[Win7] Programma's lopen steeds paar seconden vast

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joryvd
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-03 18:02

joryvd

Failure is always an option...

Topicstarter
(jarig!)
Hallo medetweakers,

Sinds een paar dagen heb ik wat problemen met mijn pc. Ik heb er last van dat bijna alle programma's die ik (probeer te) gebruiken extreem sloom draaien. Bij Opera (webbrowser) bijvoorbeeld kan ik op een website twee regels scrollen voordat het programma even nergens meer op reageert en er bovenin "reageert niet". Een paar seconden daarna reageert het programma weer, waarna het even later hetzelfde probleem krijgt. Tijdens deze "freezes" word mijn cpu of memory belasting niet veel hoger. Het probleem doet zich voor bij bijna alle programma's. Het probleem onstond nadat ik een spel had gedownload en geïnstalleerd. Later bleek deze niet te werken en dus heb ik het eraf gehaald. Toen het probleem ontstond heb ik Avira, Spybot S&D eroverheen gegooid. Avira had wel een aantal dingen gevonden. Deze heb ik laten deleten. Het probleem was hier nog niet mee weg. Ondertussen al veel dingen gezocht op internet maar nog geen oplossing kunnen vinden. Hier nog even mijn specificaties:
Windows 7 Ultimate 32-Bits
Intel Core 2 Quad 9450 @2.66
Asus Striker II Extreme
4 GB Kingston RAM
Nvidia Geforce GTX 260

Als jullie nog meer specs nodig hebben dan moeten jullie het maar zeggen ;)

Alvast bedankt ;)
Jory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Welk spel had je gedownload? Wat vond Avira en Spybot dat verwijdert moest worden?

Open een Administrator command prompt en voer het volgende uit:
sfc /scannow

Kijk of dat wat oplost.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joryvd

joryvd

Topicstarter
(jarig!)
Ik had de sims 3 gedownload vanaf games4theworld.org. Toen ik t spel ook opstartte viel mn computer uit zodra hij voorbij het EA intro filmpje kwam. Ik heb hem eraf gegooid en de bestanden verwijderd. Maar helaas was daarmee het probleem nog niet opgelost. Probleem is er nog steeds. zal eens kijken wat het prompt doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:41
Dit heb ik altijd als de wachtrij voor de schijf erg hoog is.

Ik heb het verschijnsel ook wel is gezien met een falende SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joryvd

joryvd

Topicstarter
(jarig!)
Ik heb via broncontrole het schijfgebruik even in de gaten gehouden. De grafiekjes hebben wel veel pieken. Het zou dus misschien kunnen maar ik weet het niet zeker. Iemand ideeën of ik dit kan nakijken en eventueel fixen?

Edit: nog steeds niks kunnen binden en het probleem is ook nog niet weg. Kan iemand alsjeblieft helpen? Het is vrij vervelend enzoo.....

[ Voor 24% gewijzigd door joryvd op 09-10-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdegroot89
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-08 18:04
Ik gok toch nog op een virus. Probeer het eens met Nod32

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning" - Rick Cook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:41
Zet "EIST" eens uit in je bios.

Manual A.2.2

En ga niet alle mogelijk virusscanners/registry cleaners over je computer heen trekken. Daar schiet je niets mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joryvd

joryvd

Topicstarter
(jarig!)
Ik zal t allebei proberen. Hopelijk werkt t. Ik laat wel weten of het gelukt is ;)

Edit: Heb EIST uitgezet. Het eerste kwatier ofzo deed de pc weer normaal. Nu krijgt ie weer dezelfde problemen en wordt hij weer langzaam. Ga nu kijken of Nod32 nog iets kan vinden.

Edit2: Ook Nod32 heeft niet echt iets gevonden. Het is ook een beetje lastig, want soms heb ik er wel last van en soms niet. Is best vervelend.

[ Voor 74% gewijzigd door joryvd op 17-10-2011 20:27 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdegroot89
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-08 18:04
Op welke momenten heb je er dan wel / niet last van? Is het helemaal willekeurig of gebeurt het tijdens/ na sommige processen..
Toen je EIST uit had gezet was het dus puur toeval? Ik zou niet uitsluiten dat er iets in je BIOS verkeerd staat.

Ik had vroeger een pc die bleef om het half uur 20 sec freezen als er geen schijf in de dvd speler zat..
Nou zal dat bij jou wss niet het geval zijn maar hetzelfde geld is het zo'n zelfde soort iets.

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning" - Rick Cook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joryvd

joryvd

Topicstarter
(jarig!)
Heb er meestal al na een minuut nadat ik opstart last van. Nadat ik dat EIST had uitgezet leek het probleem even opgelost te zijn. Maar daarna deed de computer weer langzaam. Vandaag leek hij nog wel langzamer te zijn dan gister. Ik zal nog m'n bios nakijken maar daar heb ik de afgelopen maanden echt nada gedaan. Als je een rapport nodig hebt van een of andere diagnostics programma dan moet je het zeggen. Dan zet ik dat erop. Misschien kan je het dan makkelijker vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 09:37

ResuCigam

BOFH

Ik zou om te beginnen EIST gewoon weer aanzetten, een prima technologie. je zegt zelf:
jvdwinner schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:20:
Het probleem onstond nadat ik een spel had gedownload en geïnstalleerd. Later bleek deze niet te werken en dus heb ik het eraf gehaald. Toen het probleem ontstond heb ik Avira, Spybot S&D eroverheen gegooid. Avira had wel een aantal dingen gevonden. Deze heb ik laten deleten.
Een aantal dingen gevonden zeg je maar wat precies? Je had geen virusscanner draaien toen je het spel uitprobeerde?
jvdwinner schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:49:
Edit2: Ook Nod32 heeft niet echt iets gevonden. Het is ook een beetje lastig, want soms heb ik er wel last van en soms niet. Is best vervelend.
Wat heeft NOD gevonden dan?

Het kan natuurlijk toeval zijn en is er gewoon hardware kapot maar ik zou zelf beginnen met de computer opstarten van een Linux 'live' cd (ubuntu bv) en kijken of je daar het probleem ook hebt in een webbrowser. Heb je daar nu precies hetzelfde probleem dan is er iets mis met je hardware en kun je je daar op concentreren. Werkt daar alles wél goed dan zou ik mijn data opslaan, de schijf formatteren en windows opnieuw installeren. Als je echt actieve trojans/virussen hebt gehad zou ik mijn windows nooit meer 100% vertrouwen.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joryvd

joryvd

Topicstarter
(jarig!)
Ik geef t op. Ik back-up m'n bestanden wel en pleur er wel nieuwe windows op. Op windows 8 had ik namelijk geen problemen dus er zal wel iets mis zijn met m'n Windows 7. Nu dus maar alles overzetten en dan zal alles weer goed moeten komen... hopelijk

Alsnog bedankt voor alle hulp ;)
Pagina: 1