Nieuwe videokaart + voeding = zwart beeld

Pagina: 1
Acties:

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:49
Hallo allen,

Ik heb onlangs een nieuwe videokaart (XFX HD 6870) en voeding (Corsair 600W) gekocht, maar sinds ik de spullen heb geinstalleerd blijft het beeldscherm continu zwart.

Mijn overige specs zijn als volgt:

Asrock 870 Extreme3
AMD Phenom II X6 Black Edition
4 GB RAM (2 x 2 GB)

Ik heb inmiddels het volgende al gecontroleerd:

- Aansluiten 8-pin ATX stekker op moederbord.
- Aansluiten 20-pin stekker op moederbord.
- Aansluiten tweemaal 6-pin stekker op videokaart.
- Aansluiten harde schijf en DVD-speler.
- Oude videokaart weer aansluiten (werkt ook niet meer).
- CMOS gereset.

Ik kreeg ook overigens ook geen opstartgeluid.

Hebben jullie misschien andere suggesties?

Alvast dank!

Joeri

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:50
Probeer eens je oude voeding weer aan te sluiten? Als het dan werkt, is het bijna zeker dat het aan de nieuwe voeding ligt, aangezien je oude videokaart nu ook niet meer werkt.
En brandt het lampje van je moederbord wel?

[ Voor 11% gewijzigd door Gerjannn op 06-10-2011 14:51 ]

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Heb je dit topic al gevolgd? Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• Joeridev
Ja, ik heb een aantal van dit soort topics (op verschillende fora) al bekeken. Ik zag bijvoorbeeld iets over het moederbord dat de case niet mag aanraken. Aangezien ik het moederbord nog wat extra goed heb vastgemaakt, zal ik dit bij thuiskomst even nakijken.

Alle lampjes branden en de fans draaien, dus ik heb niet het idee dat het daar aan ligt. Maar het is wel het proberen waard.

Kan het misschien zijn dat ik wat ben vergeten aan te sluiten? Er zijn normaal gesproken toch maar twee power connectors op het moederbord?

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Misschien heb je niet alle connectors op je videokaart aangesloten? Je moet een extra powerkabel naar je videokaart hebben. Dat wel gedaan? Anyway, eerst even de FAQ doorlopen.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 21:52
theHoff schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:55:
Misschien heb je niet alle connectors op je videokaart aangesloten? Je moet een extra powerkabel naar je videokaart hebben. Dat wel gedaan? Anyway, eerst even de FAQ doorlopen.
staat in zn startpost van wel.

Ik kan zo 3 dingen bedenken
1) Voeding brak. Heb je een andere voeding om te testen? of een andere PC om deze in te testen?
2) Videokaart niet goed in het slot gedrukt. Ik kreeg dat regelmatig als ik een kaart had verwisseld terwijl de PC nog rechtop stond. Maar dan kun je blijkbaar niet genoeg kracht zetten om de kaart goed in het slot te krijgen (zonder dat je pc van tafel dondert). PC even op zn kant leggen zodat je naar beneden kan drukken dus. Niet overdrijven natuurlijk, je moederbord hoeft ook niet kapot.
3) Je was statisch geladen toen je aan je PC bezig was, en hebt iets kapot gemaakt.

TheS4ndm4n#1919

• Joeridev
Bedankt voor de suggesties!

De FAQ heb ik zoals gezegd al doorlopen. Ik moet een paar dingen nog even uitproberen/nakijken:
- Maakt het moederbord contact met de case?
- USB's unpluggen.
- Ik heb de videokaart wel drie keer opnieuw erin gedrukt, maar ik zal het voor de zekerheid nog even controleren.
- Andere voeding gebruiken.

Mocht dit niet helpen geef ik wel weer een gil.

• Joeridev
Gertjannn, RocketKoen; het bleek inderdaad toch aan de voeding te liggen, mijn dank voor jullie inzicht. Met mijn oude voeding werkt alles prima.

Ik zal de nieuwe dus retour moeten zenden naar Informatique.
Pagina: 1