Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer een half jaar gebruik ik nu een htc Legend en ook Google Calendar.

De twee laatste maanden al twee volledige resets moeten doen om de calendar weer werkend te krijgen. (Knopjes correct aangevinkt, sync correct ingesteld etc.) Niks geen sync meer.
Na fabrieksreset werkt alles weer, maar nu weer synct hij niet meer met de kalender. (Wel met mail, twitter etc.)

(En, off-topic, nu dimt hij ook al niet meer sinds vandaag in de browser op mijn pc's.)

Ik weet niet of ik dit nog wel wil vertrouwen.
Uren kost me dat elke keer, en veel gedoe...
Het is prachtig, I like(d) Android, maar het werkt niet.
Toch maar naar iPhone, denk ik dan?

Of weet er iemand meer dan 'Doe nu maar een fabrieksreset!" of "Ben je wel zeker dat je alles aangevinkt hebt?", zoals je her en der leest...

Ten einde raad...

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Dat heeft me vriendin ook, maar heb ik nog geen oplossing voor kunnen vinden (andere telefoon). Heb al verschillende dingen online aan een uitgevinkt, maar dat lijkt ook niet te werken. Het synced wel één kant op (naar haar toe), maar als zij iets invoerd wordt het niet goed gesynced (kan ook niet want haar online agenda staat er niet in). Maar ze gebruikt haar google account volledig op haar telefoon (anders kon ze een kant niet op syncen).

Self reflection is the school of wisdom

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:35
wat wellicht net zo goed werkt als reset, maar een stuk minder impact heeft is het volgende:
Ga via instellingen naar app beheer, selecteer hier "alle" (dus niet alleen "gedownloade") selecteer de kalender app en klik op de knop wis gegevens. (kan zijn dat het bij een HTC rom net iets anders is, zit nu zelf op een custom MIUI rom)

Hierna moet je wellicht het een en ander opnieuw instellen, maar misschien werkt het :) Anders kan je ook nog proberen bij accounts je google account te verwijderen en opnieuw te koppelen

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 06-10-2011 16:28 ]

Strava

Verwijderd

Topicstarter
Prulleman schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:27:
wat wellicht net zo goed werkt als reset, maar een stuk minder impact heeft is het volgende:
Ga via instellingen naar app beheer, selecteer hier "alle" (dus niet alleen "gedownloade") selecteer de kalender app en klik op de knop wis gegevens. (kan zijn dat het bij een HTC rom net iets anders is, zit nu zelf op een custom MIUI rom)

Hierna moet je wellicht het een en ander opnieuw instellen, maar misschien werkt het :) Anders kan je ook nog proberen bij accounts je google account te verwijderen en opnieuw te koppelen
Dat had ik dus elke keer ook al gedaan.
Werkt niet. Hij wist de kalender wel, maar synct daarna niet, in geen richting.

Account verwijderen kan niet.
Dan zegt hij "Sommige programma's zijn gekoppeld. Doe een full reset."

Het probleem komt nog voor, je komt het af en toe tegen bij een Google search, maar er blijkt (nog) geen oplossing.
Het lijkt niet toestelgerelateerd. Het moet een Androidkwestie zijn, het is ook zo op Androids versie van de kalender (én op htc's).
Het is weerkerend, zo blijkt, maar ik merk geen patroon wanneer het na een dag of tien steeds weer herbegint.

Het gebeurt niet op de pc, laptop of tablet. Alles is in orde daar, in alle richtingen...

Vreselijk is het, ik ga mijn Legend er zelfs voor verkopen als ik niet gauw een oplossing vind.
En niet te geloven dat Google er zelf niet wijs uit wordt...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2011 00:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
En nu... is het opeens definitief opgelost... :?

Niet door de cache te legen, maar wel door programma's te verwijderen.
Blijkbaar weigert die sync volledig dienst eens je schijfruimte < 10 % komt.
Echter geen enkele boodschap of waarschuwing in die zin! (Iets voor de volgende update?)
Toevallig kwam ik erachter.
Bij mij lijkt het alvast dat te zijn.

Hopelijk zijn anderen er iets mee, want uren heb ik er al mee verspeeld...

:)

• fifarunnerr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-11 19:18
Klopt inderdaad, vaak is het zodra dat die melding komt dat hij bijna vol zit dat dan de hele synchronisatie met Google faalt. Dat kan je controleren door te kijken of je bij Talk bent ingelogd.
Ik vind het zelf ook een beetje vreemd, weet niet waarom ze dat hebben ingebouwd, maar het zorgt er wel voor dat je zorgt dat je er boven blijft zitten.
Pagina: 1