Toon posts:

Beveilingsset in netwerk opnemen via wifi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein bedrijfje met verkoopruimte. Voor de veiligheid heb ik daar aantal camera's geplaatst.
Deze worden opgenomen op bijgeleverde hd. Nu is er ook de mogelijkheid om de set aan te sluiten via ethernet kabel en via internet beelden te bekijken op een ander adres.

Op mijn router heb ik geen ethernetingang meer vrij. Is er een mogelijkheid/apparaat om een soort ontvanger (enkel voor wifi signaal) aan te schaffen en deze via ethernetkabel op de hd aan te sluiten.

In de hd kan ik een ipadres instellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2011 17:10 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57
Als je een LAN poort tekort komt hang er dan een switchje tussen, kost maar een tientje en is veel bedrijfszekerder dan wifi.

Verwijderd

Topicstarter
Zou een optie kunnen zijn, maar dan moet er behoorlijk kabel getrokken worden.
Is er ook een wifi optie?

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

donny007

Try the Nether!

Yup, de zogenaamde Wireless Ethernet Bridge, http://compnetworking.abo.../ss/wirelessadapter_4.htm (overigens ook te bouwen met een DD-WRT compatible router, via de client-bridge functie).

Het is mogelijk, maar blijft een instabiele, stroomvretende, trage, dure oplossing met heel veel kabeltjes (al die dingen hebben stroom nodig, als je dan toch stekkerdozen moet plaatsen, kies dan meteen voor UTP kabeltjes).

Deze oplossing kent nog een gevaar, een potentiële dief heeft niets anders nodig dan een $20 2.4Ghz WiFi jammer om de camera's nutteloos te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door donny007 op 05-10-2011 18:06 ]

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
@donny007 - bedankt voor de uitleg! Ga dan idd toch maar voor de bekabelde versie.
Kom er vaak achter dat wifi op afstand onstabiel is, en dat werkt ook niet fijn.