grote vooruitgang. Daarnaast ideale synchronisatie op mijn apparaten dmv icloud.

Android heb ik 0 ervaringen mee dus daar kan ik je helaas niks over vertellen

• AFCAjax
quote:
alwaysleft schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 08:51:
[...]

Heb de s2 en de iphone 4 op dit moment. Gebruik de s2 veel meer, waarom? Stuk sneller
Daarom is de 4S er nu ook, en wordt de keuze weer lastiger... en zoals ik al zei, ik wil een goede MP3 ervaring hebben. En mijn iPod mis ik heel erg. Met Android vindt ik muziek luisteren een stuk minder fijn.

• Powergrim
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 18-10 19:54
quote:
SuperChasin schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 08:55:
[...]

Daarom is de 4S er nu ook, en wordt de keuze weer lastiger... en zoals ik al zei, ik wil een goede MP3 ervaring hebben. En mijn iPod mis ik heel erg. Met Android vindt ik muziek luisteren een stuk minder fijn.
Dan is je keuze gemaakt denk ik zo. Een iPhone is een iPod waarmee je kan bellen en dan is je muziekervaring weer compleet en je kan er nog mee bellen ook.

• AFCAjax
quote:
Powergrim schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 08:58:
[...]

Dan is je keuze gemaakt denk ik zo. Een iPhone is een iPod waarmee je kan bellen en dan is je muziekervaring weer compleet en je kan er nog mee bellen ook.
Zou je zeggen... De iPhone heeft weer een kleiner scherm en zodra de Nexus Prime uitkomt is dat een van de mooiste schermen op de markt. Eventueel kan ik dan ook nog wachten op de SGS3.

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12:54
Ik ben juist onlangs van iPhone overgestapt naar Android en ik wil (voorlopig) niet meer terug! Waarom? Omdat ik de vrijheid heb om rom's te flashen en daarnaast zo ontzettend veel kan customizen en dat miste ik eigenlijk wel op de iPhone merk ik nu. Zelf gebruik ik ook de MIUI rom, omdat de UI daarvan lijkt op de iPhone en dat vind ik persoonlijk wel prettig.

Zelf kan ik direct mijn abo verlengen en had (vanwege een nieuwe 3GS onder garantie) de mogelijkheid een Desire HD te nemen ter overbrugging tot de iPhone 4s / 5. Nu ik de specs zie en ook iOS5 niet heel spannend vind is voor mij duidelijk dat ik bij Android blijf.

Waarom? Omdat de UI voor 98% overeenkomt met iOS, omdat alle instellingen mij precies bieden wat ik miste aan iOS en omdat Android qua features ondertussen al voor loopt (alle iOS5 features had Android al).

Zelf denk ik dat het vernieuwende van de oude iPhones achterhaald is en dat Apple te weinig doet om voorop te lopen of innovatief te zijn. Kijkend naar bovenstaande en het feit dat de specs achterhaald zijn, maar de prijzen niet, zie ik geen reden om voor de 4S te gaan.

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

• PieterAelse
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 16-10 12:12
quote:
alwaysleft schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 08:48:
Ik sta voor dezelfde beslissing. Ik ga voor de Nexus Prime straks. Allereerste HD telefoon, en Android 4.0 vanilla.
Beter qua specs ivm iphone 4s
Ice Cream Sandwich zul je bedoelen :)

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18-10 16:06
quote:
Pieterke schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 09:24:
[...]

Ice Cream Sandwich zul je bedoelen :)
Vanilla staat voor "Android kaal", dus zonder toevoegingen als Sense (HTC) of TouchWiz (Samsung).

PSN: Sluuz

• Snippertje
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 16-10 14:39
Ik zit met het omgekeerde probleem. Heb nu een 4, maar vindt hem erg traag. Had gehoopt op een iphone 5, helaas is het een 4s geworden. Dus ik twijfel om over te stappen naar android, vooral de Nexus Prime spreekt me wel aan en ik vermoed dat dat toestel een stuk goedkoper gaat zijn dan de iphone.

