Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows 7 slow file copy

Pagina: 1
Acties:
  • 434 views

Verwijderd

Topicstarter
Hee,

Ik loop nu al wat langer met dit probleem te kampen maar ik vraag me af waarom als een bestand groter dan een paar gig is het soms uren kan duren voordat gekopieerd is?

Hij gaat van een NTFS 2000gb naar een externe 1000g NTFS.
Het begint in windows altijd leuk met 1gig per seconde en dan krijg ik dit -.-... me internet is nog 10x sneller.

Screen:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/6zvl

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2011 00:54 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:54
Dat is wel heel langzaam. Probeer eens te kijken met bijvoorbeeld HDTune of je harde schijf wel de juiste snelheden haalt (zowel intern als extern). Ook kun je daar de SMART-waarden achterhalen om te kijken of alles wel naar behoren werkt!

Verwijderd

Topicstarter
Ik drukde net op anuleren want hij zat op 2,01mbps en nu is me bestand veloren. Weetje dit is het gewoon ik ga NU! over op een mac. Heb het nou echt helemaal gehad met windows machine's. Zit nu op een machine van potverdomme 3500.-

Sorry dat ik het zeg maar zelfs linux werkt beter dan welke windows dan ook ooit gemaakt.
Altijd gezijk met windows ALTIJD. Vroeger BSOD. Nu 1000x error's van windows verkenner. Window smedia player die altijd op de achtergrond bleef draaien tot ik hem van me hd vernietigd had.
En wat is Hostproces voor windows-services???? neemt gwn ff 250mb ram inbeslag.....

Ben er echt even helemaal klaar mee nu. Probeer hier beetje te video-editen maarja ik was al gewaarschuwd in de mac store.... Maar ik ben eigenwijs!, anyways ik ga dat HDTune nog even proberen en me dan maar oriënteren op een mac pro.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2011 01:06 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, het zal wel aan Windows liggen :o (Dit was een reactie van voor jouw edit, toen er alleen nog de eerste alinea stond:
Ik drukde net op anuleren want hij zat op 2,01mbps en nu is me bestand veloren. Weetje dit is het gewoon ik ga NU! over op een mac. Heb het nou echt helemaal gehad met windows machine's. Zit nu op een machine van potverdomme 3500.-
)
Voor video editing schijnen Mac's idd fijn te zijn. Maar ook daar betwijfel ik of het echt zo'n verschil maakt. Ook op mac's heb je problemen.

[ Voor 86% gewijzigd door Room42 op 06-10-2011 01:07 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:46
Prima, mag ik je PC dan hebben als je toch irrationeel bezig bent? :D

Verwijderd

Topicstarter
Weiman schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 01:06:
Prima, mag ik je PC dan hebben als je toch irrationeel bezig bent? :D
Ik maak er wel een linux server van. Wou ik ook nog hebben! Eerst eventjes mac centjes sparen ><
Room42 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 01:05:
Ja, het zal wel aan Windows liggen :o (Dit was een reactie van voor jouw edit, toen er alleen nog de eerste alinea stond:
[...]
)
Voor video editing schijnen Mac's idd fijn te zijn. Maar ook daar betwijfel ik of het echt zo'n verschil maakt. Ook op mac's heb je problemen.
Ja sorry ik moest eventjes bedenken in me frustratie wat ik moest zeggen.
30minute renderen is nu weg. Niet een ramp maar fijn is wat anders.. Aangezien die onder die 30minute 23gig van me 24gig ram gebruikt :P.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2011 01:12 ]

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
sorry, maar PC hardware (En Windows 7) zijn allang niet meer het probleem wat stabiliteit betreft.

Vaak zijn er wel gebruikers die gewoon niet bijster briljante keuzes maken qua software, of heel erg weinig kaas hebben gegeten van 'hey er is iets mis met mijn systeem en dat komt door X en X" denken.

Ik draai al sinds 1995 zwaar overgeclockte - erg goedkope, vaak uit 2dehands spullen samengestelde - PC's. En ik heb zelden of nooit problemen gehad. Snap ook niet hoe mensen het voor elkaar krijgen.

