Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MSI black screen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers.

sinds onlangs heb ik een probleem,
ik krijg heel lang een zwart scherm te zien met het opstarten van windows, het duurt ongeveer 10 min voordat ik me aanmeld scherm te zien krijg, als dat voltooid is, loopt alles weer gewoon goed.

[/quote]
De oorzaak zijn (naar mijn bescheiden mening) (1) een driver voor een stukje hardware die niet (goed) gestart kan worden, (2) Windows zelf heeft één of meerdere corrupte bestanden, (3) er is hardware defect waardoor de communicatie tussen Windows en de software van de hardware niet goed kan verlopen, (4) één van de geheugenreepjes is niet 100% meer, of (5) de harde schijf is terminaal.
[quote]

Processor: Intel (R) core(TM) i5-2410M CPU @ 2.30GHz

Alvast erg bedankt.
Mvg seekssken

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:51

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Waarop baseer je je conclusies? Wat heb je zelf al gedaan? Welke Windowsversie?

Oftewel: toon wat meer inzet en post niet iets alsof je verwacht dat er iemand in z'n kristallen bol kan kijken

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Hufter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11-2024
Memtest 86+ en boot een live-cd wel goed?

Verwijderd

Topicstarter
heb er zelf niet veel verstand van dus ik vraag mensen hier om hulp,
ik heb al bios liveupdate gedaan van msi zelf,

Het gaat om windows 7, systeemherstel kan ik niet uitvoeren omdat ik nog geen herstelpunt heb gemaakt, heb deze laptop ongeveer 3 weken.

( voor me grafische werk sluit ik meestal me laptop aan op een philips 22inch scherm, 75 hertz. ( laptop is zelf 60 hertz ) weet niet of dat een probleem veroorzaakt.

sluit daarbij ook me muis aan en me toetsebord op aan.

• MaartenTweakers
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04-2020
Ik kan uit je bericht niet opmaken of er verschil is in het tonen van het zwarte scherm tussen wanneer je de externe monitor gebruikt of wanneer je alleen je eigen laptopscherm gebruikt. Dat zou ik in ieder geval testen.

Verder geef je aan dat na 10 minuten alles wel weer normaal werkt. Dan heb je mogelijkheden om in eerdere reacties genoemde testen uit te voeren.

De geheugentest kan via het genoemde programma (memtest 86+) maar even zoeken levert ook alternatieven op. En ik zou in ieder geval bij het opstarten naar het bios gaan en dan daar alle testen doen die je kan laten doen (iig geheugen en harde schijf).

Als dat niets oplevert dan kun je wanneer je na die 10 minuten goed werkt ook specifieke testen doen. Je kunt je eigen opties nalopen door voor alles een controle te doen (via Start - Configuratiescherm - Systeem en beveiliging - Systeem)

Maar een laptop die je pas 3 weken hebt waar nu al wat mee is, ik zou zeker de leverancier dit melden en om hulp vragen. Tenzij je zelf iets vreemds hebt geïnstalleerd hoort de laptop goed te werken.

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11 14:11
Als je deze laptop pas drie weken hebt en je hebt er weinig verstand van: pak je garantie en terug naar de winkel.

There is no place like 127.0.0.1

Pagina: 1