Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SoulRyder
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-11 14:59
Hallo,

Een klant heeft me gevraagd om bluetooth visitekaartjes wat daar de mogelijkheid in is.
Zelf heb ik er nog nooit van gehoord en wat op internet gezocht maar ik kan geen goede informatie vinden.
Weet iemand hier daar wat vanaf. Gaat niet alleen om android, maar wist niet waar ik het anders moest posten.

mvg

Alexander

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-11 15:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Volgens mij is dat makkelijker dan je denkt.

Moet je denken aan een Contact persoon in de telefoon; volledige alle velden invullen (dus adres en dat soort zaken, + eventuele website...)

Maar of dat met alle telefoons gaat werken is een tweede...

Hier staat wat

• SoulRyder
Bedankt! Met mijn mobiel kan dat inderdaad, of hun dat ook zo bedoelen is wel de vraag. Ze willen namelijk alles "speciaal". Als er nog iemand andere ideeen heeft hoor ik het ook graag :)

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-11 15:05

Flappiewappie

Hier nog meer

SoulRyder schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:30:
Bedankt! Met mijn mobiel kan dat inderdaad, of hun dat ook zo bedoelen is wel de vraag. Ze willen namelijk alles "speciaal". Als er nog iemand andere ideeen heeft hoor ik het ook graag :)
Dan zou je nog kunnen denken aan gewoon een "plaatje" van een visite kaartje welke je dan kan versturen naar andere toestellen via bluetooth.

Bij het versturen van contact gegevens zit je uiteraard aan die velden gebonden.

Hier staat wat

Verwijderd

Wat ik ook vaker heb meegemaakt, is dat bedrijfsauto's worden uitgerust met bluetooth apparatuur. Zodra je erbij in de buurt bent kan je er mee verbinden, en dan ontvang je automatisch informatie over het betreffende bedrijf.

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Waarom vraag je je klant niet precies wat ze willen. Nu is het hier gissen wat zij bedoelen met "bluetooth visitekaartjes". Jij zult vast ook niet exact hun woorden gebruiken: jij snapt al niet wat zij bedoelen en wij snappen misschien niet helemaal wat jij bedoelt.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, je moet concreet hebben wat ze willen. En dan niet welke techniek ze willen maar welk resultaat ze willen hebben. Iedereen kan bluetooth roepen maar wat willen ze er mee bereiken? En is bluetooth daar wel de juiste techniek voor?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• SoulRyder
@Alexbrz Das op zich wel een leuke techniek maar lijkt me wel ingewikkeld

@Arie We hebben hen dat al gevraagd maar toen kregen we een mail terug met weer dezelfde zin alsof wij het verkeerd begrepen hadden.
“Visitekaartjes zijn nog steeds handig maar wil ook met mijn tijd mee gaan en bijvoorbeeld het visitekaartje via bluetooth verzenden! Is dit iets waar jullie in mee kunnen denken met ons?”

Verwijderd

heeft TS al gezocht naar "Bluetooth business card" ?

dan kom ik oa dit videootje tegen;

EDIT: op "proximity marketing" zoeken levert oa dit op http://www.bluemagnet.com/

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2011 11:44 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als het een verkoper is die een electronisch visitekaartje aan klanten wil sturen zou ik het eerder per sms doen. Kun je ook gewoon de contactgegevens versturen met de meeste telefoons. "Speciaal", misschien mms maar daar zit niet iedereen op te wachten denk ik.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:57

Rmg

Je hebt het vcard / vcf bestandsformaat. dat wordt algemeen ondersteund door zo goed als alle telefoons. Dat is visite kaartjes sturen over telefoon... daar kan je een logo en evt geluid inzetten

en niet gelimiteerd aan bluetooth maar kan ook over sms/email en andere manieren

wil je iets anders dan moet je al plaatjes gaan sturen oid of visitekaartje apps maken

[ Voor 20% gewijzigd door Rmg op 06-10-2011 11:44 ]

• SoulRyder
@Tsurany Dat ben ik met je eens, maar ze zijn er zelf vrij onduidelijk in. Ik kan ze wel even wat mogelijkheden die ik hier hoor sturen en dan vragen wat ze precies willen.

@fridgeman Dat had ik nog niet gezien even kijken wat het precies is

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat klinkt gewoon als vCards versturen via bluetooth. Dat kan met veel telefoons standaard wel. Vraag is of bluetooth daar ideaal voor is. Mijn mening is dat bluetooth voor zulke doeleinden absoluut niet bedoeld is en eerder lastig is dan handig. Heel veel mensen zetten bluetooth uit en moeten dat nu speciaal aanzetten om een visitekaartje te krijgen. Wat mij betreft mag je die dan houden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Bluetooth lijkt mij niet de ideale manier, ivm aan en uit zetten. Wat wel mogelijk is: een traditioneel visitekaartje, met een QR code om te scannen die dezelfde informatie bevat.

• SoulRyder
@Tsurany Ja ik denk nu ook dat ze dat bedoelen ook door wat Rmg liet zien. Lijkt me inderdaad ook neit het allerhandigst maar als dat is wat ze willen vind ik het geen probleem

• Rmg

Rmg

Arie- schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:44:
Bluetooth lijkt mij niet de ideale manier, ivm aan en uit zetten. Wat wel mogelijk is: een traditioneel visitekaartje, met een QR code om te scannen die dezelfde informatie bevat.
je kan zelfs een vCard in een qr code stoppen. Dat is dan weer wel handig imo. kan je direct iemands gegevens in je telefoon opslaan

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, als zij dat willen gewoon uitvoeren en geld voor vangen natuurlijk. QR code achterop traditionele business card is eigenlijk wel een veel betere tip!

• SoulRyder
@Rmg dat is een goede inderdaad! En dan kan ik ze ook de mogelijkheid bieden om ook via bluetooth die vr code te versturen. Bedankt voor alle reacties ik ben nu een heel eind verder gekomen!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:14

dimako_

Vogel

Bedoelen ze neit zo iets?
Een app waarin je mooie visitekaartjes maakt en kan uitwisselen met andere telefoons.
http://www.iphoneclub.nl/...isselen-momenteel-gratis/

• SoulRyder
@dimako Dat is ziet er wel mooi uit, vraag me wel af of dat dan alleen op iphones werkt denk het wel?

• Rmg

Rmg

dimako_ schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:49:
Bedoelen ze neit zo iets?
Een app waarin je mooie visitekaartjes maakt en kan uitwisselen met andere telefoons.
http://www.iphoneclub.nl/...isselen-momenteel-gratis/
leuk als iedereen die je ontmoet een iphone heeft, de android versie is nog niet beschikbaar en je wilt niet weten hoeveel mensen nog een nokia met symbian gebruiken of krijgen als business foon
http://cardflick.co/

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:14

dimako_

Vogel

Tis natuurlijk een voorbeeld, er zijn ook v ast genoegs apps die wel op android en symbian draaien....
Pagina: 1