Toon posts:

3 netwerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb een huis met kantoor.

Hierin ligt een volledig cat7 bedraad netwerk en daarnaast wifi(via dat ding van apple).

Aan mijn modem hangt een 24 poorts switch waar 5 servers aan hangen en 14 computers.

Ik wil eigenlijk 3 netwerken opzetten:

1.Draadloos guest netwerk met wachtwoord, deze groep kan alleen internetten en een map op de server zien.
2.Een netwerk waar alle thuis computers verbinding mee maken, toegang tot 2 servers en natuurlijk internet.
3.Een beveiligd zakelijk netwerk Waar je handmatig met een wachtwoord verbinding mee moet maken(ipv automatisch verbinding) toegang tot internet+3 zakelijke servers.

Daarnaast moet ik met mijn pc en laptop toegang hebben tot netwerk 2 en optioneel als ik ervoor kies netwerk 3.

Ik heb al veel gegoogeld hierop maar kan niks vinden.

Wie kan mij helpen?

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-02 10:19

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Waar je naar zoekt zijn VLAN's

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees op wikibooks dit:

Een VLAN is een groep van aansluitpunten die bij elkaar horen

Dat zou betekenen dat ik het aansluitpunt in de kamer bijvoorbeeld koppel aan het thuis netwerk Maar kan ik dan alsnog via dat zelfde aansluitpunt toegang krijgen tot me zakelijk netwerk met een wachtwoord? of moet ik me dan verplaatsen naar een aansluitpunt wat gekoppeld is aan me zakelijk netwerk?

Wat ik eigenlijk wil is dat je op alle vaste aansluitingen toegang hebt tot mijn thuisnetwerk, en via een wachtwoord tot me zakelijk netwerk.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:40:
[...]

Ik lees op wikibooks dit:

Een VLAN is een groep van aansluitpunten die bij elkaar horen
Ik ken wikibooks niet, maar hier vind je uitgebreidere informatie: Wikipedia: Virtual LAN

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je zult een vpn tunnel moeten opzetten als je tussen 2 netwerken wil werken, of fysiek op het andere netwerk aanmelden.
Je kunt idd een paar VLAN's aanmaken die je scheidt, alleen weet ik niet precies hoe dit in zijn werk gaat... Welk type switch heb je??

Verwijderd

WiFi netwerk gescheiden van 'andere' netwerken wordt doorgaans geregeld dmv een Captive Portal.
Verder het scheiden van verschillende netwerken doe je door veschillende subnetten te gebruiken. Deze zijn dan onderling te benaderen door een router tussen deze subnetten te plaatsen. Door met permissies te regelen welk subnet beschikbaar is voor welke user of groep kan je mensen wel of geen toegang geven tot een subnet.

Als router met Captive Portal functie kan ik je Zentyal server aanbevelen. Dit is een volwaardige small business server die dit allemaal voor je kan regelen.

Wil je meer weten over Zentyal kijk dan eens HIER
Pagina: 1