PSN: Snippertje1989 | Steam: Sniper004

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Kijk over 5 maanden nog eens zou ik je aanraden, je keuze nu al maken is nergens voor nodig zeker omdat er veel android modellen gaan uitkomen van een nieuwe generatie.

39

• tweakG5
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11:02
Is er nog enig nieuws over android telefoons met een scherm meer dan 4inch met keyboard en dual core processor. Als dat zo is blijf ik ook liever bij android.

• mcsluis
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:29
Van android overgestapt naar de iphone 4. Zelfs door een jailbreak kon ik dat ding niet naar mijn hand zetten. Na 4 maanden weer gauw overgestapt op Android met de galaxy s II.

• iApp
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik sta voor de keuze, ik heb in maart dit jaar mijn iPhone 4 gekocht. (Met later véél spijt)
550 Euro was de prijs waarvoor ik hem heb verkocht. Nu ik weer geld heb, wil ik toch weer een iPhone halen, maar mijn vraag is: welke?

Ik heb op Makrtplaats een iPhone 4 zwart gevonden die hem wegdoet voor 400 euro, kan ik hem vandaag nog ophalen. Zit nog 3 maand garantie op,simlock vrij en volgens hem is hij in goeie staat. Maar is 400 euro niet een beetje veel?
Ik heb al meerdere malen 350 gezegd en 375. Maar hij blijft vast bij 400 euro.

De iPhone 4S duurt nog even voordat hij uit komt (lees één maand), en als hij uitkomt wil ik hem perse simlock vrij hebben. Dus dat wordt hem bij de Media Markt halen, maar dan weer de vraag: zullen ze hem op 28 oktober daar al verkopen? En hoeveel zullen ze dan vragen voor de 16GB versie?

Momenteel heb ik een iPad 2, met een dual Core chip. Ik denk dat een slomer toestel dan een enorme stornis wordt, aangezien dit apparaat waarmee ik nu typ dan vele malen sneller is.

Dus wat is jullie advies?
Wil ik een iPhone 4S, en hij kost 650 euro, dan moet ik nog 100 euro bij elkaar sparen, geen probleem, maar is hij het waard? Neem ik een iPhone 4, voor het symbolische prijs van 400 euro, haal ik dat er nog wel uit als ik hem over 3 maanden weer verkoop voor de iPhone 4S?

Alvast bedankt! :)

An  a day keeps the doctor away.

• Reveal!
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 15-10 10:18
Ik zelf ben ook aan het dubben .... alles wat iPhone kan, kan Android ook en visa versa...
Behalve dat er meer en (naar mijn idee) mooiere apps zijn voor iOS.

Vind alleen de prijs voor de iPhone wel erg hoog, als dit dezelfde prijs zou zijn geweest was het een no brainer voor mij en ging ik voor de iPhone.
Zelfde is als het scherm 4" was geworden bij deze, dan ook een no brainer ... de iPhone.

Maar nu is het twijfelen .....
Ik denk dat ik even reviews van de camera afwacht....

Als de camera echt zo goed is als word beweert (en dus veel beter dan bv. de SII)
dan ga ik voor iPhone ...

Anders word het denk ik Android....

