Spontane barst in scherm? (Dell studio 17)

Pagina: 1
Acties:

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Hey, ik heb al wat gegoogled maar kom tegenstrijdige berichten tegen.

Ik heb een Dell studio 17, koste destijds 1500 euro, altijd tevreden geweest. Gebruik hem vooral voor mijn studie of als ik ergens heen moet, thuis gebruik ik mijn desktop.

Deze avond zat ik samen met mijn vriendin achter mijn bureau, zij zat muziek te luisteren op de laptop en ik was op mijn desktop wat aan het surfen, ze klapt de laptop even dicht om met mij mee te kijken, 10 minuten later klapt ze hem open en staan er alleen nog maar witte/blauwe lijnen op het scherm en een soort inktvlekken, en iets dat op een soort barst lijkt. Op het scherm zelf is er niks te zien en hij stond gewoon stil op het bureau. Lijkt alsof er iets in het scherm is gescheurd.

Normaal als ik zoiets zou zien zeg ik dat zoiets niet per ongeluk is gebeurd en dat zon scherm niet vanzelf barst. Dan zal iets het geraakt hebben of iemand te hard gedrukt of iets dergelijks. Ik zat er nu echter zelf naast. Alles werkte prima, ook nooit een probleem gehad, en 10 minuten later is dit het geval. Terwijl het apparaat gewoon stil op het bureau lag zonder enige druk.

De laptop heeft destijds genoeg gekost en ik heb als extra optie nog een Full hd scherm genomen a 200 euro extra, dus als er vervanging/reparatie moet plaatsvinden vrees ik dat dit een heel duur grapje zou worden...
Op Google zie ik her en der gelijkaardige verhalen, maar meestal is de reactie ook dat een scherm niet vanzelf een inwendige breuk zal krijgen en dat iemand er wel druk op gezet moet hebben. Ik les echter ook verhalen van mensen die even wat te drinken gaan halen en bij terugkomst een gelijkaardig probleem aantreffen.

Als ik dit zelf niet had meegemaakt zou ik ook gelijk denken dat iemand gewoon teveel druk heeft gezet, is iemand bekend met dit soort spontane "breuken". De "breuk" is alleen zichtbaar als het scherm aanstaat, aan de buitenkant is niks te zien. Apparaat boot verder ook gewoon, puur het scherm is naar de knoppen.

Ben benieuwd naar ervaringen voor ik de support desk bel, verwacht namelijk dat zij dit gelijk afschuiven op nalatigheid, al is er niks gebeurd.

EDIT: Ik heb mijn servicetag ingegeven op de website van DELL en heb nog garantie, al heb ik dus het vermoeden dat ze dit niet onder garantie laten vallen. Bewijs maar eens dat het niet je eigen schuld is...

[ Voor 9% gewijzigd door Skimovic op 06-10-2011 04:00 . Reden: Garantie opgevraagd ]

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Verwijderd

Over welke studio 17 gaat het? Een met een 1920* 1080 scherm, of een met een 1920*1200 scherm? In de eerste categorie kan je zelf een scherm erin schroeven voor €100, met vergelijkbare kwaliteit (grote kans dat je dezelfde bestelt, zelfs. Het B+RG-led scherm heeft typenumer B173HW01 v4)

Neem nu maar eerst contact op met dell en vertel ze rustig je verhaal. Dell doet vaak niet moeilijk om iets te vervangen.

>SF

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:13
Is er ook een van je scharnieren die wat stroever gaat dan zou moeten? Dell staat bekend om problemen met scharnieren op bepaalde modellen, voor bepaalde Alienware laptops repareren ze dat probleem zelfs buiten garantie kosteloos.
Als je scharnieren stroef buigen komt er daardoor druk op het paneel te staan bij open/dichtdoen en breekt het uiteindelijk.

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:28
JGC heeft waarschijnlijk gelijk. Als een scharnier stroever gaat dan een ander scharnier en je duwt de laptop dicht door enkel kracht te zetten aan één kant, bijvoorbeeld door de laptop dicht te maken door de rechter bovenhoek naar beneden te duwen dan is er een kans dat er teveel kracht op het scherm komt en barst.

Binnen de garantieperiode ziet Dell dit soms als een productiefout en vervangen ze het kosteloos. Als ze dit niet doen kun je beter zelf een nieuw scherm bestellen en erin zetten. Dan ben je voor 100 euro klaar.

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Heb een uur aan de telefoon gezeten met Dell vandaag, hun tests etc gedaan. Heel vriendelijk te woord gestaan, eerst wilden ze graag fotos maar na met een hdmi kabel de tv te hebben aagesloten kon de videokaart worden uitgesloten.
Geachte Heer ******,

Er is zojuist een 5 Business Days reparatie ingeboekt om het probleem met uw Dell systeem (servicetag: ******) op te lossen. Het reparatienummer is ******. Het casenummer waaronder dit probleem in ons systeem staat is ******.

Zoals besproken zal de monteur de volgende onderdelen vervangen en/of stappen uitvoeren: LCD panel en keyboard

Wat kunt u nu verwachten:
Onze servicepartner zal de eerstvolgende werkdag telefonisch contact met u opnemen om een datum voor de daadwerkelijke reparatie af te spreken. Op de dag van de reparatie zal de monteur in de ochtend wederom telefonisch contact opnemen om een verwachte aankomsttijd door te geven. Als een of meerdere onderdelen niet op voorraad zijn zult u ook door onze servicepartner op de hoogte gebracht worden.

Contactgegevens voor de reparatie:
- Contactpersoon: Heer ******
- Telefoonnummer:******
- Straat en huisnummer: ******
- Postcode: ******
- Plaats: ******

Mocht er aan de bovenstaande informatie iets niet kloppen, neemt u dan zo spoedig mogelijk contact op met ons op telefoonnummer; 020-6744500 (Belgie: 02/4819288).

Klanttevredenheidsonderzoek:
Bij elke reparatie die wij inboeken bestaat de kans dat u via email een klanttevredenheidsonderzoek ontvangt. Wij stellen het op prijs als u het klanttevredenheidsonderzoek voor ons invult. Graag willen we benadrukken dat de eerste vraag, het cijfer, slaat op het laatste contact wat u met de medewerker van Dell Technical Support heeft gehad omtrent deze reparatie.

Met vriendelijke groet,
Dell Technical Support
Over productiefouten is niet gesproken maar er komt morgen een monteur het lcd panel vervangen, en er zat een toetsje los van het keyboard dus die vervangen ze ook.

Als alles zo verloopt morgen moet ik zeggen dat ik heel erg tevreden ben met de service.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache