Toon posts:

ATI 5770 Saphire X - crashes.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik heb een tijd geleden de ati 5770 saphire X gekocht en een redelijke tijd zonder problemen kunnen werken met deze kaart. echter heb ik de laatste tijd veel problemen.

Tijdens games ( homefront, Anno 1404, League of Legends ) loopt het spel vast en moet het via taak beheer afgesloten worden.
zo nu en dan flahs'd er iets in mijn scherm en dan is alles weer normaal. ook zie ik af en toe alles naar 2d/rare kleuren schieten * hoe dit ook genoemd mag worden *

Tevens komt met regelmaat de melding in scherm: Display driver amdkmdap stopped responding and has successfully recovered.

Met een reboot kan ik weer 30-45 min normaal een spel spelen, en dan begint het hele gedonder weer opnieuw.

het volgende heb ik zelf al geprobeerd om het te verhelpen.

- Clean install, alleen de ATI driver geinstalleerd en alle windows benodigheden en dan proberen.
- Vorige versie van ATI drivers geprobeerd * heb ze nu volgens mij allemaal gehad *
- Temp in de gaten gehouden, ilde komt hij op 37-40 celcius, load rond 60-65. * dit is normaal toch? *

Dit allemaal mocht niet baten.
Volgende setup heb ik:

moederbord: Motherboard Name MSI 790FX-GD70 (MS-7577)
CPU: QuadCore AMD Phenom II X4 Black Edition 955, 3200 MHz (16 x 200)
Memory: OCS 4 GB 1333 mhz
BIOS: V1,5
GPU: Sapphire Radeon HD 5770
casing: Antec 900 * niet echt een aanrader *

Als OS heb ik windows 7 64 bit enterprise edition. deze is gewoon legit.

Qua hardeschijven heb ik 4TB sata en een 64 SSD schijf.

ik ben niet heel erg thuis in het trouble shooten van hardware. * geef mij maar processen en procedures :) *
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen want ik sta op het punt om deze kaart het raam uit te gooien * en dan doe ik even de aanname dat het aan de kaart ligt *

indien jullie meer informatie nodig hebben hoor ik dit graag.

Groeten,
Albert.

• justmax812
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-04-2025
Kan je beeldscherm de nieuwe videokaart wel aan?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:22

D4NG3R

kiwi

:)

justmax812 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:48:
Kan je beeldscherm de nieuwe videokaart wel aan?
Goeie grap..

Stresstest je systeem eens met Gimp95 en Furmark (Respectievelijk je CPU en GPU). Zo kan je IIG uitsluiten dat het door temperaturen of een hoge load komt.

offtopic:
Gooi je kaart maar niet uit het raam, stuur hem dan naar mij toe O-)

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 06-10-2011 15:53 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Dell 1704FPT (Digital)
Generic PnP Monitor [NoDB] deze is van benq 22 inch op 1680 x1050

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
D4NG3R schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:51:

Stresstest je systeem eens met Gimp95 en Furmark (Respectievelijk je CPU en GPU). Zo kan je IIG uitsluiten dat het door temperaturen of een hoge load komt.
Dat zou ik ook doen als het mijn kaart zou zijn. Wie wil nou zijn kaart uit het raam gooien? Maar wel een beetje tegen beter weten in want ik weet al dat ik geen hoge temperaturen uitlees en toch problemen heb, zelfs in 2d wanneer de kaart niet heel heet kan zijn.

Het lijkt er toch verdacht veel op dat de kaart kapot is.

Verwijderd

Topicstarter
met furmark zat het rond de 5500 - 6000 frames en de kaart rond de 76 graden... ik vond dit zelf een beetje aan de hete kant komen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

75c is niks voor een stock geklokte kaart met de stock koeler. 85c houd ik aan onder die omstandigheden.

Heb je wel burn in test aan gezet? Anders stress je je kaart niet 100%.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, burn in test. kreeg eerst een foutmelding van weetje het zeker.
Daarna die test laten draaien. * moet je ook niet te lang in die image blijven kijken :) )

niet over geclocked en de kaart is zo uit de doos gekomen.
maar 85C is nog normaal/maximum?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

85c is een beetje de temperatuur die je moet aanhouden op een niet-overgeklokte GPU ja (Met de standaard koeler dan). 90c kan ook nog maar als je stock richting de 95c gaat zou ik kijken naar een betere airflow/koeling.

Maar dat lijkt bij jouw het probleem niet te zijn..

Pagina: 1