Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Hurm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2014
Sinds enkele dagen leidt het touchscreen van mijn HTC Hero een eigen leven, super vervelend dus! Een bekend probleem, aangezien ik al twee keer eerder een familielid geholpen heb met dit probleem en hier op Tweakers meerdere mensen er last van hebben gehad. Het touchscreen gaat gewoon op een gegeven moment stuk!

Wat wil nu het geval? Mijn garantie is afgelopen op 30 september 2011. Ik bel vol goede moed HTC op, aangezien het een veel voorkomende probleem is (een fabrieksfout zelfs).

Helaas vertelde die vrouw mij doodleuk dat de garantie verlopen was en dat ik geen recht had op gratis reparatie van het product. Wat een onzin! Het is een bekend probleem, zelfs een fabrieksfout... dan heb ik toch niets te maken met garantie? Het product is immers niet deugdelijk!

Ik was fan van HTC, heb zelf ook de HTC Desire S nu... Heb de gewone Desire gehad... maar HTC stelt me nu erg teleur. Dit noem ik geen service, dit noem ik klanten wegjagen. Wat een hopeloze organisatie die zich achter regeltjes en continue herhaling aan de telefoon schuilt. Absurd is het! "Service", van dat woord hebben ze bij dat bedrijf nog nooit gehoord. "High tech company", hou toch op!

Wat kan ik nu doen? Wat zijn mijn consumenten rechten? ;(

[ Voor 5% gewijzigd door Hurm op 05-10-2011 18:55 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:29
Garantievragen horen thuis in Shopping Forum

Lees dit even door; Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Hoe oud is het toestel? Je aanspreekpunt is de winkelier.

[ Voor 7% gewijzigd door Jimster op 05-10-2011 18:58 ]

• Hurm
Jimster schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:57:
Garantievragen horen thuis in Shopping Forum

Lees dit even door; Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Hoe oud is het toestel? Je aanspreekpunt is de winkelier.
2 jaar en 5 dagen

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:29
Neem contact op met de verkoper...
Toevallig ook nieuws hierover; nieuws: Vijf Nederlandse elektronicaketens beboet wegens garantiemisleiding

• Hurm
Wat moet ik de verkoper (t for telecom) vertellen? Welke rechten heb ik, waar kan ik me op beroepen?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Kijk het is waarschijnlijk niet echt een productie fout, maar komt door dat je met de phone in je zak bent gaan zitten waardoor het scherm iets gebogen is.
Aslong as it's under warranty HTC will repair it for nothing. It seems it's a fairly common fault. It come's back with a sticker asking you not to leave the phone in your pocket whilst sat down. Bless them.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Hurm
Dat HTC zegt dat het komt doordat de telefoon in je broekzak zit, betekent niet per definitie dat het ook daardoor komt. Dit zeggen ze uiteraard om te verbergen dat het product vanuit de basis niet goed is. Anders moeten ze namelijk alle Hero's gaan repareren, en dat is natuurlijk te duur voor ze...

Mijn ervaring is dat het te maken heeft met warmte, aangezien al bij 2 andere Hero's het touchscreen direct na intensief gebruik (lang spel spelen en navigatie) het begaf (alsin eigen leven begon te leiden).
Pagina: 1