Over een behoorlijke tijd wordt het bij ons op school weer kerstactie. Gelukkig pas over 2,5 maanden, nu nog even genieten van het weer! Ik ben een van de organisatoren. We verwachten toch een behoorlijk bedrag op te halen (Denk aan enkele 10-duizenden €ies (3,4)) en alle publiciteit daaromheen. We hebben op school een internetverbinding met 100Mbit/s upload. Da's zon 12,5Mbyte/s. Daarover kunnen we makkelijk een stuk of 50 video-clients hebben. Ik wil nu het liefst een stuk of 6 camera's, zei het portable, zodat geïnteresseerden praktisch live kunnen kijken wat er gebeurt bij ons op school. Het streamen lukt wel, hiervoor heb ik het progje Broadcam. Kan iemand me echter een duwtje in de goede richting geven hoe ik switch tussen een camera die ergens 200M verderop door de school loopt, en hoe ik die beelden naar de server moet krijgen? (Ethernet is optie). Waar ik al aan dacht is dat ik de camera live via Firewire aansluit op een laptop, die via het lokale netwerk is verbonden aan de server. Maar hoe ga ik dan op die server switchen tussen camera's? Iemand suggestie's?
Ik denk toch echt dat je moet denken aan een goede video-mixer.
Dus 1 mixer in het midden van de school. Daar lopen dan alle kabels naar toe.
Alle camera zijn dan aangesloten met BNC. Naast dat je BNC kabels nodig hebt heb je ook kabels voor intercom nodig om te praten met je camera mensen. Anders gaat het namelijk niet werken.
Dus 1 mixer in het midden van de school. Daar lopen dan alle kabels naar toe.
Alle camera zijn dan aangesloten met BNC. Naast dat je BNC kabels nodig hebt heb je ook kabels voor intercom nodig om te praten met je camera mensen. Anders gaat het namelijk niet werken.
Je kunt misschien met een soort wifi-netwerk alle camera's koppelen, zodat je geen kabels hoeft te leggen?
(Omdat je het hebt over een camera die ergens door school loopt.)
Ik wil zoiets ook nog wel eens doen op een schoolfeest bij ons, maar dan met 1-2 camera's, en dan niet streamen via internet, maar direct projecteren met een beamer op het podium.
Ongeveer hetzelfde, maar net iets anders, ik volg dus, en probeer mee te denken!
(Omdat je het hebt over een camera die ergens door school loopt.)
Ik wil zoiets ook nog wel eens doen op een schoolfeest bij ons, maar dan met 1-2 camera's, en dan niet streamen via internet, maar direct projecteren met een beamer op het podium.
Ongeveer hetzelfde, maar net iets anders, ik volg dus, en probeer mee te denken!
Hoe ga ik dat dan doen, met dat netwerk? Bedenk het niet te professioneel trouwens, mixer en alles wordt 'm echt niet! Gewoon een aantal Sony Handycam´s oid die moeten worden gekoppeld
Je zit toch echt vast aan een mixer.
Je kan namelijk niet 6 camera's in een computer pluggen.
Je kan namelijk niet 6 camera's in een computer pluggen.
Ik weet niet wat je budget is maar je kan hiernaar kijken:
http://www.dealextreme.co...ty-cameras-pal-ntsc-42242
Er zijn ook goedkopere kaarten maar weet niet hoe betrouwbaar die zijn.
En een paar van deze:
http://www.dealextreme.co...-vision-ntsc-12v-dc-19820
http://www.dealextreme.co...ty-cameras-pal-ntsc-42242
Er zijn ook goedkopere kaarten maar weet niet hoe betrouwbaar die zijn.
En een paar van deze:
http://www.dealextreme.co...-vision-ntsc-12v-dc-19820
Ik denk echt dat je het iets te licht op vat, dit gaat zo namelijk echt niet zo makkelijk. Die mixer zit je aa vast.
Wat je eventueel wel zou kunnen doen is kijken wat je met Wirecast kunt.
Wat je eventueel wel zou kunnen doen is kijken wat je met Wirecast kunt.
Joejoe!
Ga gewoon eens praten met een toko die audio/video spullen verhuurt.
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Mogelijk kun je wat regelen met een lokale videopartij.
Als hun een aantal camera's en een mixer hebben ben je al een heel eind. Gewoon de camera's met BNC kabels aan de mengtafel knuppen en je bent al een heel eind. En dan kun je ook een aantal verdwaalde handycams/dvcams oid gebruiken, zolang het spul maar composiet-out heeft.
Wel zou ik zeker bij dingen als oudere camera's even kijken hoe de lichtgevoeligheid is, en of ze ook als camera gebruikt kunnen worden (en niet bv uitgaan na 10min als er geen opname loopt en/of tape in zit)
De uitgang van het mengpaneel kun je dan gebruiken richting een HDD recorder om het spul op te nemen (voor eigen gebruik en terug te kijken) en kun je gebruiken om in een encoder te stoppen (of in een PC met capturekaart)
Als je een goede encoder pakt kun je bv een h264 stream maken en deze richting een streamingserver sturen. (Wowza/Red5/Flash) of via een capturecard zelf encoden naar een formaat van keuze. Mijn persoonlijke voorkeur is h264, omdat het een stuk beter cross-platform werkt (PC/Mac/Android/Blackberry/Ipad/Iphone enz)
Als je het wat serieuzer aanpakt: SDI camera's, mengtafel met SDI uit en dat via een blackmagic kaartje oid capturen. Maar goed, dat is geen spul wat je even op de plank hebt liggen.
Als hun een aantal camera's en een mixer hebben ben je al een heel eind. Gewoon de camera's met BNC kabels aan de mengtafel knuppen en je bent al een heel eind. En dan kun je ook een aantal verdwaalde handycams/dvcams oid gebruiken, zolang het spul maar composiet-out heeft.
Wel zou ik zeker bij dingen als oudere camera's even kijken hoe de lichtgevoeligheid is, en of ze ook als camera gebruikt kunnen worden (en niet bv uitgaan na 10min als er geen opname loopt en/of tape in zit)
De uitgang van het mengpaneel kun je dan gebruiken richting een HDD recorder om het spul op te nemen (voor eigen gebruik en terug te kijken) en kun je gebruiken om in een encoder te stoppen (of in een PC met capturekaart)
Als je een goede encoder pakt kun je bv een h264 stream maken en deze richting een streamingserver sturen. (Wowza/Red5/Flash) of via een capturecard zelf encoden naar een formaat van keuze. Mijn persoonlijke voorkeur is h264, omdat het een stuk beter cross-platform werkt (PC/Mac/Android/Blackberry/Ipad/Iphone enz)
Als je het wat serieuzer aanpakt: SDI camera's, mengtafel met SDI uit en dat via een blackmagic kaartje oid capturen. Maar goed, dat is geen spul wat je even op de plank hebt liggen.
[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 07-10-2011 21:20 ]
Op school hebben wij meestal gewoon 6 camera's met BNC naar de mixer lopen en de mixer heeft een output naar 4 beamers toe.
Pagina: 1