Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extace666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 19:01
Halo daar tweakers,

Ik heb onlangs de Roccat Kave gekocht een true 5.1 Surround headset. Nu las ik in verschillende reviews dat de headset beter zou werken als je een losse geluidskaart zou kopen. Ik ben nu in het bezit van een Asus P8P67-M-3.0 en daar zit een onboard 7.1 Realtek chipset op. Is deze chipset goed genoeg voor mij om volledig van mijn headset te kunnen genieten? Of kunnen jullie mij sterk aanraden om een geluidskaart te kopen zodat mijn ervaring ook nog veel beter word?

Ook zag ik dat je bijvoorbeeld PCI geluidskaarten had maar ook USB geluidskaarten. Zitten er in deze twee ook nog een groot verschil aan kwaliteit? mijn oog viel op de pricewatch: Sweex 7.1 External USB Sound Card Aangezien ik toch genoeg usb poorten heb leek me het wel handig, maar als iemand hier zegt dat via PCI beter is zou ik dat graag weten. Dus hopelijk hebben jullie enig advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-07 11:32

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Sweex is rommel!

Verder maakt het niet uit hoe je de geluidskaart aansluit. Belangrijker is welke chip en dergelijke gebruikt worden op die geluidskaart, beter om je daar een beetje in te verdiepen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extace666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 19:01
ocdaan schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 23:30:
Sweex is rommel!

Verder maakt het niet uit hoe je de geluidskaart aansluit. Belangrijker is welke chip en dergelijke gebruikt worden op die geluidskaart, beter om je daar een beetje in te verdiepen lijkt me.
Ik heb totaal geen verstand van die dingen zou dus graag gewoon een goeie geluidskaart willen zodat ik optimaal kan genieten van mijn headset hiervoor wil ik tot 60euro uitgeven. Ook werd mijn vraag over de onboard geluidskaart niet beantwoord... is deze nu goed genoeg of is het zoals velen zeggen maar middelmatig tot goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Extace666 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 00:14:
is deze nu goed genoeg of is het zoals velen zeggen maar middelmatig tot goed?
Je hebt hem al, dus wat vind je er zelf van?
Aan de keus van je koptelefoon valt af te leiden dat het je vooral om gaming gaat, en op dat gebied is het enige voordeel wat een PCIe kaart op kan leveren een lagere CPU belasting. Met een SB cpu zal dit waarschijnlijk geen probleem voor je zijn, dus ik denk dat je er weinig nut uit haalt.

[ Voor 38% gewijzigd door Zer0 op 06-10-2011 00:32 ]

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
In vergelijking met die Sweex wat je gezien had is in elk geval je onboard geluidskaart veel beter, en zoals dan Ocdaan schreef is Sweex niet direct een voorruitgang. Kortom gewoon je onboard geluidskaart gaan gebruiken want wil je echt veel betere kwaliteit dan je onboard geluidskaart dan kom je er met 60 euro nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176696

Ik zit eigenlijk met eenzelfde probleem. ik heb nu een asus p6t se mobo. daar zit van realtek alc1200 op. en ik wil hiervoor nieuwe luidsprekers kopen logitech z906. Om het mooiste geluid te krijgen wilde ik dit aansluiten via een optische kabel. maar nu lees ik dat dat geen zin heeft aangezien acl1200 enkel digitaal stereo heeft (?).
Mijn vraag doe ik er verstandig aan om dan ook een aparte geluidskaart erbij te kopen bijvoorbeeld theatron agrippa dts? of gewoon voor de analoge 5.1 van mijn onboard audio kiezen?
Is er iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen.

Gebruik: Games en muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, vragen die elders op GoT besproken worden horen daar thuis. In dit geval gaat het over een headset, wat een audio-apparaat is. Dat hoort in Audio & HiFi.