Hoewel..... hoe stoer is SIRI, ziet er echt gaaf uit ..... :o
owwwwwwwwwwww choices choices !!!
8)7

• Metten
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 24-09 13:59

Metten

ik hou het graag simpel

KPN maakt de iPhone 4S 50 euro duurder dan de iPhone 4 voorheen was, maar ik heb zo'n vermoeden dat KPN de korting op het toestel gewoon terug heeft geschroefd. De prijs van de 4S ten opzichte van de 4 is in de VS in ieder geval niet gestegen. Ik kan me niet voorstellen dat de prijzen hier hoger worden dan:

iPhone 4S 16GB: 599 euro
iPhone 4S 32GB: 699 euro
iPhone 4S 64GB: 799 euro

nu op de Apple site en dus definitief:

iPhone 3GS 8GB: 349 euro
iPhone 4 8GB: 499 euro

Edit: in het iphone ervaringentopic staan de Franse prijzen, welke iets hoger zijn:

iPhone 4S 16GB: €629
iPhone 4S 32GB: €739
iPhone 4S 64GB: €849

lijkt me voor alle twijfelaars goed om te weten :)

Metten wijzigde deze reactie 07-10-2011 15:52 (17%)

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 18-10 16:12
Ik ben een beetje een Android-man denk ik, hebben er 4 van in huis, mijn werktel is ook nog steeds een Android. Maar omdat er geen mooie <4" androids meer komen ben ik eens gaan kijken naar een iphone4, overgenomen van een kennis. Ik kwam van de MIUI Desire.
Ik geef niet zoveel om customizen en widgets, had er nooit een op m'n home staan.

Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben mbt de iPhone, alles loopt lekker soepel, dit komt oa doordat apple de gpu gebruikt voor de UI en Android (nog) niet.
Beide OSen hebben hun goeie en slechte kanten, ik gebruik beiden naast elkaar, maar gebruik de iPhone toch net iets vaker merk ik.

Ik ben (een van de weinigen denk ik) die blij is dat Apple bij het kleine scherm is gebleven. Ik hoef gewoon geen groot scherm, als ik dat nodig heb pak ik wel een tablet.

Dus voor de snelheid hoef je het niet te doen, de 4 loopt al behoorlijk soepel (door de gpu), maar meer snelheid is altijd lekker, prijsverschil is ook niet enorm. Dus ik zou lekker voor de 4s gaan, als je het geld ervoor over hebt uiteraard.

rinkel wijzigde deze reactie 07-10-2011 19:37 (13%)

• ElektroNeko
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-01-2016

ElektroNeko

Geekgirl

Als je de kans krijgt, probeer ze gewoon eens beide uit zou ik zeggen.

The next time someone's teaching why don't you get taught?

• eenenzestig
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 16-06-2014
Ik heb zowel een android gebruikt als een iPhone.. Persoonlijk vind ik de iphone iets gebruiksvriendelijker.. Je typt minder snel verkeerd dan bij de android, die wat mij betreft is gefaald met het touch keyboard concept.. scrollen door het contactslijst idem dito... even niet goed opletten tijdens het scrollen en je hebt al een contact aangetikt die je niet wilt hebben.. en noem zo maar op..

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15:06

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik denk dat dit toch een beslissing is die je zelf zult moeten nemen. Bij Android / iOS discussies gaat het altijd om fanboys vs fanboys. Zelf zou ik overduidelijk voor de android gaan, maar iemand anders kiest voor de iPhone.

@eenenzestig je weet toch dat je zelf nieuwe toetsenborden kan installeren he? Met het standaard toetsenbord typ ik redelijk wat fouten, met better keyboard 8 en een mooie skin eromheen bijna nooit :Y

http://github.com/mavamaarten | http://maarten.vg | Android developer

• eenenzestig
quote:
Mavamaarten schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 22:44:
Ik denk dat dit toch een beslissing is die je zelf zult moeten nemen. Bij Android / iOS discussies gaat het altijd om fanboys vs fanboys. Zelf zou ik overduidelijk voor de android gaan, maar iemand anders kiest voor de iPhone.

