Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:55
hallo allemaal, ik heb vandaag een nieuwe laptop gekocht nadat ik hem starten begon de laptop om de tijd harder en zachter te blazen terwijl ik alleen internet aan had staan. kan ik dit veranderen en hoe komt dit eigenlijk? Groetjes Mark
http://www.alternate.nl/html/product/Notebooks_Intel%28R%29/ALTERNATE/17CL37-6990_Performance_SSD/589501/?tn=BUILDERS&l1=Notebooks
dis is de link van de laptop misschien kunnen jullie iets eruit vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het blazen extreem is = niet ok voor een bijna idle laptop.
Download coretemp om te kijken hoe heet je i7 is terwijl je dat blazen hoort.
Ik denk core i7 idle temps rond 45c is ok, als je veel hoger ziet = niet ok. En ja wat is je kamer temp in dat geval?
Kijk of de uitlaat van laptop niet geblokkeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:17
Op wat voor oppervlak staat de laptop als hij dat doet?

@ hierboven: 45 graden voor een mobiele Core i7 is heel koel. Ik denk eerder dat je daar 50 ofzo van moet maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
ik heb hem thuis gewoon bij ons op een houte eettafel, en me cpu in meestal rond de 40/45 graden tijdens het blazen. de kamer temperatuur is meestal 20 graden. en de cooling is niet geblokeert.

[ Voor 9% gewijzigd door Tunestwo op 07-10-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-08 19:48

M2M

medicijnman

Het kan een bugje zijn in de software, check dus even online voor driver / biosupdates. Bovendien is het zo'n monsterlaptop, met dikke videokaart en force processor. Allemaal produceren ze gigantische hoeveelheden hitte die een laptop met een klein ventilatortje wegblaast. Dat zou het ook nog kunnen zijn :)

Als het geen softwarebug is, dan doet je laptop het uit zichzelf om zichzelf te beschermen tegen oververhitten. Proberen het ding stiller te krijgen is dan geen goed idee.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
dat snap ik maar als ik internet opstart en hij gaat heel hard blazen voor 10 seconden daarna weer gewoon normaal, dan naar 1 minuut later weer het zelfde ...
en hoe kan ik me bios dan updaten eigenlijk..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-08 22:40
Neem even contact op met Alternate, die zijn de onaardigste niet, misschien is het een bekend "probleem" bij hun.
Indien dat het geval is hebben ze waarschijnlijk een makkelijk procedure om te volgen, zelfs voor een minder gevorderde computer gebruiker! Althans dat is mijn ervaring van een jaartje terug bij een desktop van hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
dat zal ik doen, dankjewel voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik denk dat dit gebeurd om energie te besparen.
Een fan langzaam laten draaien kost bijna geen energie, hard draaien wel. Dus je fan draait altijd langzaam, tot je cpu een bepaalde temperatuur heeft bereikt. Op dat moment draait de fan even hard om de temperatuur snel te laten zakken. Als de fan dan weer langzaam draait, warmt de cpu weer langzaam op. Lijkt me niets om je zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Bartjezz schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:11:
Ik denk dat dit gebeurd om energie te besparen.
Een fan langzaam laten draaien kost bijna geen energie, hard draaien wel. Dus je fan draait altijd langzaam, tot je cpu een bepaalde temperatuur heeft bereikt. Op dat moment draait de fan even hard om de temperatuur snel te laten zakken. Als de fan dan weer langzaam draait, warmt de cpu weer langzaam op. Lijkt me niets om je zorgen over te maken.
Lijkt mij ook het geval en is best normaal.

Maar als je alleen internet kan je misschien ook je energieinstelling veranderen naar Energiebesparing, en dan kan jij onder geavanceerd ook aangeven hoe hard je CPU mag gaan en of de koeling actief of passief is.

Ik heb hem bij mijn C2D SP9300 met een TDP van 25 watt, op passief staan bij Energiebesparing en dan gaat het prima!

''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
hmm bij energie besparing komt er niet veel verandering en ik kan het neit vinden van dat gpu wat jij zegt dat ik dat kan verhogen/ verlagen

[ Voor 109% gewijzigd door Tunestwo op 07-10-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen NL besturings systeem sry.

start -> control panel -> power options -> change plan settings -> change advanced power setting -> processor power management.

Maar ik zou eerst alternate even bellen of mailen.

Dat extreem hard blazen hoor ik bij heel oude laptop's die stoffig en vies zijn geworden van binnen.
Ik vind dat niet horen bij een laptop die maar 3 dagen oud is.
Het kan ook dat het een bug is zoals M2M zegt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2011 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

In Windows 7 kun je bij de energie instellingen kiezen voor actief of passief koelen. Als die op passief staat, zal de koeler gaan blazen om ervoor te zorgen dat de CPU niet te warm wordt. Dan gaat hij dus even hard blazen en vervolgens weer uit, enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
ik heb alternate gebeld en hun zeggen gemakzuttig: breng maar even naar ons toe zonder enige informatie... een beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor mobo zit er in? Asus, gigabyte of msi, kijk of je een tool kan downloaden om de fan(s) te controleren zoals easytune voor gigabyte.
Download (als je het al niet heb) ook HWmonitor om er achter te komen hoeveel fan er in zit en welke fan het is die extreem gaat, HWmonitor geeft 3 standen aan laagste, hoogste en actueel.

Misschien je is het HD6990, als ik me niet vergis dat zijn 2 gpu"s.

Als laatste optie BIOS update, je moet mobo merk weten en bij hun site kijken of er update is en volg de BIOS update manuals. Met CPU-Z kan je zien wat voor BIOS er in zit. Ik hoop dat je een double BIOS hebt , maak anders een backup van je huidige BIOS voor dat je die gaat flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
dankjewel ik zou kijken of een van die dingen de oplossing is.
Pagina: 1