• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11-2025

jd1987

cliquefotografie.nl

Topicstarter
Een half jaartje geleden heb ik een nieuwe tv gekocht, omdat mijn toen huidige tv verouderd en kapot was(scherm gescheurd). Ik heb toen een Sony 32" EX711 gekocht, waar ik erg tevreden mee was. In mijn toenmalige woning had ik een lange, smalle woonkamer met een laag plafond. De kijk afstand was max 2m en de 32" keek lekker weg. Nu ben ik redelijk onverwacht verhuist en heb nu een veel grote woonkamer(35m2) en een heel hoog plafond(3m). Op de grote lege muur en de grotere afstand maakt de 32" in deze situatie opeens heel klein en kijkt niet meer prettig. Daarom wil ik helaas nu alweer overstappen op een ander. Ik wil sowieso een Panasonic plasma en ik wilde eigenlijk voor de 42" UT30 gaan die ik voor een mooie prijs kan scoren dit weekend(€595,-). Nu zie ik dat plattetv.nl(met een locale winkel hier) ook nog een 42" G20 heeft(wel zilver) voor €555,-... Dit brengt mij toch aan het twijfelen. Ik heb het idee dat de G20 de betere TV is, krijg meer tv voor mijn geld, maar het is wel een ouder model en op de product foto's is de zilveren variant niet de mooiste...(al valt het op foto's in echte woonkamers mee). De UT30 is echter een nieuwer model, heeft 3D(al weet ik niet of ik dat echt veel ga gebruikten, brillen zijn duur) en heeft het snellere fosfor paneel. Nu heb ik mij de afgelopen dagen flink ingelezen, maar wil graag toch de menig horen van wat andere mensen.

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:07

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als ik het zo snel zie is de UT30 gewoon een 3D variant van de U30 en daarmee geen NeoPDP paneel. De U30 spiegelt erg veel en heeft een minder contrast dan de G20.
Dan zou ik persoonlijk liever de G(T)20 hebben. Die is er eventueel ook in het zwart natuurlijk maar het zilveriggrijze is in het echt redelijk rustig om te zien.

[ Voor 11% gewijzigd door mr.paaJ op 06-10-2011 22:22 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Topicstarter
UT30 heeft wel een beter paneel dan de U30, vanwege de 3D functie(sneller fosfor). Weerspiegeling is ook minder. Maar geen NeoPDP paneel nee. Stomme is dat de zilveren G20 €200/250 goedkoper is vanwege de kleur... De lokale plattetv.nl heeft niet meer op voorraad(terwijl de website zegt van wel...), jammer want ze boden een prima inruil bedrag voor mijn Sony. Zou hem wel bij plattetvdiscounter.nl kunnen bestellen voor €550,- Ik zou graag beide tv's even in het echt willen zien, maar de UT30 is hier nergens op voorraad en de zilveren G20 ook niet :(

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:07

mr.paaJ

generatie cmd+z

MM Utrecht heeft nog een aantal zwarte G20's staan, à €597. Ik denk dat er nog nieuwe zijn maar niet helemaal zeker: je kunt even bellen voor de zekerheid.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Topicstarter
Thnx voor de tip, zo maar eens op de fiest naar de MM Arnhem, zit om de hoek. Even vragen wat die nog hebben en of ze eventueel een G20 van Utrecht naar Arnhem kunnen shippen :)