@eenenzestig je weet toch dat je zelf nieuwe toetsenborden kan installeren he? Met het standaard toetsenbord typ ik redelijk wat fouten, met better keyboard 8 en een mooie skin eromheen bijna nooit :Y
ja dat is wel zo, maar dat was ook maar een voorbeeld.. ik heb dan ook niet de allerbeste android gehad.. het was maar een gio van samsung.. Is er dan ook een tweak waarmee je de contactenlijst minder gevoelig kan maken voor tikken, zodat je kunt scrollen tot het gewenste contact, zou mijn broertje blij mee zijn :)

• Lrrr
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 02:59
Een groot scherm is ook niet alles he. Ik vind mijn iPhone soms al te groot. Ik heb liever het kleinere scherm van mijn iPhone, dan bijvoorbeeld een 4 inch scherm van Android telefoon X.

Specs zijn volgens mij ook niet alles. Android-gebruikers kijken vaak over de user experience heen. Daarmee wil ik niet zeggen dat Android een slechte user experience heeft (sterker nog, ik heb nog nooit Android gebruikt) maar ik vind de user experience van mijn iPhone ook geweldig hoor.

Ook hoor je Android-gebruikers vaak over het feit dat je geen widgets hebt op de iPhone. Dit zie ik als een pluspunt. Volgens mij zou er met widgets alleen maar onnodige 'clutter' op mijn homescreen komen en ik heb liever puur de iconen. Daarnaast is er ook nog de optie dat Apple in de toekomst de mogelijkheid opent om widgets aan het notificatiecentrum toe te voegen (zoals er nu al de weer- en aandelenwidget staan). Maar nog eens, ik ben geen Android-man en ik weet dus ook niet hoe (on)handig widgets zijn.

Ook koop je Apple voor het design. Over smaak valt natuurlijk te twisten, en zelf ken ik ook een paar mensen die bepaalde Android-toestellen veel mooier vinden dan de iPhone (en zelf vind ik diezelfde Android-toestellen dan weer lelijk).

Ook vind ik het toetsenbord van Android zwaar kut. Ik heb twee kritiekpunten daarop: 1. toetsen te klein (maar dat had er waarschijnlijk mee te maken dat het scherm van de Android waarop ik typte nog kleiner was dan dat van de iPhone) 2. Hij trilt tijdens het typen (maar ik weet niet of je dat uit kan zetten)

Ook vind ik dat het design van iPhone-apps over het algemeen beter is. Mijn vriend heeft ook een Android en als ik wel eens iPhone-apps tegenover dezelfde apps op Android vergelijk, vind ik de iPhone-versie vaak toch een stuk mooier. Maar het kan natuurlijk zijn dat dat je geen ene flikker uitmaakt :+

Ik ben trouwens zelf Apple-fan, maar ik heb dit stuk zo objectief mogelijk proberen te schrijven. Omdat ik geen Android heb kan ik ook geen pluspunten van Android opnoemen.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8!

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online
Tja dit is natuurlijk echt helemaal een persoonlijke keuze. De sterke punten van de iPhone liggen vooral op het gebied van design en dan bedoel ik zowel het uiterlijk als de user interface. Android biedt veel meer mogelijkheden en je kunt er zelf makkelijk dingen in aanpasssen. Maar goed mede door het bieden van veel mogelijkheden is de user interface weer complexer.

Persoonlijk vind ik Android geweldig en zou ik nooit een iPhone willen maar ik kan me prima voorstellen dat sommige mensen juist helemaal weg zijn van de iPhone, het is maar net waar je voor kiest.

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15:06

Mavamaarten

Omdat het kan!

quote:
jamy015 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 23:52:
Een groot scherm is ook niet alles he. Ik vind mijn iPhone soms al te groot. Ik heb liever het kleinere scherm van mijn iPhone, dan bijvoorbeeld een 4 inch scherm van Android telefoon X.

Specs zijn volgens mij ook niet alles. Android-gebruikers kijken vaak over de user experience heen. Daarmee wil ik niet zeggen dat Android een slechte user experience heeft (sterker nog, ik heb nog nooit Android gebruikt) maar ik vind de user experience van mijn iPhone ook geweldig hoor.

