Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste post op forum, dus ik hoop dat ik in het juiste forumonderdeel zit.
Ik heb sinds enige tijd (spreek misschien al een jaar of langer) het probleem dat mijn PC random freezed, dit kan zijn nadat de computer 10min in gebruik is, maar vaak draait de PC ook 2 dagen zonder problemen.
Als de PC vastloopt, dan is het ook echt spontaan in 1x, geen error, foutmelding, pieptoon etc.
Muiscursor niets doet het meer, enige mogelijkheid is resetten.
In het windows logboek kan ik niet terug vinden, behalve op het tijdstip dat ik de PC reset, dan krijg ik een Kernel 41 fout, stroom onderbroken.
Mijn PC bestaat uit de volgende onderdelen:
AMD Phenom II 940 BE
Asus M4A79 Deluxe
Windows 7 64bit
Ik heb al een schone windows installatie gedraaid zonder effect.
De PC loopt ook vast onder diverse omstandigheden, tegen simpel browsen, downloaden, gamen en zelfs idle doet hij het soms.
Heb ook op de achtergrond HW Monitor Pro draaien. Op het moment dat de PC vastloopt is de temp niet te hoog (33graden idle)
Heeft iemand tips om te testen of uit te sluiten wat dit kan veroorzaken?
Wat me wel opgevallen is, is dat na het resetten de computer er vrij lang over doet om tijdens het BIOS startscherm mijn 3de HD te herkennen. (Maxtor DiamondMax 11 500GB)
Kan het een mogelijkheid zijn dat en HDD dit veroorzaakt?
Voor de volledige PC specs kan je ook kijken op mijn profielpagina.
http://nl.hardware.info/usersystemen.../peulep-pascal
Alvast bedankt voor alle tips!
EDIT:
Wat me trouwens ook opgevallen is, is dat wanneer de PC vastloopt en ik hem reset, deze het dan goed blijft doen.
Pas als ik de PC echt afsluit en weer gebruik, bestaat de kans op opnieuw vastlopen...
Dit is mijn eerste post op forum, dus ik hoop dat ik in het juiste forumonderdeel zit.
Ik heb sinds enige tijd (spreek misschien al een jaar of langer) het probleem dat mijn PC random freezed, dit kan zijn nadat de computer 10min in gebruik is, maar vaak draait de PC ook 2 dagen zonder problemen.
Als de PC vastloopt, dan is het ook echt spontaan in 1x, geen error, foutmelding, pieptoon etc.
Muiscursor niets doet het meer, enige mogelijkheid is resetten.
In het windows logboek kan ik niet terug vinden, behalve op het tijdstip dat ik de PC reset, dan krijg ik een Kernel 41 fout, stroom onderbroken.
Mijn PC bestaat uit de volgende onderdelen:
AMD Phenom II 940 BE
Asus M4A79 Deluxe
Windows 7 64bit
Ik heb al een schone windows installatie gedraaid zonder effect.
De PC loopt ook vast onder diverse omstandigheden, tegen simpel browsen, downloaden, gamen en zelfs idle doet hij het soms.
Heb ook op de achtergrond HW Monitor Pro draaien. Op het moment dat de PC vastloopt is de temp niet te hoog (33graden idle)
Heeft iemand tips om te testen of uit te sluiten wat dit kan veroorzaken?
Wat me wel opgevallen is, is dat na het resetten de computer er vrij lang over doet om tijdens het BIOS startscherm mijn 3de HD te herkennen. (Maxtor DiamondMax 11 500GB)
Kan het een mogelijkheid zijn dat en HDD dit veroorzaakt?
Voor de volledige PC specs kan je ook kijken op mijn profielpagina.
http://nl.hardware.info/usersystemen.../peulep-pascal
Alvast bedankt voor alle tips!
EDIT:
Wat me trouwens ook opgevallen is, is dat wanneer de PC vastloopt en ik hem reset, deze het dan goed blijft doen.
Pas als ik de PC echt afsluit en weer gebruik, bestaat de kans op opnieuw vastlopen...
[ Voor 6% gewijzigd door Peule_P op 06-10-2011 07:09 ]
Husqvarna 450X NERA (wei), Husqvarna 430X NERA (achtertuin), Segway Navimow i105e (voortuin)