Enfin kan ik je alvast uit de droom helpen..letterlijk iedereen die ik ken met een Mac (zijn er nogal wat, aangezien ik kunstacademie heb gestudeerd - 90% heeft een mac daar) loopt ook continue tegen hard/software problemen aan. Alleen gek genoeg - ook zijn het vaak enorm irritante dingen zoals een laptop die maar blijft vastlopen randomly - doen ze daar dan opeens heel luchtig over.

Selectieve perceptie..

Kan je alvast vertellen dat bij de buren het gras niet groener is. Mac's hebben net zoveel hardware uitval als PC's. En er is ook zat gedonder met compatibiliteit van hardware en software onder OS-X. En ook genoeg tenenkrommende materie, zeker voor hoeveel t' allemaal gekost heeft.

Kortom...laat je PC gewoon een keer nakijken. Dat had je met je falende Mac ook gedaan ondertussen...oh voor een paar honderd euro, dat wel, want gratis support geven dat doen ze bij Apple niet zomaar hé O-)

Verwijderd

Topicstarter
Mag hieruit concluderen dat me hdd kapot is?? na 3maandjes?

Never mind ik stop hem nu in een andere usb poort en nu doet die het wel O.o
Moederbord dan kapot :S
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/6zDE
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/6zzH

Goed me moederbord is het... Hij is stuk.. De winkel waar ik me pc onderdelen kocht (ze hebben hem ook geassembleerd voor mij) is failliet. Dan maar even asus bellen morgen.

Bedankt voor de hulp !!

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2011 02:25 ]

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Misschien functioneert je USB poortje wel als USB1 ipv USB2
En het andere poortje wél als USB2.

Het USB1-poortje kan je prima gebruiken voor je muis / toetsenbord. Dus om nu meteen het hele mobo te vervangen wegens een trage USB-poort is misschien wat overdreven.

Houdoe

Verwijderd

Dus het ligt toch niet aan windows , mooie throubleshoot :)

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 08:10

jopitan

It&#039;s just a fact

Wat voor moederbord heb je, als ik vragen mag?

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
je bent toch niet ondertussen aan het renderen? Want dat verklaart een boel.

Als je zegt dat je 30 minuten renderen kwijt bent.... ... Ook een apple kan dat niet aan!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
een externe hardeschijf met USB aansluiting is sowieso om te janken bij grote bestanden, als je een snelle externe hardeschijf wil moet je gewoon een eSATA behuizing voor je schijf kopen, en een eSATA poort in je computer zetten. Dan is hij tenminste echt snel (net zo snel als dat je hem intern hebt aangesloten). En dat heeft niks met PC vs. Mac te maken, want een USB schijf is op een Mac net zo snel (of langzaam, net hoe je het wilt noemen).

Succes.

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 06-10-2011 19:39 ]

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik heb een soortgelijk probleem tussen een Win7 en Server2008 machine ooit opgelost door IPv6 helemaal uit te schakelen op beide machines (DHCP van een thuisroutertje was genoeg voor de IP4 verbinding)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Lijkt of je externe hd op usb 1 loopt.

Eerst win 7 volledig updaten, dan:
Usb schijf verwijderen, dan bij hardware lijst in je windows de usb poorten verwijderen en rebooten.
En de snelheid weer testen.

In de bios kontroleren of usb op usb 2 staat.

Andere data kabel op je externe hd proberen.

Externe hd op andere pc's proberen, en daar de snelheid testen.

Andere externe hd op je usb proberen.

Zover ik weet werkt windows 7 goed, het grootste probleem is vaker de gebruiker, bijv om de pc schoon te houden, virussvrij houden, beveiligen, etc. Dus overstappen op mac heeft geen zin, is alleen maar duur.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja.

Mooi dat de TS er ook achter is dat het stiekem toch een hardware issue is en beseft dat zijn bijna-rant onterecht is ;)
Denk dat we het daarbij maar even moeten laten, aangezien andere toevoegingen nu toch weinig nuttig meer zijn gaat er bij deze wel een slot op.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.