Ook hoor je Android-gebruikers vaak over het feit dat je geen widgets hebt op de iPhone. Dit zie ik als een pluspunt. Volgens mij zou er met widgets alleen maar onnodige 'clutter' op mijn homescreen komen en ik heb liever puur de iconen. Daarnaast is er ook nog de optie dat Apple in de toekomst de mogelijkheid opent om widgets aan het notificatiecentrum toe te voegen (zoals er nu al de weer- en aandelenwidget staan). Maar nog eens, ik ben geen Android-man en ik weet dus ook niet hoe (on)handig widgets zijn.

Ook koop je Apple voor het design. Over smaak valt natuurlijk te twisten, en zelf ken ik ook een paar mensen die bepaalde Android-toestellen veel mooier vinden dan de iPhone (en zelf vind ik diezelfde Android-toestellen dan weer lelijk).

Ook vind ik het toetsenbord van Android zwaar kut. Ik heb twee kritiekpunten daarop: 1. toetsen te klein (maar dat had er waarschijnlijk mee te maken dat het scherm van de Android waarop ik typte nog kleiner was dan dat van de iPhone) 2. Hij trilt tijdens het typen (maar ik weet niet of je dat uit kan zetten)

Ook vind ik dat het design van iPhone-apps over het algemeen beter is. Mijn vriend heeft ook een Android en als ik wel eens iPhone-apps tegenover dezelfde apps op Android vergelijk, vind ik de iPhone-versie vaak toch een stuk mooier. Maar het kan natuurlijk zijn dat dat je geen ene flikker uitmaakt :+

Ik ben trouwens zelf Apple-fan, maar ik heb dit stuk zo objectief mogelijk proberen te schrijven. Omdat ik geen Android heb kan ik ook geen pluspunten van Android opnoemen.
Even je post afbreken.
1. iPhones heb je in 2 maten. Versie 3 en 4. Android phones heb je in allerlei soorten en maten, kies gewoon welke jij leuk vind qua formaat.
2. Je hebt gelijk dat user experience minstens even belangrijk is. Maar Android is zo gebruiksvriendelijk als jij het zelf wil maken. Gebruik een andere launcher (die dan weer simpel te installeren valt uit de market) en hij ziet er anders uit en voelt anders aan.
3. Niemand zegt dat jij widgets moet gebruiken. Niemand zegt dat jij niet gewoon een hoop iconen op je homescreen neerplant, of gewoon alleen een appdrawer gebruikt.
4. Over smaak valt inderdaad niet te twisten. Ik vind iPhones niet lelijk, maar Androids ook niet :)
5. Het toetsenbord is vervangbaar. Zelf vind ik het standaard toetsenbord ook niet fantastisch, maar er zijn genoeg third party toetsenborden die veel makkelijker in gebruik zijn.
6. Damn, je hebt een punt... Tegenwoordig valt dit nogal reuze mee, maar je hebt gelijk. Daar staat dan weer tegenover dat dit is omdat de app store vreselijk streng is op apps... dat heb je op android dan weer niet...

Ik ben een android-fan en 100% anti-apple... Maar jij zegt objectief te zijn? Alle argumenten die jij geeft zijn pro-iPhone, en geen enkele voor android... Niks weerhoudt jouw natuurlijk om wel voor iPhones te zijn, daar heb ik niks op tegen.

Mijn objectieve mening ? (nee, niet hierboven)
Probeer ze allen uit in de winkel. Test het webbrowsen, dagelijkse taken, ... en kijk welke je het beste bevalt en maak een beslissing. Hier wordt toch alleen geruziet door fan- en antifanboys :9

http://github.com/mavamaarten | http://maarten.vg | Android developer

• UntamedNL
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 06-09 22:19

UntamedNL

Drumming

Ik zit zelf ook te twijfelen tussen Android, 4S of Windows Phone 7. Wat mij zo aantrekt bij de 4S is iCloud omdat ik meerdere Apple producten heb, maar ik ben er voor mezelf nog niet uit of me dit ook zoveel geld waard is. Als je bijvoorbeeld kijkt naar HTC Radar(WP7) kost die echt een stuk minder dan de iPhone. Lastig...

