Anoniem: 404361

Topicstarter
T-mobile heeft bekendgemaakt tethering bij de volgende iOS versie beschikbaar te stellen en wel met een bundel van 14,95 (met 1GB internet erbij).. Nu werd er gezegd dat dit -met het in werk treden van de nieuwe telecomwet- niet verhinderd mag worden en ook mag er geen prijskaartje aan gehangen worden. Is deze beprijzing dan maar tot 1 januari 2012? of hoe moet ik dit zien?

p.s. Ik gebruik nu al tethering met mijn iPhone icm t-mobile i150 ´08 dankzij een tweak in cydia, dus ik snap ook niet hoe ze straks gaan controleren of je dat doet of niet.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 404361 op 06-10-2011 16:58]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:08

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Anoniem: 404361 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:57:
p.s. Ik gebruik nu al tethering met mijn iPhone icm t-mobile i150 ´08 dankzij een tweak in cydia, dus ik snap ook niet hoe ze straks gaan controleren of je dat doet of niet.
Ze kunnen het verkeer sniffen en dan kijken wat voor UserAgent e.d. er bijvoorbeeld wordt meegestuurd. Ze kunnen dan eenvoudig zien of je met een PC op internet zit of met een telefoon.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Anoniem: 407942
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
useragent is te faken :) (en maybe word die zelfs al door de thethering app gefaked.... maar dat weet ik niet)

Topicstarter
ThinkPadd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:00:
[...]

Ze kunnen het verkeer sniffen en dan kijken wat voor UserAgent e.d. er bijvoorbeeld wordt meegestuurd. Ze kunnen dan eenvoudig zien of je met een PC op internet zit of met een telefoon.
Maar ze zeiden toch ook dat er met de nieuwe telecomwet ook een verbod op DPI enzo wordt ingesteld. Of is sniffen iets anders als dat? Mij lijkt het raar dat providers nog 2 maanden voor de nieuwe telecomwet in werking treedt dit soort bundels gaan invoeren.. Alhoewel 2 maandjes 30 euro * 100.000 al gauw 3 miljoen oplevert..
Ik wil dus eigenlijk weten of dit wel mag icm de nieuwe telecomwet..

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-03 11:04

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Anoniem: 407942 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:02:
useragent is te faken :) (en maybe word die zelfs al door de thethering app gefaked.... maar dat weet ik niet)
Sommige mobiele browsers (op Android weliswaar) hebben zelfs extensies die je laten switchen tussen desktop en mobile modus, waarbij inderdaad een desktopagent gefaket wordt, zonder tetheren, dus een UserAgent-check lijkt me niet effectief.
Anoniem: 404361 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:04:
[...]

Maar ze zeiden toch ook dat er met de nieuwe telecomwet ook een verbod op DPI enzo wordt ingesteld. Of is sniffen iets anders als dat? Mij lijkt het raar dat providers nog 2 maanden voor de nieuwe telecomwet in werking treedt dit soort bundels gaan invoeren.. Alhoewel 2 maandjes 30 euro * 100.000 al gauw 3 miljoen oplevert..
Ik wil dus eigenlijk weten of dit wel mag icm de nieuwe telecomwet..
Dit lijkt me inderdaad een raar geval, want in principe mogen providers dat niet controleren vanaf de in werking treding van de nieuwe telecomwet.

[Voor 3% gewijzigd door Ghost Dog op 06-10-2011 17:11]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-03 16:12

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik kan het mis hebben hoor, maar was het niet zo dat de nieuwe telecomwetgeving op 1 januari 2012 enkel direct ingaat voor nieuwe abonnementen? Niet met terugwerkende kracht dus.
Wellicht dat providers hier zo nog een slaatje uit proberen te slaan, maar ik kan zo geen bron vinden.

Kia e-Soul MY2020 64kWh ExecutiveLine

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:18:
Ik kan het mis hebben hoor, maar was het niet zo dat de nieuwe telecomwetgeving op 1 januari 2012 enkel direct ingaat voor nieuwe abonnementen? Niet met terugwerkende kracht dus.
Wellicht dat providers hier zo nog een slaatje uit proberen te slaan, maar ik kan zo geen bron vinden.
hmm ok dat vind ik dan zo erg nog niet.. Aangezien DPI niet contractsgebonden is en zij me hiermee niet mogen controleren op dataverkeer, kan ik nog gewoon tetheren :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee