Switch voor fritzbox 7340 van xs4all

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramchieftec
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-03 23:48
Hallo allen,

Ik heb een probleem,

Sinds maart heb ik zo'n fritzbox ellende in huis te staan. Ziet er leuk uit maar qua betrouwbaarheid gewoon belachelijk slecht. Voorbeeld 2 weken goed internet en ineens geen internet meer via lan...
Afgelopen 3 weken zo'n 6x met xs4all gebeld omdat ik weer eens geen verbinding via de lan. (waar iedereen mee verbonden is en ook thuiswerkplekken van afhankelijk zijn.
Na een aantal keer met xs4all gebeld te hebben zou er een monteur komen...

Vanochtend kwam de monteur. Werkelijk ik vond het internet belabberd want gister deden 3 computers het weer. (ik weet dat de fritzbox geen ip adressen kan uitdelen raakt die van in de war) . Werkelijk toen hij weg ging deed er helemaal geen pc meer op de lan. Hij zei dat ik wel even nieuwe switches moest kopen en ff 1 plugje van een netwerk kabel moest vervangen dat ik dan mooi stabiel internet zou hebben.

Dus nadat hij weg was ik eerst nieuwe firmware op de fritzbox gedaan en overnieuw alles ingesteld...
Heeft helaas niet geholpen...

We hebben thuis nog een oude alcatel speedtouch te liggen. Ben aan het denken of ik die kan configureren en dan de fritzbox (vanwege de telefoon) daaraan te koppelen. Dat de speedtouch de dsl kabel er in krijgt.

Heeft iemand anders nog goede suggesties voor het probleem? Stel dat het wel een switch vervanging moet worden welke is dan goed voor ong. 35 euro?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:43

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Als er zoveel van je modem afhangt met thuiswerkplekken etc, waarom haal je dan niet even een fatsoenlijk kleinzakelijk modempje zoals een Draytek 2700 serie oid?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Neem een fatsoenlijke Draytek 2820(n), heb werkelijk nog nooit problemen gehad met deze apparaten. Het kost wel een klein beetje meer (199€), maar dan heb je ook wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Hij zei dat ik wel even nieuwe switches moest kopen en ff 1 plugje van een netwerk kabel moest vervangen dat ik dan mooi stabiel internet zou hebben.

Dus nadat hij weg was ik eerst nieuwe firmware op de fritzbox gedaan en overnieuw alles ingesteld...
Heeft helaas niet geholpen...
Kan je uitleggen waarom als je als advies krijgt om een plugje te vervangen (waarom?) en een andere switch neer te zetten (waarom?) je een firmware update gaat doen?

Verder vind ik het heel bijzonder dat jij DHCP problemen hebt. De Fritzbox staat bij mij bekend als een onwijs stabiel modem en ik lees niet vaak problemen over dit modem.

Treden de problemen ook op als je (met een laptop?) direct met de Fritzbox verbonden bent?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramchieftec
Hallo Allen,

Ik heb 2 identieke Linksys gigabit switches gekocht...Netwerk kabelplugjes overnieuw er op gedaan. Het probleem was maar liefst 2 dagen over.
Toen vaste IP adressen uitgedeeld, en weer het probleem voor 2 dagen verholpen...(je blijft bezig). En nu is het zo dat de key- poorten constant dicht zitten. Nogal irritant want de pc geeft dan wel aan dat je verbinding hebt maar je kunt gewoonweg niet internetten. Het gebeurt ook als we gewoon zitten te internetten en ineens niks....5 uren wachten en ....whoalla dr is weer wat. Niet de bedoeling voor een thuiswerk plek.
We hebben gewoon normale virusscanners en de firewalls staan uit...dus een te zware beveiliging is niet het probleem.

Maar als het probleem niet op te lossen is met de Fritz dan moet dr gewoon een andere modem komen die WEL goed en stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Je geeft geen enkele concrete info die zou kunnen helpen met het troubleshooten.

Wat is je dhcp lease ? (Gokje, 2 dagen ?)
Komen ook keurig alle settings mee naar je clients ? (o.a. dns servers)
Wat zegt de logging van je Fritzbox ?
Wat zegt de logging van je clients ?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramchieftec
De DHCP lease is nergens te vinden in de modem..Dus als die op 2 dagen zou staan zou ik het graag willen veranderen.

De DNS servers komen aldoor keurig mee. Geen probleem, als ik check in cmd>ipconfig dan staat dat er ook goed.

De logging van de Fritzbox zegt ook dat alles goed is, en geeft geen foutmeldingen aan over de key- poorten.

De logging van mijn client geven constant fouten aan in de key poorten.

Maar zoals ik al zei het internet kan ineens wegvallen, of is al voordat je de computers hebt opgestart al weggevallen (gebeurd dan ook altijd op alle computers tegelijk) en na een x.. aantal uren alleen wachten kan iedereen weer werken/surfen/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je toevallig een 3COM switch achter de Fritz box zitten? Ik had dus een 3COM, en na 30 minuten geen internet meer. Zelfs op de config pagina van de modem komen was niet mogelijk. Als ik dan de laptop in de modem rechtstreeks prikte, perfect internet. Dus 3COM gaar?

Dacht het niet, want dat ding heeft 6 jaar gedraaid met een Zyxel modem en deed het nog steeds als ik de Zyxel terug zette. Fritz box gewisseld, geen effect.

Het blijkt dat de Fritz iets tegen 3COM heeft (ook NIC's van 3COM vindt hij niet leuk). Nu een HP Procurve switch tussen Fritz en 3COM gezet, en probleem opgelost.

Haik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Valt je LAN (en specifiek de link naar de Fritz) helemaal weg, of valt alleen internet (DSL link) uit?

Als alleen de DSL uitvalt, kan het ook zijn dat je telefoonlijn brak is en dat een monteur daar een en ander aan moet verbeteren.

Als de LAN wegvalt kan de Fritz blijkbaar niet goed met je switches overweg, dit kan een firmware probleem zijn van de Fritz...

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Of een auto-negotiation issue tussen de switch en Fritz.

TS : Bekijk of het alleen in combinatie met de switch is. Test, als je het probleem opmerkt, of je je Fritz nog kunt pingen, nadat je een ipconfig /all gedaan hebt om te kijken of je nog een ip hebt.

Wat bedoel je eigenlijk met key poorten ?

En wat geeft je client logging dan aan ?

Het voelt een beetje alsof we erg veel moeite moeten doen om jou te "mogen" helpen.
Dat kan nooit de bedoeling zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door aZuL2001 op 14-10-2011 16:46 ]

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramchieftec
Hallo,

Beetje late reactie, maar inmiddels een nieuwe modem gekregen van xs4all (ja weer de 7340) nu het volgende geintje, als dat nou opgelost is ben ik helemaal tevreden....
Bijvoorbeeld internetradio doet het wel, maar browsen kan niet. Zelfde geldt voor downloads. Ik heb dan de downloads maar op 1\8 van wat ik max kan downloaden. Soms is het dan 5 minuten wachten voordat ik weer kan browsen en kan zo eventjes 5 minuten wegvallen. Is dit goed te verhelpen? Ik heb lichtelijk het idee dat het aan een poort ofzo in de modem zit. Maar via de interface kan ik daar niet bij komen. Heeft iemand dezelfde ervaring als ik?
Pagina: 1