Toon posts:

Wifi signaal aan-uit-aan (router swapped / router new)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Probleem: wifi signaal is niet stabiel.

Opstelling: chello router + asus wl-500G

Twee jaar heeft de wifi router het perfect gedaan. Opeens werd het signaal onstabiel. Om de 5 min valt het signaal weg. Af en toe om de 10 min. Als het signaal aanwezig is, is de snelheid van een speedtest binnen specificatie.

De router vervangen door een andere van exact hetzelfde merk en type. Het probleem bleef hetzelfde. Beide routers getest op een ander huisadres. Beide werkte perfect, dus routers werken naar behoren. Verder nog andere frequenties getest. Helaas.

Daarna een andere router gekocht. Een sitecom WL-341 N. De eerste dag na installatie, werkte het goed. Maar daarna is het zelfde probleem weer terug. Signaal, geen signaal.

Nu wil ik de router een paar meter verplaatsen. Misschien is er een stoorzender in de buurt.
Hoe kan ik de kwaliteit van de wifi meten?
En hoe kan ik een stoorbron traceren?

Bedankt voor de hulp.

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:29
Kijk eens op welke kanalen er nog wifi-signalen zijn in uw buurt? Misschien zit er iemand op hetzelfde kanaal met meer vermogen uit te zenden?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:48

lier

MikroTik nerd

Zoals in alle topics over WiFi op GoT vermeld wordt, gebruik een tool als inSSIDer om te controleren welke kanalen (bedoel je dat met frequentie??) bezet zijn. In zo'n (deze) tool kan je ook de signaalsterkte opzoeken.

Verder is het wel zo handig om je instellingen te vermelden (security) of je op de 2,4 GHz of de 5 GHz band zit en of er geen sprake is van veel connecties (door bijvoorbeeld een torrent programma). En heb je al met andere pc's getest (ik lees alleen dat je de router vervangen hebt)?

Eerst het probleem, dan de oplossing