Hulp gezocht voor externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al geruime tijd een externe harde schijf in mijn laptop (Dell) die draait op Windows 7. Vandaag besluit mijn externe harde schijf ineens niet meer zichtbaar te zijn op mijn (en een andere) laptop. Als ik de externe schijf aansluit begint ie wel te draaien maar loopt mijn windows verkenner vast. Zodra ik de schijf loskoppel functioneert alles weer normaal en krijg ik de melding "You need to format the disk in drive G: before you can use it". Formateren gaat lastig als mn laptop m niet kan zien... Er staan enorm belangrijke bestanden op die schijf dus het is voor mij erg belangrijk dat ik m weer aan de praat krijg al is het maar om een nieuwe back up te maken.
Heeft iemand tips wat ik nog kan proberen om m aan de praat te krijgen?

Hartelijk dank alvast,
Amomini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:18

Nox

Noxiuz

Rechtstreeks op je PC aansluiten via sata. Dan ziet hij hem misschien in je bios. Dan kun je er in linux een complete image vanaf halen zonder te schrijven. Vervolgens die restoren. Check ook het grote recovery topic.

Wil je minder moeite nemen, sluit hem op je PC aan en laat er tooltjes op los. Je PC zal wss wel enorm traag zijn omdat hij op een of andere manier op die schijf wacht.

En zorg altijd dat je een backup hebt. Die heb je nu dus niet.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:50
Een tip als je niet weet wat je doet laat je goed informeren of besteed het uit :)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:25
Het kan ook zijn dat de USB controller (in de schijf of op het moederbord) niet (meer) goed functioneert waardoor dus de computer vastloopt of lijkt te lopen.

Om het goed te testen zul je echter een tweede systeem moeten hebben om je problemen te verifiëren. Gaat het op het tweede systeem nog mis dan ligt het waarschijnlijk aan de USB controller van de schijf of de schijf zelf.

Maak in ieder geval een backup zodat je geen bestanden kwijt raakt, mocht de schijf nog leesbaar zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmotaX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:52

AmotaX

Developer

Bedankt voor de hulp, door m rechtstreeks aan te sluiten was het toch mogelijk om de bestanden af te lezen. Heb alles op een nieuwe schijf en zal voortaan met 2 schijven werken!