lag /rubberbanding tijdens het spelen van online games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mumoto
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-10-2020
Hello forum,

Sinds vorig weekend heb ik last van extreme lag (rubber-banding), als ik bijvoorbeeld tijdens het bespelen van een shooter 4 stappen neem zie ik mezelf 3 stappen terugnemen.

In het begin dacht ik dat het aan de servers van Battlefield 3 beta lag maar vervolgens had ik er ook last van in Counterstrike Source en Team Fortress 2.

Heb een nieuwe harde schijf met nieuwe windows installatie sinds anderhalve dag en alles is up-to-date, aan mijn computer kan het niet liggen want na het ondervragen van mijn broertje bleek dat zelfs op de Xbox 360 sinds kort te gebeuren.

Heeft iemand last van ditzelfde probleem of gehad en wat zijn je bevindingen?
Ik vind dit zeer vervelend en het enige wat ik kan doen is rechtstreeks mijn computer aansluiten op de modem en zien of ik het dan heb maar stel dat is het niet, wat moet ik dan doen?

Ik heb een Dlink DIR-655 router en heb een 120mbps connectie van UPC en heb voorheen hier geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Je zou even kunnen kijken wat pingtest.net geeft. Misschien heb je last van packet drop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mumoto
Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/48128242.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:04
46ms is nogal een hoge ping o_O
Is er niemand bij jullie aan het uploaden? of misschien is je router over de zijk of een probleem bij upc?

[ Voor 63% gewijzigd door hellfighter87 op 06-10-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mumoto
hellfighter87 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:58:
46ms is nogal een hoge ping o_O
Is er niemand bij jullie aan het uploaden? of misschien is je router over de zijk of een probleem bij upc?
Geloof het niet nee, zal ff kijken bij de andere computers maar sowieso tijdens een spel spelen heb ik bijvoorbeeld ping van 5-50 en dan heb ik last van vertraging =/

terwijl ik bijvoorbeeld bij Team Fortress 2 NOG NOOIT lag heb gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• massareal
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:48
heb je tracert al geprobeerd en gekeken waar de bottleneck zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:34
Je idee om eens rechtstreeks aan te sluiten op het modem is wel een goed idee anders. Maar ik weet niet hoe haalbaar dat is qua afstand e.d. Ik zou in ieder geval (met een laptop bijvoorbeeld) eens de pingtest herhalen rechtstreeks op het modem aangesloten. Als je de router eens opnieuw opstart heb je het probleem dan nog, of is het dan een tijdje weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:25

ManiacsHouse

Scheisse!

Masterlans schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:03:
Je idee om eens rechtstreeks aan te sluiten op het modem is wel een goed idee anders. Maar ik weet niet hoe haalbaar dat is qua afstand e.d. Ik zou in ieder geval (met een laptop bijvoorbeeld) eens de pingtest herhalen rechtstreeks op het modem aangesloten. Als je de router eens opnieuw opstart heb je het probleem dan nog, of is het dan een tijdje weg?
Hey ik kwam dit topic ook ergens anders tegen ;)

Maar zoals hierboven gezegd is. Druk 1 pc eens direct op het modem zonder router er tussen. Heb je dan nog steeds hoge ping etc. dan kun je in ieder geval je eigen netwerk uitsluiten en een gaan klagen bij UPC (die het dan eerst op je bekabeling gaan gooien en dat soort standaard onzin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mumoto
Ik ga zometeen een laptop rechtstreeks aansluiten om inderdaad te zien of het een netwerk of probleem is van UPC, de Xbox 360 is met kabel aangesloten op de router maar daar is ook vertraging in waar te nemen.

Tracert heb ik nog niet geprobeerd.

Bij mijn router zie ik bij Wireless Statistics staan

Sent :169880

TX Packets Dropped :1305

Received :205897

RX Packets Dropped :6282

Errors :166

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat is wel een vrij hoge ping, maar vooral die enorme jitter is storend bij online gaming. Een ping van 45 wen je zo aan, maar als je constant uitschieters hebt naar 100, speelt dat zeker niet lekker. Zit dus wel iets fout lijkt mij.

Ter vergelijk, ik heb een 60 mbit verbinding van UPC en mijn ping is 21 met een jitter van 4.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 20:15
Een packetloss in de RX packets van 3% is behoorlijk hoog.
Elke keer je een TCP packetje kwijt raakt, dan verdrievoudigd je ping tijdelijk.

Lijkt erop dat je ergens een stoorbron hebt.
Download een spectrum analiser ofzo, Misschien heeft de buurman toevallig een wireless router neergezet die op precies hetzelfde kanaal staat.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mumoto
Net rechtstreeks een laptop aan de modem gezet en ping-test gaf goed resultaat (kwaliteit A) met jitter van 6ms en ping van rond de 20.

Tijdens gamen niet echt lag kunnen zien. Dus het ligt aan mijn router, maar wat precies weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

mumoto schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:41:
Net rechtstreeks een laptop aan de modem gezet en ping-test gaf goed resultaat (kwaliteit A) met jitter van 6ms en ping van rond de 20.

Tijdens gamen niet echt lag kunnen zien. Dus het ligt aan mijn router, maar wat precies weet ik nog niet.
Heb je de router wel eens gewoon een reboot gegeven? Je zou ook de settings kunnen backuppen en een complete factory reset kunnen doen. Kan je tevens zien of het aan je settings ligt of niet

[ Voor 14% gewijzigd door Notna op 06-10-2011 15:42 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mumoto
Notna schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:42:
[...]

Heb je de router wel eens gewoon een reboot gegeven? Je zou ook de settings kunnen backuppen en een complete factory reset kunnen doen. Kan je tevens zien of het aan je settings ligt of niet
Heb net factory reset gedaan en hopen dat het probleem opgelost is :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mumoto
Internet lijkt sneller te reageren op alles maar in-game is het nog steeds hetzelfde liedje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003

ManiacsHouse

Scheisse!

mumoto schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:59:
Internet lijkt sneller te reageren op alles maar in-game is het nog steeds hetzelfde liedje
Mmm en hoe is de utp-kabel van modem naar router? Die wel in orde?
Andere optie is om een andere router te lenen van iemand en het daar eens mee te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mumoto
ManiacsHouse schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:04:
[...]

Mmm en hoe is de utp-kabel van modem naar router? Die wel in orde?
Andere optie is om een andere router te lenen van iemand en het daar eens mee te testen.
Diezelfde kabel heb ik net in mijn laptop gestopt en toen deed alles het prima. Dus aan de kabel, modem en internet provider ligt het niet.

Videokaart is het ook niet want offline loopt alles vloeiend. Als ik overigens mijn ping controleer tijdens zo'n rubber-banding effect blijft het rond hetzelfde geen plotselinge spikes.
Pagina: 1