Er is een enkel probleem om van je 2008 R2 een DC en/of GC te maken, alleen wil SBS de FSMO-rollen hebben (en kun je geen trusts maken en nog wat zaken met meerdere forrests / trees / child domains die goed te vinden zijn met Google, maar aangezien je het over één domein hebt speelt dat niet).
[ Voor 3% gewijzigd door Paul op 06-10-2011 10:59 ]
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Nou ik ben een stagiaire en heb al 1 week zitten uit puzzelen wat voor Partner ze hier zijn en welke software ze etc. hebben en wat allemaal compatibel is en wat wel en niet met elkaar werkt en hoeveel CAL's ze hebben. Heb pas me 1e jaar van ICT afgerond en nu 2e leerjaar. Dus alles wat ik nu doe is voor mijn nieuw en woorden en betekenissen ook.
Ik kreeg dus net de vraag van de baas hier of SBS2011 en Server 2008 R2 samen in 1 domein kan omdat het "vroeger" niet kon zij die (Hier werken ze nog met SBS2003 als goed eens.)
Wat heb je gezocht en waar heb je gezocht?Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:03:
Hoi Paul,
Nou ik ben een stagiaire en heb al 1 week zitten uit puzzelen wat voor Partner ze hier zijn en welke software ze etc. hebben en wat allemaal compatibel is en wat wel en niet met elkaar werkt en hoeveel CAL's ze hebben. Heb pas me 1e jaar van ICT afgerond en nu 2e leerjaar. Dus alles wat ik nu doe is voor mijn nieuw en woorden en betekenissen ook.
Misschien is het interessant om te vragen waarom de baas dat wil weten!Ik kreeg dus net de vraag van de baas hier of SBS2011 en Server 2008 R2 samen in 1 domein kan omdat het "vroeger" niet kon zij die (Hier werken ze nog met SBS2003 als goed eens.)
Aardige is dat jij de baas kan vertellen dat het vroeger wel degelijk kon, maar met specifieke beperkingen.
Eerst het probleem, dan de oplossing
Vooral Google. Ik wordt knettergek van MS site. Maar naar een kleine tip van een medewerker hier kon ik het allemaal wat makkelijk vinden. En de CAL's heb ik natuurlijk gezocht via Tweakers
Nou ik denk ook zeer om mijn te testen haha. Ze weten hier dat ik nog nooit met servers iets heb gedaan op school en niks van weet. En in dit ene weekje heb ik toch al wel het een en ander geleerd wat ik anders waarschijnlijk niet zou bij kunnen komen en/of geleerd zou hebben.
Maar het belangrijkste natuurlijk. Het is dus gewoon mogelijk om beide in één domein te gooien. Nu ik dat antwoord weet probeer ik is met andere termen op Google te zoeken naar specifieke antwoorden. Ik zoek te moeilijk (SBS 2011 and server 2008 in 1 domain) zo iets Google ik dan en vind dan eigenlijk helemaal niks.
Auw, niet leuk... Compatibiliteit en vooral(!) compliance uitzoeken is een hel... Bedrijven weten de meest achterlijke en ondoorzichtige structuren te verzinnen voor hun licenties af en toe.Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:03:
Nou ik ben een stagiaire en heb al 1 week zitten uit puzzelen...
Hà! Ok, wikipedia, dus even kijken of de bronnen te vertrouwen zijn, maar tochomdat het "vroeger" niet kon
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:13:
En in dit ene weekje heb ik toch al wel het een en ander geleerd wat ik anders waarschijnlijk niet zou bij kunnen komen en/of geleerd zou hebben.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Over die Add-On heb ik al een pdf met ook allerlei tekst erin. Alleen dat ze beide in het domein kunnen of mogen staat er niet in. In dat pdfje stond dus ook dat je met Prem Add-On de SQL en Exchange server virtueel kan draaien en zonder Add-On niet. Naar controle bij MS zelf kan dat dus ook gewoon wel.Paul schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:59:
Waarom zou het niet kunnen is een betere vraagZoek desnoods eens op SBS Premium Edition
("Premium Add-on" sinds 2011)
Een goede stage echt wel. Hun geven hier trainingen in AutoDesk programma's en over 2 weken mag ik de training Inventor doenPaul schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:16:
[...]
Auw, niet leuk... Compatibiliteit en vooral(!) compliance uitzoeken is een hel... Bedrijven weten de meest achterlijke en ondoorzichtige structuren te verzinnen voor hun licenties af en toe.
[...]
Hà! Ok, wikipedia, dus even kijken of de bronnen te vertrouwen zijn, maar toch
[...]
Goede stage dus
En tja uitzoeken hoort erbij. Dit soort dingen hoef je voor je eigen thuis niet uit te zoeken en je komt dus op hele andere pagina's waar je niet zomaar in komt
De wat geavanceerde dingen zoals User State Virtualisation en AppV staan er geloof ik niet in, maar verder is het vrij compleet.
Ondertussen is er wel gevraagd of je je éénregelige topicstart wilde wijzigen, en die vraag heb je ook gezien.
Blijkbaar wil je die moeite niet nemen - neem ons dan ook niet kwalijk dat wij dan ook verder geen moeite meer doen om jouw 'huiswerk' op te lossen.
Zo werkt dit forum niet.
[ Voor 72% gewijzigd door alt-92 op 07-10-2011 15:51 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Dit topic is gesloten.
![]()