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 18-10 16:12
quote:
Mavamaarten schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 22:44:
Ik denk dat dit toch een beslissing is die je zelf zult moeten nemen. Bij Android / iOS discussies gaat het altijd om fanboys vs fanboys.
Dat is vaak het geval ja, maar niet altijd. Er zijn hier behoorlijk wat tweakers die geen fanboy zijn en beide telefoons hebben/gebruiken. Er is wel altijd een risico op een fanboy strijd (helaas)

• Soluna
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 07-11-2011
Ik ben van iPhone naar android gegaan en van android weer terug naar iPhone omdat ik het vond tegenvallen. Ik had allemaal kleine dingen waar ik mij aan irriteerde bij android. Bijvoorbeeld de mail app of Agenda app, bij de iPhone krijg je daarvoor apps die gewoon bruiktbaar en goed zijn, bij android zit je de hele tijd te clungelen met verschillende apps en ze doen eigenlijk allemaal niet precies hoe je het wilt hebben. Verder zijn op android de icoontjes lelijk, de widgets vond ik onhandig en stonden alleen maar in de weg. De accuduur van android toestellen is gewoon altijd minder. Het contactenlijst, de hele tijd klik je per ongeluk op mensen tijdens het scrollen en belt hij meteen iemand op die je niet wilt hebben. Android maakte ook een puinhoop van mijn adressenbestand in Gmail, ook werden er allemaal mensen in mijn contactenlijst gezet uit mijn gmail of facebook die ik er helemaal niet in wilde hebben. De menu's werken ook allemaal net niet zo lekker soepel als op de iPhone door het ontbreken van GPU acceleratie in de interface. De MP3 functie is gewoon erg knullig op android vergeleken met op de iPhone.

Heb android 2 maanden gebruikt op een HTC Desire S en er is geen dag voorbij gegaan dat ik me er niet aan heb geïrriteerd, het was daarna een hele opluchting om weer met een iPhone te werken waar alles gewoon gebruiksvriendelijk op werkt zonder moeilijk gedoe.

• eenenzestig
quote:
Soluna schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 02:39:
Ik ben van iPhone naar android gegaan en van android weer terug naar iPhone omdat ik het vond tegenvallen. Ik had allemaal kleine dingen waar ik mij aan irriteerde bij android. Bijvoorbeeld de mail app of Agenda app, bij de iPhone krijg je daarvoor apps die gewoon bruiktbaar en goed zijn, bij android zit je de hele tijd te clungelen met verschillende apps en ze doen eigenlijk allemaal niet precies hoe je het wilt hebben. Verder zijn op android de icoontjes lelijk, de widgets vond ik onhandig en stonden alleen maar in de weg. De accuduur van android toestellen is gewoon altijd minder. Het contactenlijst, de hele tijd klik je per ongeluk op mensen tijdens het scrollen en belt hij meteen iemand op die je niet wilt hebben. Android maakte ook een puinhoop van mijn adressenbestand in Gmail, ook werden er allemaal mensen in mijn contactenlijst gezet uit mijn gmail of facebook die ik er helemaal niet in wilde hebben. De menu's werken ook allemaal net niet zo lekker soepel als op de iPhone door het ontbreken van GPU acceleratie in de interface. De MP3 functie is gewoon erg knullig op android vergeleken met op de iPhone.

