Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7] Geen signaal over 5.1 subwoofert*

Pagina: 1
Acties:

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Gebruik een onboard geluidskaart (ALC888 Audio Codec) onder Windows 7. Deze is aangesloten op een 5.1 surroud set. Er komt bas uit de subwoofer bij de standaard test onder Windows. Ook heb ik de bas nooit gemist in het geluidsbeeld.

Mijn probleem is het volgende.
Ik wil een extra "subwoofer" (trilspeaker) aansluiten op een externe versterker. Hiervoor heb ik de sub output gesplitst. Het geluid via de huidige set blijft onveranderd voor het oor. Wanneer ik onder Windows 7 de geluidstest uitvoer laat deze alle speakers horen en de subwoofer. Bij deze test is ook zichtbaar (inputniveau meter op mijn versterker) en voelbaar dat de sub een goed signaal krijgt. Wanneer ik echter een film of game opstart blijft het niveau nul. Een bas is wel hoorbaar vanuit de actieve Creative set. Dit zal een eigen mix zijn.

Iemand een idee waarom er buiten de geluidstest geen output is vanuit de sub van de pc? :?

Edit:
Probleem opgelost! Nieuwe drivers rechtstreeks van de Realtek-website gehaald. Gesplitste sub uitgang leverde vervolgens het sub kanaal en de de center speaker. Subsignal als input voor de versterker gebruikt. Blijkbaar is er een verschil met de drivers welke Windows zelf binnenhaalt, ondanks dat alle functies worden weergegeven.

[ Voor 16% gewijzigd door FrankNLD op 09-10-2011 10:58 . Reden: Probleem opgelost ]