Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Outlook-gegevensbestand verwijderen in combinatie met imap

Pagina: 1
Acties:

• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-07 19:04
Beste Tweakers,

Al een tijdje heb ik een gmail account ingesteld in outlook 2010. Nu wil ik graag het outlook-gegevensbestand verwijderen. Is het mogelijk zonder tussenkomst van een exchange server?

Ook zou ik graag de gmail folder verwijderd willen hebben (zie screenshot).

http://imageshack.us/photo/my-images/832/outlook.png/

Ik hoor het graag :)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Het gegevensbestand staat toch gewoon op je hardeschijf? Of mis ik dan wat? Want de locatie van die bestanden is redelijk eenvoudig te achterhalen lijkt mij. Verwijderen kan dan niet heel veel moeilijker zijn lijkt mij. Of mis ik iets?

Via wat voor protocol werk je dan met gmail in outlook?IMAP dus... Maar wil je dan ook de mail helemaal niet meer in Outlook binnen laten komen? Wat wil je precies bereiken?

[ Voor 12% gewijzigd door Rupie op 06-10-2011 19:57 ]

Desktop | Server | Laptop

• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-07 19:04
Ik wil verder niks veranderen, ik wil alleen in outlook van die folders af.

Gmail in combinatie met outlook werkt best goed alleen ik wil van de onnodige dingen af en ik wil weten of iemand dat al gelukt is.

Zomaar verwijderen lukt niet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Je weet overigens wel dat je niet een Fullscreen afbeelding nodig hebt om die lijst weer te geven maar heel simpel met de Snipping tool alleen die mappenlijst kan selecteren?

Dan is het tenminste duidelijk zichtbaar waar je het nu over hebt.

Zodra je een niet-exchange account (zij het POP3 of IMAP) configureert wordt dat in Outlook in een lokaal opslagbestand of cachebestand opgeslagen.
Oftewel een Outlook-gegevensbestand of Persoonlijke map zoals die bovenaan (nog net herkenbaar) te zien is.
Die zul je niet willen verwijderen.
Voor de rest zul je echt even duidelijker moeten aangeven wat je nou precies wil.

En ook nog >>> Officesuites en -software wat nogal obvious de juiste plek is ;)

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 07-10-2011 00:02 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Als je een IMAP account gebruikt in Outlook heb je ook altijd een extra mappenset (pst-bestand) nodig aangezien IMAP geen ondersteuning biedt voor mappen anders dan email zoals, Contactpersonen, Agenda, Taken, etc...

Zie ook; http://www.msoutlook.info/question/502

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je kunt de .pst file inderdaad niet verwijderen. die heeft outlook nodig voor bovenstaande dingen.

En de gmail map kun je ook niet verwijderen. Dat is namelijk zo door de gmail server ingedeeld.

Wat jij wil kan alleen met pop3, met de bijkomende voor en nadelen :)

je kunt wel het outlook gegevensbestand onder de gmail account plaatsen. dan springt ie minder in het oog...

[ Voor 17% gewijzigd door defusion op 08-10-2011 21:25 ]

Pagina: 1