2x WRT54G, 2 verschillende ISP, 2 gelijke problemen

Pagina: 1
Acties:

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:33

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
Locatie 1:
Ik heb een Linksys WRT54G router met alternatieve firmware aangesloten op een modem van KPN.
Met deze firmware heb ik gezorgd dat het bereik vergroot werd door het output vermogen aan te passen.
Deze werkte al jaren prima.

Locatie 2:
Ik heb een Linksys WRT54G router met de originele firmware aangesloten op een modem van UPC.
Ook deze werkte al jaren prima.

Gelijkwaardige probleem:
Tot vorige week was het tijdelijk onderbreken van de voeding genoeg om een niet werkende internet verbinding via wifi weer op gang te krijgen. Sinds vorige week werkte dit trucje helaas niet meer.

Geprobeerd:
Beide routers heb ik daarom voorzien van:
- 3x een DNS
- Een verwijzing naar de juiste gateway.

Dit ondanks dat de status bij beide routers dit eigenlijk al juist aangaf. Een via UTP verbonden laptop op de router kreeg namelijk wel internet toegang. Met de laptop direct op het modem aangesloten kreeg ik dezelfde ingestelde gateway en DNS instellingen. Op de router direct aangesloten kreeg ik , binnen de dhcp toegewezen IP-range, juist ip. Ook heb ik nog even bij de instellen ingesteld op dat er 24h per dag internet toegang verkregen mag worden, de firewall tijdelijk uitgeschakeld en de beveiliging uitgeschakeld.

Helaas hielp dat allemaal niet. Ik ben ten einde raad omdat ik niet accepteer dat bij beide routers de wifi 'overleden' is. De router met de originele firmware heb ik namelijk al heel wat jaren langer.

Heeft iemand nog een idee van waar ik naar zou kunnen kijken voordat ik besluit beide routers maar te gaan vervangen ?

[LTS][MTS][HTS]

• tuinboontje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-08-2015
Stomme vraag misschiien maar wel de laaste firmware er op?

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:33

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
tuinboontje schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:48:
Stomme vraag misschiien maar wel de laaste firmware er op?
Geen stomme vraag maar ik doe geen firmware updates als ik weet dat de firmware zich bewezen heeft dat het werkt. Daarbij hebben de routers een verschillende firmware...

In dit geval werkte het ook al jaren goed.
Maar als er geen andere tip wordt gegeven zal ik dat als laatste poging doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Emiel1984 op 05-10-2011 20:53 ]

[LTS][MTS][HTS]