Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Thuis geen toegang Lotus Notes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goede vriend van mij zit met een email probleem en heeft mij gevraagd of ik naar dit probleem wil kijken.
Ik heb van alles geprobeerd maar ik kom maar niet bij de oplossing, vandaar dat ik het hier voorleg.

Het bedrijf maakt gebruikt van Lotus Notes. Op het interne netwerk kan via Lotus Notes bij zijn email. Als hij op weg is naar een klant moet hij gebruik maken van Lotus Notes Traveler zodat hij de mailtjes via zijn iphone kan binnenhalen. Dit werkt prima.

Alleen wilt hij graag, als hij thuis is de mailtjes via zijn laptop kunnen binnenhalen, lezen en opmaken. Hij is toen naar de ICT afdeling gestapt en heeft de vervolgens benodige POP3 en SMPT informatie gekregen maar met de mededeling dat ze zelf ook niet helemaal weten hoe je thuis verbinding kan maken met Lotus Notes.

Nu heeft hij de laatste Lotus Notes versie gedownload en vervolgens de pop3/smpt informatie ingevoerd met zijn gebruikersnaam. De client deelt mee dat er wel verbinding is met de server maar breekt vervolgens af met de mededeling:

"Can't Acces Remote Phone"

Nu heb ik zelf allerlei verschillende settings en porten geprobeerd maar het mag maar niet baten. Betekent dit nu:

1) Dat je alleen toegang kan krijgen van de mailserver als je insync staat met je mobiele telefoon?
2) De administrator het zo dicht heeft gegooid dat je alleen toegang kan krijgen op het interne netwerk?
3) Bepaalde settings of gegevens incorrect zijn.
4) Anders

Hoewel ik hier niet uitvoerige informatie hier kan posten heeft misschien iemand in het verleden tegen hetzelfde probleem aangelopen en is wellicht toch een oplossing voor. Zo niet dan moet ik naar alternatieve oplossing gebruiken zoals het direcht forwarden van ze werkmail naar ze gmail account.

Dank je wel!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

pop3 en smtp eh.

Daar heb je 1000 programmas voor. en zeker niet perse lotus notes voor nodig.
volgens mij kun die toch helemaal niet "gewoon" downloaden ?

Check 1,
zijn de adressen bereikbaar > doe een ping naar pop3.werkgever.nl en smtp ....
resolven adressen wel naar een ip ?
krijg je een response op je ping ?

Check 2, kijk of je de services kan bereiken met telnet

telnet pop3.werkgever.nl 110
user[spatie][usernaam]
pass[spatie][passwoord]

Wanneer je response krijgt heb je verbinding in ieder geval
dan kun je bijv met "stat" het aantal mailtjes zien
en met "retr [nummer van mail van 1 tot [stat]]" krijg je de inhoud

en voor smtp
telnet smtp.werkgever.nl
helo google.com (ofzo)