Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7-x64] Random geluid van brekend glas.

Pagina: 1
Acties:

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02-2023
De afgelopen weken heb ik (voor zover ik weet) compleet willekeurig het geluid van brekend glas in Windows. Het geluid komt op allerlei verschillende momenten voor; tijdens browsen, tijdens gamen, tijdens het kijken van films, zelf als de laptop idle is. Ook maakt het niet uit of ie aangesloten is met de adapter of op batterij draait.

Bij het configuratiescherm staan alle geluiden uit. Ik heb niets vreemds geinstalleerd; enige wat ik heb gedaan is Skype & Daemon tools updaten (alle geluiden staan daarin uit) . Ik heb mijn computer met Windows Defender & Spybot S&D gescand, en er kwam niets uit. Ik heb alle tijdelijke bestanden geleegd. En ik heb géén idee hoe ik het geluid moet reproduceren.

Met Googlen ben ik andere soortgelijke issues tegengekomen; eentje had te maken met een alarmsysteem met camera's (heb ik niet), een ander met ffdshow, verder ook AIM, Yahoo Widgets, . Ffdshow gebruik ik niet. Ik gebruik VLC, weet niet of het daar bij ingebakken zit, maar het geluid doet zich ook voor als VLC niet open staat.

Ben hier nu al een week ofzo mee bezig en ik weet echt niet meer waar het aan kan liggen! Iemand énig idee??

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 23:29
Kan je niet terug via System Restore ?

Lijkt me trouwens dat je besmet bent (brekend glas>Windows), waarmee geen idee.
Of heel misschien een theme indien geselecteerd?
MSDN: Theme File Format

Hoewel dat niet zou mogen werken aangezien je aangeeft dat je geluid via Control panel uit hebt gezet.

[ Voor 91% gewijzigd door Yippie op 07-10-2011 02:04 ]

Verwijderd

Zou je een opname kunnen posten. Misschien herkend één van ons het geluid....

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:34
Ben hier nu al een week ofzo mee bezig en ik weet echt niet meer waar het aan kan liggen! Iemand énig idee??
Als ik zo een beetje google lijkt het op een rootkit besmetting. Probeer de hdd eens te scannen vanuit een ander os, bijvoorbeeld met een antivirus livecd.

• Ary
Yippie schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 01:58:
Kan je niet terug via System Restore ?
Zou op zich kunnen, alleen ik weet niet goed naar wanneer. Ik weet niet precies sinds wanneer het gebeurt. Ik kan me herinneren dat het 1 of 2x gebeurde maar dat ik er niet veel aandacht aan besteedde. Mijn vriendin merkte het laatst op en toen begon het mij pas echt op te vallen. Ik heb zelf ADD, en ben in m'n hoofd vaak erg afwezig, dus daarom heeft het even geduurd tot ik het merkte. Maar nu word ik er gek van!
Yippie schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 01:58:
Of heel misschien een theme indien geselecteerd?
MSDN: Theme File Format
Rechtermuisknop op desktop --> Personalize, daar staat dat ik een Unsaved Theme gebruik. Bij Sounds staat "no sounds", dus denk niet dat dat het is.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 02:16:
Zou je een opname kunnen posten. Misschien herkend één van ons het geluid....
Het probleem is dat het zich op heel willekeurige momenten voordoet, en ik het geluid nergens kan vinden. Dus ik weet niet goed hoe ik een opname zou moeten posten.
Nielson schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:32:
[...]
Als ik zo een beetje google lijkt het op een rootkit besmetting. Probeer de hdd eens te scannen vanuit een ander os, bijvoorbeeld met een antivirus livecd.
Ik ben nu Avira AntiVir Rescue System aan het downloaden. Ik zal dat proberen, thanks!

[ Voor 19% gewijzigd door Ary op 07-10-2011 13:44 ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:23
Is het niet een reclameding dat op één of ander tabblad actief is?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Bartjezz
  • Laatst online: 16-06-2024
Probeer eens hitman pro? Anders neem eens een alternatieve browser, en de-installeer Internet explorer eens, misschien zit hier een probleempje...

• SumBeam
  • Laatst online: 21-11 15:03
Het gekke is... Ik had dit net ook, weet niet of het hetzelfde geluid is, maar dit was ook brekend glas. Ik snap alleen niet waar het weg komt, ik had twee tabbladen open staan, Google Cache en tweakers.net. Kon nergens geen reclame vinden.

