[python] - Locaties uit google maps op basis van naam

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:15

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Voor een project wat ik aan het doen ben wil ik graag binnen een bepaalde straal plekken uit een google map onttrekken. Dit wil ik doen met behulp van de googlemaps library die op te halen is via easy_install.

Een connectie maken lukt prima en ook lat_leng --> adres en vice versa is geen probleem, alleen krijg ik de informatie van bijvoorbeeld bushaltes er niet uit. Ik krijg wel via "bus stop near $adres" wat bushalter te zien, maar dan is de informatie m.b.t. de lijnen die er langs komen weer niet te zien.

Mijn vermoeden bestaat dat dit specifiek voor 9292OV gedaan is, kan iemand dit bevestigen?
Vraag in het kort is dus: Hoe krijg ik de coordinaten van alle bushaltes (of tramhaltes) van een bepaalde stad uit google maps getoverd?

P.S. : Het mag ook in XML vorm maar deze heb ik ook nog niet kunnen vinden.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-03 14:00

Tim

Ik weet niet wat je aan het doen bent, maar ik vermoed dat het niet mag:
(b) No Pre-Fetching, Caching, or Storage of Content. You must not pre-fetch, cache, or store any Content, except that you may store: (i) limited amounts of Content for the purpose of improving the performance of your Maps API Implementation if you do so temporarily, securely, and in a manner that does not permit use of the Content outside of the Service; and (ii) any content identifier or key that the Maps APIs Documentation specifically permits you to store. For example, you must not use the Content to create an independent database of “places.”
Je kan die informatie wel uit OpenStreetMap halen, die hebben onder andere bushaltes en routes, zij het niet zo compleet als Google Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:15

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Misschien moet ik inderdaad wat opheldering geven.
Het idee is als volgt:

Ik geef een locatie (plaatsnaam of punt) op. Via de google maps wil ik met behulp van een diameter (vast gegeven) er achter komen welke busstations zich binnen die diameter bevinden. De query voer ik 1 keer uit en de volgende resultaten wil ik daarbij hebben:

- naam busstation
- locatie busstation
- welke buslijnen hier langskomen

Dat is alle info die ik nodig heb. De connectie hoeft ook niet persistent te zijn, na het binnenhalen van de informatie ben ik in principe klaar met google maps. In principe kan ik deze actie ook handmatig doen (pas met het resultaat ga ik aan de slag namelijk), maar het lijkt mij eenvoudiger/meer secuur om het automatisch te doen.

Genoeg info?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?