SSD & HDD maar SSD is volgelopen met data

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb85
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:37
Hier een vraagje van een beginnend Mac gebruiker ...

Ik heb een iMac met een 256GB SSD en daarnaast een HDD van 1TB. Mijn bedoeling was om op de SSD uitsluitend software te hebben, en alle data op de HDD te zetten.

Nadat ik wat gewerkt heb met foto, muziek, film ... begin ik meldingen te krijgen dat mijn opstartschijf vol aan het geraken is. Ik merk inderdaad dat er amper 10% van mijn SSD nog vrij is. Blijkbaar heeft elk programma (iTunes, iMovie, iPhoto) telkens de SSD gebruikt om de bibliotheken en andere data weg te schrijven |:(

Hoe kan ik nu al het onnodige weer verwijderen van mijn SSD? Ik heb direct na de aankoop mijn time machine ingeschakeld, misschien kan dat helpen? Hoe kan ik mijn SSD weer in de 'propere toestand' krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Je kunt bij alle drie de programma's aangeven dat je je data op een andere locatie wilt hebben, zonder direct aan je systeembestanden te zitten. Bij iTunes kun je in de voorkeuren aangeven waar je je iTunes bibliotheek wilt hebben, en je kunt hem ook daar naartoe verplaatsen. Bij iPhoto kun je met het gratis iPhoto Library Manager je iPhoto bibliotheek dupliceren naar een andere locatie en iPhoto zal hem dan ook daarvandaan openen. Ook kun je met de hand je iPhoto library verplaatsen en dan iPhoto opstarten met command en alt ingedrukt, en dan de nieuwe locatie kiezen.
Bij iMovie kun je aangeven op welke schijf je je films importeert en je kunt ook aangeven op welke schijf je je projecten aanmaakt. Je moet er wel even op letten, maar dan werkt het vervolgens netjes vanaf je andere schijf. Bestaande projecten kun je verplaatsen naar een andere schijf vanuit iMovie.

[ Voor 4% gewijzigd door Digistorm op 06-10-2011 16:11 ]

Hier stond achterhaalde informatie…