Toon posts:

[Help] Krijg geen draadloze verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week een nieuwe router gekocht, een Sitecom WLR-4000. Draadloze netwerkkaart in de PC, alle software geïnstalleerd etc. Nieuwe verbinding ingesteld met bijbehorende veiligheidscode in SMCWPCI-G 54mbps Wireless PCI adapter Monitor, de software van de netwerkkaart.

Ging allemaal prima, kreeg verbinding met internet. De volgende dag was dit echter niet meer het geval. PC geeft gewoon aan dat er een draadloze verbinding is, maar ik krijg geen toegang tot het internet. Heb toen nog een keer de verbinding ingesteld, maar weer geen verbinding.

Hier even een screenshot van alle statussen: http://i53.tinypic.com/qnntl4.jpg

Hij geeft dus aan dat er gewoon verbinding is, terwijl dat in werkelijkheid niet zo is.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Router al eens gereset? Andere systemen hebben wel internet? Kan je de output van een ipconfig/all eens plaatsen?

persoonlijk probeer ik altijd die meegeleverde software om verbindingen te maken te ontwijken. Enkel de driver om het apparaat te laten werken en vervolgens de Windows functionaliteiten gebruiken om de verbinding in te stellen en dergelijke. Ik heb te vaak problemen gehad met die brakke stukken software, al heb ik geen ervaring met het door jou gebruikte merk

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
- Router een aantal keer gereset --> geen resultaat
- Op de laptop geeft hij ook een goed signaal, maar geen toegang tot internet
- Als ik ipconfig /all invoer, komt het zwarte uitvoerscherm een miliseconde in beeld en verdwijnt het weer..ook erg vreemd

Verwijderd

Start-cmd <enter> en dan pas ipconfig/all <enter> ;)

Heeft de router wel verbinding met het internet, alles goed ingesteld/ingevuld in de router, aangezien je (blijkend uit je screenshot) een PPPOE verbinding moet opzetten.

Plaats ook eens wat screens van de webinterface van de router.

Als je achter een kabelmodem zit kan het zijn dat je de modem even moet restarten als je er een ander apparaat aanhangt die het externe ip adres van je provider krijgt.
Modem en router uit, alles inpluggen, modem laten opstarten daarna de router, zodat die het ip adres van je provider krijgt, je computer(s) krijgen hun ip dan van de router. (als het goed is)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2011 21:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/eiv7dj.jpg

Heb alles al opnieuw aangesloten en herstart

Welke screens wil je precies hebben van de router webinterface?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Het draadloze gedeelte ziet er op zich niet gek uit, maar zit je nou ook via de kabel op je modem ofzo? Als je alleen draadloos zit, kan je dan wel gewoon de webinterface van de router bereiken? En je hebt de router wel op de juiste manier aangesloten op de modem? Misschien dat het goed is om even te vertellen wat voor modem en dergelijke je gebruikt en hoe eea aangesloten is.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

UTP kabel die nu van het modem naar je pc gaat in de router doen (wan poort), router uit modem herstarten als die online is de router starten.
Dan zou je draadloos of met kabel (pc-->router lan poort) in de router moeten kunnen. (192.168.0.1)
Daar zal iets te vinden zijn in de geest van "status" of "internet verbinding", daar zouden de adressen die je nu op de pc onder "lan verbinding" krijgt moeten staan, dat zijn namelijk de adressen van upc.
Als de router die adressen niet krijgt zal je nooit via de router op internet komen.
Pagina: 1