Hallo allemaal,
Ik heb een paar maanden geleden een huis gekocht en ben nu stapje voor stapje bezig mijn netwerk uit te breiden. Dit is de huidige situatie:

1. ADSL abonnement Caiway
2. Caiway modem
3. D-Link DIR-655 Router
4. Dell Vostro Laptop
5. Samsung ue40d5720 Led-tv
6. Wii
Een aantal dingen die ik er sowieso nog aan toe wil voegen zijn:
- Een netwerkschijf voor alle documenten/films/muziek etc. met de mogelijkheid om te streamen of een mediaplayer met de mogelijkheid om te streamen.
- Mogelijkheid om te streamen naar de tv (hiervoor dient de tv op internet te kunnen)
- Eventueel de mogelijkheid om te kunnen streamen naar een tv in de slaapkamer
- Surround-set met blueray-speler
Het eerst wat ik wil regelen is het aansluiten van mijn tv in het netwerk. Wifi vind ik hiervoor geen optie en kabels trekken is ook niet echt een optie. Dus ik neig zelf naar powerline adapters voor de verbinding tussen de meterkast en de woonkamer. Ik zit met 2 opties in mijn hoofd, maar weet niet of ze allebei mogelijk zijn en wat de beste optie is.
Optie 1
Modem --> Router --> Powerlineadapter --> Lichtnet --> Powerlineadapter --> TV
Optie 2
Modem --> Powerlineadapter --> Lichtnet --> Powerlineadapter --> Router --> TV
Van optie 1 weet ik dat het mogelijk is, ik ben alleen benieuwd of optie 2 mogelijk is. Het voordeel van optie 2 is dat ik dan ook mijn router in de woonkamer heb, waar ik ook de meeste draadloze apparaten gebruik, dus dat het bereik dan beter is.
Verder twijfel ik nog tussen de volgende 2 adapters:
- Netgear Powerline XAVB5004
- TP-Link TL-PA211 Starter Kit
Op de Netgear kunnen meerdere apparaten aangesloten worden, dus niet alleen m'n tv, maar ook de overige apparaten die de komende tijd in de tv-kast terecht zullen komen.
De TP-Link is een leuk model om te testen of de Powerline-techniek bevalt.
Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij een beetje op gang kunnen helpen en van advies kunnen voorzien.
Alvast bedankt.
Ik heb een paar maanden geleden een huis gekocht en ben nu stapje voor stapje bezig mijn netwerk uit te breiden. Dit is de huidige situatie:

1. ADSL abonnement Caiway
2. Caiway modem
3. D-Link DIR-655 Router
4. Dell Vostro Laptop
5. Samsung ue40d5720 Led-tv
6. Wii
Een aantal dingen die ik er sowieso nog aan toe wil voegen zijn:
- Een netwerkschijf voor alle documenten/films/muziek etc. met de mogelijkheid om te streamen of een mediaplayer met de mogelijkheid om te streamen.
- Mogelijkheid om te streamen naar de tv (hiervoor dient de tv op internet te kunnen)
- Eventueel de mogelijkheid om te kunnen streamen naar een tv in de slaapkamer
- Surround-set met blueray-speler
Het eerst wat ik wil regelen is het aansluiten van mijn tv in het netwerk. Wifi vind ik hiervoor geen optie en kabels trekken is ook niet echt een optie. Dus ik neig zelf naar powerline adapters voor de verbinding tussen de meterkast en de woonkamer. Ik zit met 2 opties in mijn hoofd, maar weet niet of ze allebei mogelijk zijn en wat de beste optie is.
Optie 1
Modem --> Router --> Powerlineadapter --> Lichtnet --> Powerlineadapter --> TV
Optie 2
Modem --> Powerlineadapter --> Lichtnet --> Powerlineadapter --> Router --> TV
Van optie 1 weet ik dat het mogelijk is, ik ben alleen benieuwd of optie 2 mogelijk is. Het voordeel van optie 2 is dat ik dan ook mijn router in de woonkamer heb, waar ik ook de meeste draadloze apparaten gebruik, dus dat het bereik dan beter is.
Verder twijfel ik nog tussen de volgende 2 adapters:
- Netgear Powerline XAVB5004
- TP-Link TL-PA211 Starter Kit
Op de Netgear kunnen meerdere apparaten aangesloten worden, dus niet alleen m'n tv, maar ook de overige apparaten die de komende tijd in de tv-kast terecht zullen komen.
De TP-Link is een leuk model om te testen of de Powerline-techniek bevalt.
Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij een beetje op gang kunnen helpen en van advies kunnen voorzien.
Alvast bedankt.
LR AWD / Black / Black / Aero, Bestelling 5-10, RN 5-10, VIN 26-11, levering verwacht: 8-15 december