Ervaringen blauwe leds in 8210

Pagina: 1
Acties:

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:14
Ik zoek mensen die ervaringen kunnen delen met het veranderen van groene naar blauwe leds in hun 8210. Op internet staan genoeg plaatjes en tekeningen van het aanpassen van een 3210 of 61xx maar helemaal niks over de 8210. Ik heb de ledjes al besteld maar wil er nog niet aan beginnen totdat ik mensen gesproken heb die GOEIE ervaringen hebben ermee...

Don't beat the odds, add 1

Verwijderd

verkeerde forum baassie :)
dit is voor internet&telefonie

en nu on-topic: ik heb zelf een 8210 en zit er ook over te denken om blauwe ledjes erin te zetten. Helaas vervalt de garantie dan wel. Ik denk dat ik het daarom niet doe.

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:14
Ondanks dat dit het verkeerde forum is..

Ik heb een duitse ite gevonden die je licht gedetailleerd kunnen uitleggen...

http://www.blue-backlight.de/

zoek daar maar eens tussen. Ik kan je wel zeggen dat een collega het geprobeert heeft en dus nu zijn tellie kan terug brengen want de contactpuntjes op de printplaat lieten spontaan los.....

Balen...

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik heb het voor 100 piek laten doen tijdens een computerbeurs.

Ben er wel tevreden mee. De accu gaat niet sneller op (zoals ik had verwacht), maar de ledjes willen niet meer branden als accu bijna op is :(

Ziet er wel veel toffer uit dan m'n vriendin's 8210

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Bij www.nokia-stuff.nl kan je het laten doen met garantie voor 50-55 pieken. Krijg je geloof ik een nieuwe, mocht hij gesloopt worden ofzo..

(moet het zelf nog laten doen eigenlijk..)

Verwijderd

Ik heb zelf ledjes in een 8210 gezet, en het best een fucking gepiel bij dat display, omdat die ledjes 'staand' of op zn kant gesoldeerd moeten worden. Maar afgezien daarvan is het net zo makkelijk als een 3210 ofsow. Een 3310 is helemaal klote. Maar ja. Je kunt het erop wagen... Ik ben zelf begonnen met een 3210 en daarvoor had ik zelf ook amper soldeerervaring en ik kwam er toen vanaf met 2 gemolde spoortjes en een kapot ledje. Have fun! :P

Verwijderd

kans is heel groot dat je je ledje molt, EN het is priegel werk zoals hiervoor ook is gemeld. de ledjes zijn nl heeeeeeeeeeel klein

trouwens, je moet wel 'bright blue' nemen dan he, dat valt lekker op, vooral in de bios.

Verwijderd

Heb het zelf met succes gedaan.
Grootste probleem is het loshalen van de oude leds, aangezien die naast gesoldeerd ook nog vastgelijmd zijn.

Kans op lostrekken contacten is dus inderdaad erg groot.

Heb zelf min of meer geluk gehad ;)
Tip voor doe-het-zelvers: bouw 1 of 2 leds per dag om :9 kan je geduld ook niet opraken :7

Verwijderd

Oe mooi!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.blue-backlight.de/gal_3210_TGbl-sm.gif
Pagina: 1