Het geluid is alleen te kort om te kijken bij welke applicatie hij weg komt via Volume mixer

Owja, ik gebruik Chrome

[ Voor 3% gewijzigd door SumBeam op 07-10-2011 17:39 ]

• Ary
Tens schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:48:
Is het niet een reclameding dat op één of ander tabblad actief is?
Dat zou op zich kunnen, maar het is me niet opgevallen. Ik gebruik ook AdBlock e.d. dus veel reclames laden sowieso niet.
Bartjezz schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:09:
Probeer eens hitman pro? Anders neem eens een alternatieve browser, en de-installeer Internet explorer eens, misschien zit hier een probleempje...
Ik zal Hitman Pro eens downloaden en dat proberen. Maar ik heb IE al niet geinstalleerd, ik gebruik Chrome! Heb ook FF niet geinstalleerd.

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:15
He, da's gek. Ik heb er ook al last van. Kan ook niet vinden waar het vandaan komt. Ik heb sinds kort Skype op de PC staan, hebben jullie dat ook? Het is met Skype begonnen geloof ik.

• SumBeam
Bas. schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:45:
He, da's gek. Ik heb er ook al last van. Kan ook niet vinden waar het vandaan komt. Ik heb sinds kort Skype op de PC staan, hebben jullie dat ook? Het is met Skype begonnen geloof ik.
Ik heb ook Skype, maar ik heb Skype zo ingesteld dat hij alle geluiden over mijn headset moet doen, ipv mijn monitor... Zal het eens in de gaten houden, vind het wel maf in ieder geval.

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:15
Ja vind het zelf ook erg raar, ik had mijn speaker vol open staan, schrok me te pletter... Ik zal eens proberen te vinden waar het aan ligt.

• Ary
Vreemd! Toch ook wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben, al is het wel vervelend natuurlijk.

Ik heb ook Skype! Heb nu in de instellingen zitten kijken, maar heb daar niets kunnen vinden. Ben alle geluiden afgegaan in de settings, maar nergens iets van brekend glas. Wel heb ik dat als ik in Skype op Audio-Settings klik ik een geluid hoor, alsof er een paar pianotoetsen tegelijkertijd worden ingedrukt. Maar goed, das weer wat anders.

Heel raar dit!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:42
Ik had er zojuist ook last van, ofja last. Ik hoorde glas breken en moest meteen denken aan dit topic.

In mijn geval is het een banner binnen hotmail met stop cyberpesten...

deze...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dD8elPkO4xtW2F7Xq9Eo0DwO/medium.png

• Ary
Pittie schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:51:
Ik had er zojuist ook last van, ofja last. Ik hoorde glas breken en moest meteen denken aan dit topic.

In mijn geval is het een banner binnen hotmail met stop cyberpesten...

deze...
[afbeelding]
Hmmm.. dit zet me aan het denken. Ik gebruik namelijk AdBlock, dus van reclame binnen browsers zou het denk ik niet kunnen zijn. Maar zou het kunnen dat er reclame + geluid laadt binnen Windows Live Messenger of Skype?

[ Voor 5% gewijzigd door Ary op 07-10-2011 19:07 ]

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:42
Ary schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:07:
[...]

Hmmm.. dit zet me aan het denken. Ik gebruik namelijk AdBlock, dus van reclame binnen browsers zou het denk ik niet kunnen zijn. Maar zou het kunnen dat er reclame + geluid laadt binnen Windows Live Messenger of Skype?
Zo zomaar kunnen, want het is reclame voor een of andere wink voor msn...

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:58
Pittie schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:09:
[...]

Zo zomaar kunnen, want het is reclame voor een of andere wink voor msn...
Heb dit in het verleden ook gehad. Dat was inderdaad uiteindelijk een raar reclameblok waar het geluid vanaf kwam als je er per ongeluk overheen ging met je muis. Dus ook snelle bewegingen over het vlak.

hmz...

• SumBeam
Zou dus best dat reclame blokje onder de contact personen lijst kunnen zijn in MSN? De reclame blokken onder de tekstvensters heb ik uit staan... Dus daar komt het niet vandaan.
Pagina: 1