Heb android 2 maanden gebruikt op een HTC Desire S en er is geen dag voorbij gegaan dat ik me er niet aan heb geïrriteerd, het was daarna een hele opluchting om weer met een iPhone te werken waar alles gewoon gebruiksvriendelijk op werkt zonder moeilijk gedoe.
that´s my point.... vooral dat scrollen in het adressenboek is echt triest op android..

het zal wel niet al te objectief zijn maar voor mij is het net een vergelijking van een mercedes met een renault..
als je ze van buiten bekijkt zijn ze beiden een auto (hebben allebei een stuur en vier wielen) maar kwaliteit is andere zaak.. hetzelfde vind ik de vergelijking tussen iphone en android..

je zou kunnen zeggen smaak want er zijn ook mensen die van de renault houden :)

eenenzestig wijzigde deze reactie 08-10-2011 06:00 (10%)

• RobbieB
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12:20
Android en iOS zijn beide goede systemen maar voor mij zit het belangrijkste verschil in het 'management' v/d OS'en.

iOS wordt kant en klaar geleverd in 1 format en je kunt er vrijwel niks aan aanpassen.

Android wordt vaak met een belachelijk absurde skin van de fabrikant geleverd en daarnaast tegenwoordig met steeds meer bloatware van providers. Het grote nadeel daarvan is dat je flink wat aanpassingen moet doen om het allemaal werkend te krijgen zoals jij wil.

Het is natuurlijk wel zo dat je het volledig aan kunt passen naar jóuw wens, wat met iOS niet kan, maar dan moet je er wel tijd in steken. (Flashen, ROMS installeren).
iOS heeft gewoon een one-style-fits-all principe, wat in mijn opinie vrij goed werkt.

Daarnaast is het zo dat hoewel de App-store meer apps heeft (en welke er inderdaad beter uit zien zoals hierboven al wordt gesteld) vele Apps tegenwoordig ook op Android verkrijgbaar zijn. Maar, sommige Apps (bv. instagram) zijn écht iOS-specifiek. Daarnaast heeft Android ook z'n eigen specifieke apps, maar wat hier vaak uniek aan is, is vooral systeem-gericht, omdat dit binnen iOS niet mag.
Ook zijn Android-apps een stuk makkelijker illegaal te krijgen, wat ook een reden zou kunnen zijn.

Verder heb ik zelf ook een MacBook en iPad en is voor mij de integratie via iCloud echt onbetaalbaar. Vooral Photo-Stream is echt mijn meest favoriete iOS5 toevoeging. Ik hoef alleen maar m'n account in te geven en alles gebeurt automatisch. Dit is via Android ook mogelijk, maar het is gewoon wat meer werk om in te stellen.

Tenslotte heb ik zelf vaak het idee dat Android-telefoons een kortere levensduur hebben. Ik heb bv. zelf 2,5 jaar met m'n iPhone 3G gedaan en deze vandaag voor €200 doorverkocht. Dat is voor mij de voornaamste reden om nu een 4S te kopen, omdat ik verwacht deze volgend jaar voor minimaal €400 weer door te kunnen verkopen om dan een iPhone 5 aan te schaffen.

Wat ik wil zeggen, is dat ieder systeem z'n voor en nadelen heeft, maar als je geen tijd wilt steken in het onderhoud van je telefoon en kunt leven met de 'beperkingen' van iOS, dan is de iPhone de betere keus. Wil je zoveel mogelijk zelf aan kunnen passen én vind je het niet erg om daar moeite voor te doen, dan is Android de betere keus.

• Soluna
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 07-11-2011
Denk ook dat het wel met leeftijd te maken heeft, volwassenen willen gewoon dat iets werkt zonder moeilijk gedoe, pubers vinden het weer fantastisch om de hele dag met hun telefoon te spelen en alles aan te passen.

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zoals ook weer hier blijkt, is de keuze voor Android of iOS een persoonlijke keuze. Op bepaalde gebieden is Android beter, op andere is iOS beter. Wat je belangrijk vindt en welke OS je daarom beter vindt is puur persoonlijk. Aangezien de meeste argumenten wel voorbij zijn gekomen en voordat dit topic verzandt in een fanboy/flamewar, gaat dit topic op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!”
宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True