Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
wat zou volgens jou de normale manier moeten zijn?
1. De Exchange 2003 box verwijderen uit de Public Folders
2. Het verwijderen van de Exchange 2003 connectors
3. De "recipient update service" verwijzen naar de 2010 box
4. Het ontkoppelen van de 2003 store en verwijderen
5. En als laatste het Exchange 2003 verwijderen via het configuratie scherm om zo AD op te schonen.
Vrij veel eigenlijk.
2. Het verwijderen van de Exchange 2003 connectors
3. De "recipient update service" verwijzen naar de 2010 box
4. Het ontkoppelen van de 2003 store en verwijderen
5. En als laatste het Exchange 2003 verwijderen via het configuratie scherm om zo AD op te schonen.
Vrij veel eigenlijk.
krijg je uberhaubt errors in eventlog of bij het openen van je MMC ?
Je kunt het ook manueel verwijderen uit het AD, maar dat is nogal vervelend om te doen: How to remove Exchange Server 2003 from your computer
Je kunt het ook manueel verwijderen uit het AD, maar dat is nogal vervelend om te doen: How to remove Exchange Server 2003 from your computer
Geen meldingen in de Event logn0fragger schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:26:
krijg je uberhaubt errors in eventlog of bij het openen van je MMC ?
Het probleem met het MS artikel is niet zozeer het lokaal verwijderen (server wordt verwijderd) maar het verwijderen van AD verwijzingen. Ik ben bang dat als ik het artikel volg ik straks met een niet (goed) werkende Exchange 2010 installatie zit.
En daarmee heb je waarschijnlijk de problemen veroorzaakt.Mentox schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:06:
...de 2003 server heeft twee weken uit gestaan om er zeker van te zijn dat alles werkt...
Anyway, je hebt volges mijn die 2003 server helemaal niet meer nodig. Gewoon in de Exchange 2010 console alle referenties naar de 2003 server verwijderen.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Waarschijnlijk heb je gelijkBrahiewahiewa schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:20:
[...]
En daarmee heb je waarschijnlijk de problemen veroorzaakt.
Anyway, je hebt volges mijn die 2003 server helemaal niet meer nodig. Gewoon in de Exchange 2010 console alle referenties naar de 2003 server verwijderen.
Dit is niet de eerste keer dat ik een migratie heb gedaan maar meestal verwijderde ik de Exchange Server 2003 binnen een week.
Pagina: 1