Move OH -> AH

Inhoudelijk:
Wat het "beste" is hangt totaal af van je eisen en die stel je niet scherp. Grof gezegd zijn er drie vlakken waarop er verschil is tussen audio-oplossingen:

1) features - A3D, EAX, THX, 5.1, 7.1 etc.
2) geluidskwaliteit (als in: signaal <> ruisverhouding die goed is)
3) CPU-belasting

1 is een kwestie van smaak. In beginsel kan ieder 5.1-oplossing de gimmick van deze headset bevredigen.
2 wordt interessanter. Deze headset sluit je analoog aan (3x 3.5mm jack) graag voortaan dat soort info geven, we weten niet allemaal alle specs van elk apparaat.... Gevolg is dat je evt problemen in de DACs en de analoge componenten kunt horen als ruis en overspraak. Hier maakt de geluidschip een bescheiden bijdrage (DAC), maar zijn de overige componenten veel belangrijker. Dit is ook het vlak waar integrated audio op een moederbord in de regel door de mand valt en waar een losse geluidskaart z'n meerwaarde toont. Als je een klassieke CD luistert is het erg goed te horen. Ga je er beter door gamen? Dat is maar de vraag... Als je dit belangrijk vindt moet je dus echt per kaart of zelfs revisie kijken naar reviews en ervaringen. Alleen gebruikte chip is nadrukkelijk niet genoeg.
3 Eenvoudig: hoeveel leidt het geluidssysteem de CPU af. Was 10 jaar terug een erg relevant punt, tegenwoordig heb je in de regel zo idioot veel CPU power beschikbaar dat het gerommel in de marge is. Vind je het relevant, zoek benchmarks op. Hier gaat het enkel om de chip, de kaarten ermee zijn totaal uitwisselbaar.

Maar goed, genoeg info - begin eens zelf wat op te zoeken ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-06 08:19

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Anoniem: 176696 schreef op maandag 19 december 2011 @ 16:32:
Ik zit eigenlijk met eenzelfde probleem. ik heb nu een asus p6t se mobo. daar zit van realtek alc1200 op. en ik wil hiervoor nieuwe luidsprekers kopen logitech z906. Om het mooiste geluid te krijgen wilde ik dit aansluiten via een optische kabel. maar nu lees ik dat dat geen zin heeft aangezien acl1200 enkel digitaal stereo heeft (?).
Mijn vraag doe ik er verstandig aan om dan ook een aparte geluidskaart erbij te kopen bijvoorbeeld theatron agrippa dts? of gewoon voor de analoge 5.1 van mijn onboard audio kiezen?
Is er iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen.

Gebruik: Games en muziek.
Zit hier met precies hetzelfde mobo, een z906-achtige set( edifier s550, zat ook over de z906 en z5500 te denken, (let op! de z5500 is beter als de z906), maar ben uiteindelijk daarvoor gegaan). Wat ik zeker kan zeggen is dat je niet moet denken dan er in de z906 een super de luxe DAC zit, eerder "eentje" zodat ie dié functie ook heeft. Een goede geluidskaart kan de kwaliteit van zo'n dac makkelijk verslaan.
dion_b schreef op maandag 19 december 2011 @ 22:20:

1) features - A3D, EAX, THX, 5.1, 7.1 etc.
2) geluidskwaliteit (als in: signaal <> ruisverhouding die goed is)
3) CPU-belasting

1 is een kwestie van smaak. In beginsel kan ieder 5.1-oplossing de gimmick van deze headset bevredigen.
2 [...]
3 [...]

...
1 is waar de z906 of creative xi-fi het van een asus xonar of een s550 winnen, maar je gaat het niet 'horen'.
3 tegenwoordig nogal onbelangrijk
2 is mijn keuze :*)

En de vraag van mij aan jullie is dan, zou ik op mijn setje(dus: edifier s550) het verschil kunnen horen tussen een asus xonar DX en een xonar D2X? Of is er nog een chic(je krijgt mee geen creative aan praten) alternatief?

[ Voor 16% gewijzigd door Achilles op 21-12-2011 23:29 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Pagina: 1